250 bin km de tork konvertörlü otomatik cr-v yi aldığımdan beri şanzumanda sarsıntılı vites geçişleri ve 1' den 2' ye geçişlerde zaman zaman sürtme sesleri geliyordu
önceki sahibinin ne yaptığını bilmediğimden hemen şanzuman yağını eneos atf ile değiştirdim
biraz düzelme var gibiydi ama hala o sarsıntılı vites geçişleri sinir bozucuydu
forumlarda bu tip otomatik şanzumanlarda tüm yağın değişmediğini bir kısım eski yağın şanzumanda kaldığını bunun da kısa zaman aralıklarıyla yeniden yağ değişimi ile atılabileceğini öğrendim
1000 km sonra yine aynı marka şanzuman yağını bu defa başka motor ustasında değiştirdim
aynı marka model yağ olmasına rağmen arabanın vuruntuları daha da arttı hatta zaman zaman devirde ani ve gereksiz yükselme yaptıktan sonra vites atar oldu
sarsıntılı geçiş öylesine şiddetlenmişti ki artık düşük hızlarda bile gaz pedalına basmaya çekinir oldum
https://www.hepsiburada.com/liqui-moly-otomatik-sanziman-yagi-atf-iii-1-lt-p-OTBBGLDLM9521?magaza=Bebegold%20Otogoldliqui moly nin hb kampanyasında litresi 27 liradan satıldığını görünce elimdeki çeki değerlendirmek için sipariş verdim
daha önce aynı arabada çözülemeyen su atma problemini liqui moly nin radyatör çatlak onarıcısı ile anında çözdüğüm için güvenerek sipariş geçtim
bu sabah ilk yağ değişimi yaptırdığım ustaya gittim ve yağ değiştirdim
böyle bir mucizeye ilk defa şahit oldum
çünkü tamirhaneden çıkar çıkmaz sarsıntılı geçişler tamamen ortadan kalkmıştı
artık arabanın gaz pedalına ani yüklensem bile sarsıntısız vites geçişi olabiliyordu
üstelik 1' den 2' ye geçişlerde sürtme sesi de kayboldu