Teşekkür ederim.
İnternette benzer sorunları yaşayanların 97 oktan benzinle sorunu çözdüklerini okuyunca dün 17 litre Shell' den V-Power attım depoya ve 4-5 km benzinde sürüp parkettim. 8 saat 3 derecelik havada yatan araba akşam tek marşta sorunsuz çalıştı. Öyle sevindim ki hemen istasyona gidip tek tek pompacılarla el sıkıştım.
Akşam arabayı LPG' de parkettim. Yaklaşık yarım saat önce 3 derecelik havada 16 saat yatan arabayı zor çalıştırdım ama br farkla:
Dünkü gibi 15 dakika uğraşmadan 5 dakikada motor kendine geldi. Tabi bu arada egzosttan eskisi gibi yoğun olmasa da beyaz duman atarak çalıştı.
Sanırım birşeyler düzelmeye başladı.
Bu arada araba çalışır çalışmaz radyatör kapağından yine su attı. Bu su atma olayı da sübap ayarından sonra baş gösterdi.
Sübap ayarı yapan usta radyatörde sade çeşme suyu var deyip tahliye etti ve kırmızı antifrizle doldurdu.
Arabayı her gün sorunsuz kullandım ama 6 gün sonra trafikte ibre yükselince ilk fırsatta sağa çekip baktım.
Radyatörün durumu resimdeki gibiydi:

Sonra yeşil antifriz ile takviye yaptım yaklaşık 1 litre aldı.
Ama bu sorun devam etti. Hatta hararet olmadan soğuk motorda kapaktan su atma vardı. Ben de orjinal yeni radyatör kapağı aldım ama yine su atıyor ve beni deli ediyor.
Hondacı bir başka arkadaşa gösterdim onun dikkatini genleşme kabının kup kuru olması çekti. Gerçi o söylemedi ama ben yarım litre kadar yeşil antifrizi genleşme kabına da koydu.
Dün baktığımda genleşme kabının dibinde çok az antifriz kalmıştı ve halen motor soğuk olsa bile kapaktan su atma sorunu var.