Gönderen Konu: Euro Civic Kullanıcıları Burada Buluşalım  (Okunma sayısı 778986 defa)

eurocv

  • İleti: 52
Ynt: Euro Civic Kullanıcıları Burada Buluşalım
« Yanıtla #1050 : Temmuz 31, 2009, 10:52:11 ÖÖ »
Aşağıda yazılanlara ilave olarak bildiklerim(yanlışsa düzeltin lütfen);

Vites 2 ye alındığında sadece 2. vitesi kullanır, 2 ile kalkar 2 ile devam eder..
D4 normal sürüş pozisyonudur, kalkarken D4 e alısınız, durunca önce el frenini çeker sonra park a alırsınız..
D3 de vites oranı 1 e yakın(.98) olduğu için çekiş daha kuvvetlidir, yakıt sarfiyatı D4 e göre daha fazladır.
D4 vites oranı .77 olup güç azalır yakıt tasarrufu artar.
Sürüş esnasında vites değişimleri yapılabilir.(vites kilometre aralıklarına uymak şartıyla, tam sınırları hatırlamıyorum, el kitabında yazıyor, 1. vites 40 km. ye kadar, 2. vites 70 km. kadar gibi(rakamlar sanal dır))
Uygun aralıklarda değiştirerek motor freni olarak kullananlar da var.

Benzin ışığı çizgi ile 0 rakamı arasında bir yerde yanıyor(benimkinde). çizgideyken 10 litre kadar oluyor depoda.



BhuRkY

  • İleti: 77
Ynt: Euro Civic Kullanıcıları Burada Buluşalım
« Yanıtla #1051 : Temmuz 31, 2009, 11:11:48 ÖÖ »
Bilgilendirme icin tesekkur ederim arkadasim. Bundan sonra otomatik vtesi daha anlayarak kullanacagim :)
Yakit isigina gelince. Benimde yanip sonuyir. Frene bastigimda yaniyor, gaza bastigimda veya yokus ciktigimda sonuyor :) cok guven verdigi spylenemez. Ama minimal arkadasin dedigi dogru ise supermis. Tam son cizgiye geldiginde 100 km yapiyorsa cidden guzel. Ben o cizgiye geldikten sonra 10-20 km daha gidersek isik yanlamaya basliyor. Ama son noktaya gelmedigomde acikcasi o benzin bni ne kadar idare Ezer bileniyorum. Bu benzin kadrani en dibe kadar yani son cizginin altina kadar iniyor mu ?

BhuRkY

  • İleti: 77
Ynt: Euro Civic Kullanıcıları Burada Buluşalım
« Yanıtla #1052 : Temmuz 31, 2009, 11:14:14 ÖÖ »
Cizgideyken 10 litre mi ?

BhuRkY

  • İleti: 77
Ynt: Euro Civic Kullanıcıları Burada Buluşalım
« Yanıtla #1053 : Temmuz 31, 2009, 11:15:37 ÖÖ »
Birde aklima geldi siz kac oktan aliyorsunuz arabaya ? Ben kursunsuz 95 aliyorum. Ama 97yide merak ediyorum. Kullanmamda sakinca olur mu acaba ?

minimal_freak

  • İleti: 626
Ynt: Euro Civic Kullanıcıları Burada Buluşalım
« Yanıtla #1054 : Temmuz 31, 2009, 01:36:52 ÖS »
evet eurocv arkadaşımın dediği gibi, 10 lt civarı kalıyor, ben tam çizgideyken 100 km rahat gidiyorum
bazı şirketler (reklam olmasın diye yazamadım) 97 ve 95 oktanı aynı fiyata satıyorlar, dolayısıyla ben 97 kullanıyorum, artısı eksisi var mı tartışılır, ben memnunum 97 den, mutlaka daha iyidir, en azından yanma noktası farklı, performans ve yakıt tüketimi anlamında artısı vardır diye düşünüyorum

BhuRkY

  • İleti: 77
Ynt: Euro Civic Kullanıcıları Burada Buluşalım
« Yanıtla #1055 : Ağustos 01, 2009, 08:30:10 ÖÖ »
Benzin konusunda diger arkadaslarin fikirleri nedir acaba ?

eurocv

  • İleti: 52
Ynt: Euro Civic Kullanıcıları Burada Buluşalım
« Yanıtla #1056 : Ağustos 01, 2009, 09:21:20 ÖÖ »
Ben aracın bütün ayarların 95 e göre oluşturulduğunu düşündüğümden 95 oktan kullanıyorum. Denemek için 1 depo 97 kullanmıştım, performans farkı hissetmediğim gibi daha az km. yapmıştım..


BhuRkY

  • İleti: 77
Ynt: Euro Civic Kullanıcıları Burada Buluşalım
« Yanıtla #1057 : Ağustos 01, 2009, 07:52:41 ÖS »
diger arkadaslar deneyim ve bilgilerini paylasabilir mi acaba ?

yesilkoy34

  • İleti: 170
Ynt: Euro Civic Kullanıcıları Burada Buluşalım
« Yanıtla #1058 : Ağustos 04, 2009, 12:24:56 ÖÖ »
Ben aracın bütün ayarların 95 e göre oluşturulduğunu düşündüğümden 95 oktan kullanıyorum. Denemek için 1 depo 97 kullanmıştım, performans farkı hissetmediğim gibi daha az km. yapmıştım..



bendede aynı fark hıssetmedım ve daha az km

BhuRkY

  • İleti: 77
Ynt: Euro Civic Kullanıcıları Burada Buluşalım
« Yanıtla #1059 : Ağustos 04, 2009, 12:29:03 ÖÖ »
Bugun bnde 97 aldim. Ciddi bir var alamadim :) yarin arabayi muayeneye goturecegim. Umarim bir sorun cikmaz arkadaslar :(

yesilkoy34

  • İleti: 170
Ynt: Euro Civic Kullanıcıları Burada Buluşalım
« Yanıtla #1060 : Ağustos 04, 2009, 12:31:04 ÖÖ »
sorun cıkmaz merak etme olumsuz dusunme olumsuz olmasın :)

Nitrogenius

  • nitrogenius
  • İleti: 171
Ynt: Euro Civic Kullanıcıları Burada Buluşalım
« Yanıtla #1061 : Ağustos 04, 2009, 12:52:58 ÖS »
Herkese Selamlar, aracın sol lastik dış körüğünü bende değiştirdim. Fakat birşey farkettim. Bizim körükler tepsi şeklinde ama benim usta 3 katlı farklı bir körük takmış. Sağ körükte birşey yoktu. sağlamdı onu da değiştirmiş. Şimdi gelelim yaşadığım soruna !!!!
Direksiyonu sağa doğru 70-80 km hızla seyrederken çevirdiğimde sanki bir anlık takılma oluyor ve sonra geçiyor. Burda tanıdık bir ustaya gittim. körükler alışınca geçer dedi. Ama beni çok da ikna etmedi. Zaten orjinal körüklerinin takılı olmaması zaten oldukça rahatsız etti.

Bir diğer mevzu ise Cuma günü memlekete Nevşehire gittim. Yollar Ankara-İstanbul gibi olmasada şoförlüğümüze tecrübe katmak için iyi bir deneyim oldu. Fakat farkettiğim şey aracın 100-130 km hızda gezinmesi. Bu da beni oldukça rahatsız etti. Uzun yol tecrübem zaten yok bir de yolda aracı yolda tutmaya çalışmak gibi ayrı bir gayret içinde bulunmak biraz keyfimi kaçırdı. Bunun sebebi sizce ne olabilir?

Araçta 4 yetişkin ve 1 çocuk, benim prenses :) ve bagaj dolu araç 1,4--- Çekiş konusunda ki yorumlarınızı merak ediyorum.
Ama aracın yolda gezinmesine rağmen gerçekten aracımdan memnundum..

Herkese sevgiler saygılar..

minimal_freak

  • İleti: 626
Ynt: Euro Civic Kullanıcıları Burada Buluşalım
« Yanıtla #1062 : Ağustos 04, 2009, 04:36:57 ÖS »
ön körüğün bir tanesi aracı aldıgımda kaçırıyormuş bende değiştirttim fakat dediğin sorunu yaşamadım, orjinal parçasının takılmamasından kaynaklanıyordur, ''alısınca geçer'' lafı biraz garip geldi doğrusu, öyle olsaydı bende aynı sorunu yaşardım, fakat hiç olmadı.

aracın gezinmesi hakkında pek bir bilgim yok, sadece tahmin olarak, ön takıma baktırmanda fayda var, salıncak-rot başları-rot ayarı gibi...

evolution77

  • İleti: 38
Ynt: Euro Civic Kullanıcıları Burada Buluşalım
« Yanıtla #1063 : Ağustos 04, 2009, 05:03:07 ÖS »
körük olayı demek ki belli km de kronik sanırım.normal herhalde...gezinme olayına gelince ön düzen ve arka salıncak ve düzene bakılmalıdır.bir rotçuya gidiin değişmesi gerekenleri size soler...teşekkürler..

evolution77

  • İleti: 38
Ynt: Euro Civic Kullanıcıları Burada Buluşalım
« Yanıtla #1064 : Ağustos 04, 2009, 05:08:22 ÖS »
çekiş konusundaki yorum demişsin arkadaşım...ne çekisi 90bg  araba 4x80kg=320+bagaj 50 kg 370 kg araba ne yapsın çekiş üşecek tabi bi de klimayı açtın mı at arabası olur o araba yani fazal yoruma gerek yok...

Nitrogenius

  • nitrogenius
  • İleti: 171
Ynt: Euro Civic Kullanıcıları Burada Buluşalım
« Yanıtla #1065 : Ağustos 04, 2009, 10:26:33 ÖS »
çekiş konusundaki yorum demişsin arkadaşım...ne çekisi 90bg  araba 4x80kg=320+bagaj 50 kg 370 kg araba ne yapsın çekiş üşecek tabi bi de klimayı açtın mı at arabası olur o araba yani fazal yoruma gerek yok...

teşekkürler evolution:)) özellikle at arabası çok hoşuma gitti:)))

Nitrogenius

  • nitrogenius
  • İleti: 171
Ynt: Euro Civic Kullanıcıları Burada Buluşalım
« Yanıtla #1066 : Ağustos 04, 2009, 10:33:20 ÖS »
ön körüğün bir tanesi aracı aldıgımda kaçırıyormuş bende değiştirttim fakat dediğin sorunu yaşamadım, orjinal parçasının takılmamasından kaynaklanıyordur, ''alısınca geçer'' lafı biraz garip geldi doğrusu, öyle olsaydı bende aynı sorunu yaşardım, fakat hiç olmadı.

aracın gezinmesi hakkında pek bir bilgim yok, sadece tahmin olarak, ön takıma baktırmanda fayda var, salıncak-rot başları-rot ayarı gibi...

sanırım bizim körüklerin şeklinin nasıl olduğunu biliyorsun.. bende bir parçanın aynısının takılmasından yanayım. herhalde bizim arabalara bu tarz bir körüğün takılmasının sebeplerini biz onlardan daha iyi bilemeyiz.. ama maalesef bizim ustalar o da körük bu da körük mantığıyla iş yaparlarsa haliyle aracı kullanırken birşeylere takılıyorsun.. bu da seni rahatsız ediyor..

minimal_freak

  • İleti: 626
Ynt: Euro Civic Kullanıcıları Burada Buluşalım
« Yanıtla #1067 : Ağustos 05, 2009, 10:47:56 ÖÖ »
dediğin gibi, maalesef bu ülkede herşeyde olduğu gibi ustaya da güvenilmiyo (kimse üzerine alınmasın istisna elbette var) yan sanayi, ucuz, veya elinde olan ne varsa takıyolar, insanın içinde hep bir kurt dolaşıyo yaptırınca, yanlış yönlendirmek istemem ama hatırladığım kadarıyla çıkanı gostermıstı bana ustam, katlı değildi, seninde söylediğin gibi tek ovalli düz bi körüktü, 3 kat olmadığını hatırlıyorum, tavsiyem; japon yedekçi artık çok var piyasada onlardan bakabılırsın, en azından fikir olur, çünkü bizim araclarımızın parcalarının muadili pek olmuyor, şekli ve yapısı itibariyle hemen hemen aynı oluyor, tofaş veya renault'da yan sanayi, muadil tamamda, honda da sacma geldı bana

saygılar...

BhuRkY

  • İleti: 77
Ynt: Euro Civic Kullanıcıları Burada Buluşalım
« Yanıtla #1068 : Ağustos 07, 2009, 11:17:25 ÖS »
Yav benim Araba git gide fazla yaknaya basladi arkadaslar. 30 tl ile 100-110 km gitmeye basladim :( gaz zamani geldi sanirim :)

yesilkoy34

  • İleti: 170
Ynt: Euro Civic Kullanıcıları Burada Buluşalım
« Yanıtla #1069 : Ağustos 07, 2009, 11:18:44 ÖS »
100 tl ye 425 km bende :) bu bıle cok degıl gıbı gelıyor bana

evolution77

  • İleti: 38
Ynt: Euro Civic Kullanıcıları Burada Buluşalım
« Yanıtla #1070 : Ağustos 08, 2009, 12:19:26 ÖS »
7,5 litre yakmışsın..fabrika verisi zaten şehir içi 10 lt  şehir dışı6,5 karma 8 litre normal çok normal..karşılaştırma yaparken litrelerle yapın ki o anlık benzin fiyatları değişiyor çünkü..başka arabalarla karşılaştırmak kolay olur.şu anda diesel bir araba 6 litre mazot yakıyor buda 17krş yapar km de sende 24 krş yakmışsın daha ne isitosun benzinli gürültüsüz masrafsız ...

kafkasyaliali

  • İleti: 6
Ynt: Euro Civic Kullanıcıları Burada Buluşalım
« Yanıtla #1071 : Ağustos 08, 2009, 01:05:58 ÖS »
Selamlar
Herkese kazasız belasız keyifli bol yol tutuşlu sürüşler diliyorum.
Bütün arabalar sorun çıkartır ama Maaşşallah bu araba bakımlarını sağlam ustalara yaptırıldıktan sonra rahatlıkla binilebilecek ve önünde seyreden nice adı kalite olarak adlandırılan araçları sıfır yada genç araçları sıkıştırabilecek kadar yüksek performans sahibi bir araç kullanmaktan çok memnunum aslında. Sorunları yüzünden sizlere bir kardeş tavsiyesi araçlardan soğumayın. Adı yeter Honda Hayat onda...
 Genel sorunlar.
1-İngiltere koşullaına göre tasarlanan motorlar
(Dikkat edilerek devirli kullanıldığı takdirde sorun çıkarmayacaktır.)
2-Farlar
(Ben Xenon ları servis garantisi ile taktırdım ve süüüppperr yol görünümü ve kesinlikle karşı araçlardan gelen uzun ışıklar bile rahatsız etmiyor artık ben uzun far yakmıyorum bile.)
3-Sert Süspansiyon
(yol tutuş açısından mecburi bir kullanım viraj derinliklerinde sağlam ve paralel bir yol tutuş için gerekli)tabi biraz daha yumuşak lastikler tercih edilebilir .
4-Ara hızlanmalar geç tepki vermesi
(6200 maks güç ve tork nedeni ile tam devir saatli düşmeden kullanılırsa yukarda belirttiğim gibi hangi araç olursa olsun yolculuklara heyecan katabilecek mükemmel devir li araç.
Diğer başka sayılan şeyler bütün araçlarda olabilecek aksaklıklar sevgili abi ve kardeşlerim .
Kayseride İşim gereği araç kullanan biri olarak da değil aynı zamanda hobisi araçlar lar hakkında tam olamasada yakından ilgilenbilmek ve duruduğum yerde öğrendim diyerek durmadan seviyeyi yükseltmeye çalışan biri olarak sizlerle bu yazımı paylaştım.
unutmadan geçenlerde uzun yola çıktım gerek virajlarda gerek uzun rampa çıkışlarda gerek durduktan sonra rampa çıkışlarında adını saymaya bile gerek duymadaığım avrupa araçların hemen hepsinie lastik koklatan bir araça sahip olmaktan benim gibi sizlerinde memnun olmasını istiyorum bene gurur veren bir araba bu araba Maaşaallah diyelim araçlar güzel evet nerde kalmışçtım İşte uzun yola çıktım ve yaklaşık 1000 km yaptım gecesi ve gündüzü içinde olmak kaydı ile mıcır lı yol erimiş asfalt lar uzun rampalar eğimli keskin ve derin virajlar tatlı virajlarda dahil olmak üzere uçak pisti gibi uzun ve geniş düz yol da aracın devrini 3000 denn aşağı çekmeden sürdüğüm zamanlarda ki bu bazen 4000 leri geçtiği de oldu sol şerittten bir tane bile araç geçmedei geçemedi ve doğruyu söylemek gerekirse 320 km lik bir yolu 2 saat 15 dakikada bitirten bu araçlar tam bir Japon mühendislik Harikası Zevkli araç kısaca ya zevkli ya başka ne denilebilir ki ...

Nitrogenius

  • nitrogenius
  • İleti: 171
Ynt: Euro Civic Kullanıcıları Burada Buluşalım
« Yanıtla #1072 : Ağustos 08, 2009, 02:47:12 ÖS »
Kafkasyalı Ali dostum söylediklerin gerçekten doğru.. Söylediklerine katılmamak mümkün değil.
Ben ilk defa uzun yol yaptım. Kısmet honda ile uzun yola çıkmaktaymış.
Ankaraya giderken ortalama 120 ile seyrettim. Klima açtığım zamanlarda aracım 1,4 olduğu için çekiş düştü 90-100 km hızdan yukarı çıkmadım. Ankaraya 100 km kala yol oldukça müsaitti ve 130-140 ile gittim. Aslında bana fazla bu hız :) ama heyecan olsun diye bir ara gaza yüklendim. Ankaraya geldiğimde toplam da 475 km yol yapmıştım. Depoyu tekrar fullediğimde 95 TL lık benzin aldım.
Daha sonra Nevşehire gittim. Ankara yoluyla kıyaslamak mümkün değil. 100-110 ile gittim. Kırıkkaleden sonra zaten yollar asfalt değildi. Ama aracı kullanırken keyif aldım. Aşağı yukarı İstanbula döndüğümde 1750-1800 km yol yaptım. Aldığım benzin toplamda 410 TL. 227 TL'lık bir sonuca ulaştım.

Ankaraya yaklaşık 6,5 saatte gittim. Araçta küçük prenses olduğu için sigara molası vermek zorunda kaldım :) Ankara Nevşehir arasını giderken 5 saatte gittim. Dönüşte ise 3,5 saatte Elmadağa geldim ama trafiğe takıldım. Söylemek istediğim şu: Yolu öğrendikçe ve tecrübe kazandıkça aracı uzun yolda nasıl kullanmam gerektiğini daha iyi kavradım. Uzun yolun şakası olmaz. Ben biliyorum diyerek yola hükmetmek yerine araca hükmetmek gerektiğini gördüm. Bunlar benim nacizane görüşlerim. Benden daha iyi sürücülüğü olan arkadaşlarım mutlaka var. Onların da bu konuda yorumlarını paylaşmalarını isterim.

3 ay önce aldığım ve önlere taktırdığım Bridgestone B 330 lastiğimin sol tarafta olanı İstanbula gelmeden Mehmetçik Tesislerine yakın bir yerde patladı. Dün lastiği yaptırmaya gittiğimde lastiğin sırt kısmından yarıldığını gördüm ve maalesef yeni lastik almak zorunda kaldım.

Uzun yolda birşey daha farkettim. Aracı kullanırken direksiyonda boşluk olduğunu gördüm sanırım bir Rot balansa girip ön takımlara bir baktırmak gerekiyor.

Arkadaşlarım uzun yolda lütfen dikkatli olunuz. Sol şeridi kapattım gittim, Ben bu yolları iyi bilirim, bana birşey olmaz diyerek maceraya girmeyin. Her işin ustası varmış Marangozun, Tornacının, Matbaacının, Tasarımcının ama şoförlüğün ustası yokmuş.

Hepinize hayırlı yolculuklar, Kazasız belasız günler diliyorum.
 

evolution77

  • İleti: 38
Ynt: Euro Civic Kullanıcıları Burada Buluşalım
« Yanıtla #1073 : Ağustos 08, 2009, 10:05:05 ÖS »
sayın arkadaşım.cevap yazmak istedim sana...araçlarımız güzel evet haklsın da kaportası  çok iyi değil bence yani araç çürüyor..toyota ile kıyasladığımda 94 toyota cam gibi duruyor ama arka çamurluk ağzı çürümemiş96 yok ..nedeni ni de buldum.sol çamurluğun ağzına ingiliz lastik koymuş 2 sacın birleştiği yere bu lastik fitil suyu orada sakladığından 96 olupta çamurluk ağzı çürümryn yok..o lastik fitili sökün atın.şimdi gelelim yakıt tüketimine gayet güzel yakmışsın 7 litre /100km gayet şahane.arabana bridgestone lastik alman bence kötü olmuş.serttir kayar çok km yapar ama brid.ben tombala çektim ve petlas aldım taksicilerin lastiği olmuş resmen bend taktım 3000 km yaptım 4 4 lük made in turkey ve fiyat 65 lira kesinlikle tavsiye ederim.malum site beni tanıdı az çok ilgi alanlarımı zanırım tecrübelerimi biliyolar.petlas michelin kadar yumuşak konforlu bir lastik.kesinlikle alın derimmm..süper lastik.uzun yol demişsin ...bak unutmayın ben iyi şöförüm die bir şey yoktur.olamaz .şöförlük=tecrübe+yetenek+nasip tir.......tecrübe malum yıllarla, yetenek insandan insana fark eder, nasipte malum herkes biliyor zaten..........onun için iyi sürücü yoktur dikatli sürücü vardır....hız=felakettir......

eurocv

  • İleti: 52
Ynt: Euro Civic Kullanıcıları Burada Buluşalım
« Yanıtla #1074 : Ağustos 09, 2009, 08:19:27 ÖÖ »
Merhaba, Petlas lastiklerinizi 65 TL ye nereden aldınız, sitesine baktım, peşin 131 TL, kredi kartına 133 TL diyor, 185x60x14 82 H ölçüleri için..

Bir de benim amortisörler çok yumuşak(geçen yıl değiştirmiştim), araba resmen yaylanıyor, sertleştirilebilir mi, müdahale edilince çabuk mu bozulur, bu konuda tecrübesi olan varmı?..