selam arkadaşlar. 2 hafta önce önden hafif kazalı şeklinde aldığım 97 ils euro civic'im birkaç günden çıkacak inşaallah sanayiden. daha önce ki konularda birkaç arkadaşımız bahsetmiş ama tam anlayamadım bu otomatik vites işini. P, N, R, 1, 2, D3, D4 şeklinde bu vitesler. hangisi ne işe yarıyor bilen ve kullanan arkadaşlardan rica ediyorum. saygılarımla..
1-64km/h
2-119km/h
3-171km/h
4-üst hız
P den R ye, R den P ye, N den R ye, D3 ten 2 ye, 2 den 1 e geçerken vites kolundaki düğmeye basın.
1 den 2 ye, 2 den D3 e, D3 ten D4 e, D4 ten N ye, D4 ten D3 e, N den D4 e, R den N ye geçerken kolu hareket ettirin.
İLERİ (D4) : normal sürüş için bu vitesi kullanın. şanzıman hızınıza ve ivmenize göre en uyn olan vitesi seceçektir.
İLERİ (D3) : bu pozisyon sadece ilk iç vitesi kullanmasının dışında D4 e benzer. D3 ü eğer römork çekiyorsanız veya youkş aşaı inerken kompresyon ile yavaşlamak istiyorsanız kullanın. bu konun ayrısa dur kal trafikte vitesin gereksiz yere dördüncü vitese kadar yükselmesini önler. D3 veya D4 konumundayken yüksek ivmeli bir hızlanma istiyorsanız gaz pedalına sonuna kadar basarak öyle tutun. şanzıman sahip olduğunuz hıza göre vitesi bir veya iki kademe küçültecektir.
İKİNCİ (2) : bu vitese takmak için kolun yanındaki düğmeye basın ve kolu 2 hizasına getirin. bu pozisyon şanzımanı ikinci biteste kilitler. durduğunuz zaman birinci vitese düşmez. yokuş çıkarken size güş sağlar veya yokuş aşağı inerken daha güçlü bir motor freni elde edersiniz. kaygan zeminlerde hareket ederken bu vitesi kullanın patinaj ihtimalini azaltır. vitesi küçültürken motor devr kırmızı bölgeye girmeyecek ise şanzıman vites küçültmenize müsaade eder.
BİRİNCİ (1) : ikinci vitesten birinci vitese geçmek için vites kolunun üzerindeki düğmeye basıp kolu kendinize doğru çekin. kol bu pozisyondayken şanzıman 1. vitese kilitlendir. vitesi 1,2,D3 ve D4 arasında değiştirerek bu şanzımanı pedalsiz bir düz şanzıman gibi kullanabilirsiniz.
PARK (P) : bu pozisyon şanzımanı mekanik olarak kilitler. he motoru durdurduğunuzda veya çalıştırırken bu vitesi kullanın. Vitesi parktan çıkarırken fren pedalına basın ve gaz pedalına dokunmayın. vites kolunu hareket ettirmek için üzerindeki düğmeye basarak kolu çekin. vitesi park a takmak için kol üzerindeki düğmeye basarak itmeniz gerekir. şanzımanın hasar görmemesi için araç tamamen durmadan vitesi park a almayın.
GERİ (R) : vitesi parktan geri ye takmak için park açıklamasını okuyun. vitesi boştan geri takmak için aracın tamamen durmasını bekleyin. boştan geri alırken kol üzerindeki düğmeye basın.
BOŞ (N) : durmuş bir motoru tekrar çalıştırırken veya rölantide beklerken bu vitesi kullanın. herhangi bir nedenle aracı terk etmeniz gerekiyorsa vitesi park a alın. vitesi boştan herhangi bir kademeye alırken fren pedalına basın.
UMARIM YARDIMCI OLUR.