Merhabalar,
ben de 1 seneden biraz fazla bir süredir 2009 honda city ls otomatik siyah sahibiyim. City öncelikli tercihim değildi aslında, civic dream otomatik modelini ÖTV indirimi içinde bulamayınca, civic'ten yaklaşık 5000 TL daha düşük olan city'de karar kıldık. Zaman zaman keşke civic olsaydı diye düşünsek (ben ve eşim) de ekonomikliği açısından city daha iyi bir tercih olarak gözüküyor. Bu araba ilk arabam.
Araç hakkında yorumlarımı yazmak istiyorum:
Aracım 11.000'de. 10.000 bakımına kadar yakıt tüketimi bileşik (TEM/E5 + istanbul şehir içi) 2 yolcu 8,5 civarlarında iken 10.000 bakımından sonra yaklaşık 1 litre düştü. Çok uzun şehirlerarası gitmesem de 100+ km'lik bir yolda Şoför + 1 yolcu + 1 bebek ve hafif dolu bir bagaj ile şehirlerarası 5,5lt/100km değeri 100-130 hızları arasında tutturulabiliyor.
1) Aracın içi oldukça geniş ve ferah. Arka diz mesafesi çok iyi. tavan yüksekliği oldukça iyi.
2) Bagaj 506 lt. Oldukça büyük. Fakat bagaj için bu kadar kazanmanın bir bedeli olarak yakıt tankının sürücünün altına yerleştirildiğini okumam biraz gözümü korkutmuştu. Bagajdaki stepne'yi ayıran kısımdaki seperatör biraz ince bir kontrplak.
3) Ön konsolu ve güzel ve kullanışlı. şatafatlı bol ışıklı şeylerden hoşlanıyorsanız çok cezbetmeyebilir sizi. Göstergeler bir civic (hele hatchback) gibi gösterişi değil belki ama sadelik ve işlevsellik ve ergonomi ve düzen diyorsanız tam size göre. göstergeler ve butonlar gündüz ve gece rahat okunuyor.
4) ses sistemi oldukça iyi. kapılarda toplam 4 hoparlör tatminkar bir ses veriyor, oldukça ses sistemlerine meraklı ve bilgili biri olarak diyebilirim ki bas/tiz sesler güzel. ES modelindeki gibi 6 hoparlör olması daha iyi olabilirdi tabi. usb desteğinin olması ve bellek için teknik olarak limitinin olmaması (fat32 okuyabiliyor, başka araçlarda 2gb sınırı olan sadece fat dosya sistemi desteği var) güzel bir şey. şuan 8gb'lık bir bellek ve içinde 2000'e yakın MP3 atarak kullanabiliyorum. USB: bellekte bir sürü klasör yaratıp şarkıları ayırmak kullanımı kolaylaştırabilir aksi taktirde şarkı seçimi zor olacaktır klasörler ve şarkılar arası geçiş hızlı ve kolay. IPod bağlantısı var ve IPod'unuzu direkt ses sisteminden kontrol edebiliyorsunuz. ayrıca line-in girişi de var. daha pahalı arabaların giriş modellerinde (mesela corolla) neden usb konulmaz anlamıyorum, anlamsız bir şekilde arabalar/modeller arasındaki farkı böyle yaratmaya çalışıyorlar. city'de hıza duyarlı ses özelliği var, bu sayede hızınız arttıkça ses şiddeti de artıyor, bence hoş bir özellik. Radyo sinyal çekişi ve ses kalitesi de oldukça iyi. Anten tavanda çok büyük değil ama gizli olsaydı daha iyi olabilirdi.
5) Direksiyon oldukça yumuşak, elektrik motorlu olması (EPS) iyi bir özellik. Direksiyon hissi ve tutuşu güzel. Üzerinde ses ve kanal/şarkı seçme butonları var. oldukça kullanışlı.
6) Motor oldukça sessiz, rölantideyken, birkaç defa (otopark ve yıkamada) tekrar kontağı çevirenler oldu. Artık uyarıyorum "motor çalışıyor!" diye.
7) Ses yalıtımı fena değil. Yol sesi çok aşırı hissedilmiyor. Ama yolun cinsine bağlı olarak asfaltı hissedebiliyorsunuz.
Aracın çok hoşuma gitmeyen bir özelliği amortisörleri. Sert amortisörler özellikle araçtaki yolcu sayısı arttığında yoldaki bozukluğu fazla hissettiriyor. Araç biraz yerden yüksek olduğu için muhtemelen biraz sert amortisör ile yol tutuşu arttırmaya çalışmış olabilirler.
9) Araçta VSA yok. Bu fiyat itibariyle beklenemez gerçi
10) 5 vites olması iyi bir özellik, bunun muhtemelen yakıt tüketimine etkisi var. LS modelinde direksiyon üzerinden vites kontrolü (formula 1 direksiyon) yok. "P, R, N, D, D3, 2, 1" şeklinde bir vites dizilimi var LS modelinde. D seçildiğinde araç uygun vitesi 1 ile 5 arasında kendisi otomatik olarak seçiyor. D3 seçildiğinde 1 ile 3 arasında seçiyor. 2 ve 1'de ise sadece bu viteslerde kilitli kalıyor. D3, 2 ve 1 motor freni yapmak ve kaygan ortamlarda (özellikle 2) kullanmak için kullanışlı. Uzun eğimli yolarda D3'e getirerek motor frenini kullanıyorum ve daha az frene basarak yavaşlamış ve arkamdaki araçları da daha az tedirgin etmiş oluyorum. Çok eğimli yerlerde de 1'e alarak ve max vites hız sınırına (49) uyarak gücü kullanıyorum.
11) Araç 100-120 arasındaki hızı pek hissettirmiyor. Sürüş oldukça rahat ve konforlu. Şuana kadar araçla maksimum 140 yaptım. Rüzgarlı havalarda 120'den sonra rüzgar etkisini hissettiriyor. Bu açıdan bu arabanın hız arabası olmadığını anlıyorsunuz. herkesin dediği gibi adı üstünde city.
12) Aracın frenler oldukça iyi, güven veriyor. EBD ve ABS güvende hissettiriyor ve güvenli bir şekilde durmanızı sağlıyor. Aynı zamanda Break assist özelliği ile ani frenlerde 4'lüleri yakarak arkanızdakileri uyarıyor.
13) Koltuklar oldukça rahat ve konforlu. Arka koltuklar katlanarak zaten büyük olan bagajın devasa olmasını sağlıyorlar.
14) araç 1,4 (aslında tam olarak 1339 cc). 100 beygir güce sahip. benzinli olmasından dolayı ve tabi motor hacminden dolayı maksimum torku biraz düşük 127 Nm, bunu da 4800 devirde veriyor.
15) Yakıt deposu 42 litre, biraz küçük ama sorun değil. Bileşik yakıt tüketimi 10 bin bakımından sonra yaklaşık 7,5lt/100km. Kullanım tarzınıza ve yolcu sayısına göre bu değer 8,5'lara çıkabiliyor. Ama aynı şekilde 7'lere de inebiliyor. Yol bilgisayarı var, ve yeterli bilgiyi (trip, menzil,anlık harcama, ortalama harcama) veriyor. Tek eksik olan bence bir dış ortam termometresi ile motor hararetini gösteren bir ibre.
16) ls modelinde manuel klima var. soğutma hızı oldukça iyi. motordan bağımsız çalışan motoru var. Benzin tüketimine çok aşırı etkisi yok. Hatta genelde sıcak havalarda serinlemek istiyorsanız camı açacağınıza klimayı açın çok daha az benzin harcarsınız dendiğini okumuştum. Klimanın açık olması aracın performansında bence %10'luk bir düşüşe neden oluyor. Özellikle yolcu miktarınız fazla olduğunda bu performans düşüşünü hissediyorsunuz. Performanstan bahsetmişken, aracın performansının çok aşırı düşük olduğu ile ilgili yazılar okudum. çok düşük olmasa da 1,4 (pardon 1,339) lük bir motordan ne kadar bir beklentiniz olabilir ki? Aracın çok aşırı eğim olmayan yollarda hızlanması ve performansı oldukça iyi. Ama eğim arttıkça ve hızınız düşükse hızlanmak için araç oldukça zorlanmakta. Sollamalarda aracı D3'e alıp vites düşürüp bu motordan beklenmedik bir performans (ve muhtemelen beklenmedik anlık benzin tüketimi ile!) araba coşabiliyor. Tam olarak bilmesem de gaz pedalını aşağıya kadar basıp, bırakıp tekrar basınca (tam olarak böyle de olmayabilir) overdrive özelliğini aktif hale getirebiliyorsunuz ve araç anlık hızlanmalar için daha performanslı oluyor.
Yeri gelmişken de eklemek istiyorum, aracın 0-100km/s hızlanması benim için çok anlam ifade etmiyor. ha 10 sn ha 15 saniye. Bu konudaki tartışmaları biraz anlamsız buluyorum ama yine de bilmek isteyenler için: 14,5 saniye. Bir de aracın son hızı (otomatik için) 177 imiş. yabancı bir sitede 190 yaptıklarını görmüştüm, ama bu hızdan sonra devir kesici devreye girmişti gördüğüm videoda. Ne kadar zevkli bir şey olsa da hız iyi bir şey değil!
17) ls modelinde perde hava yastığı haricinde hava yastığı standart dahilinde (sürücü, yolcu, yan).
18) LS modelinde 15 inç lastikler var. lastikler Dunlop marka. Stepne biraz fazla ince gibi ve sanırım hız sınırı da 80 idi. Zaten amaç en yakın yere gitmek olsa gerek.
19) Araç içi saklama yerleri iyi. Torpido biraz daha büyük olsa daha iyi olurdu. Bozuk para koyma yeri,direksiyonun sol/alt kısmında kapaklı küçük saklama yeri, ön yolcu koltuğu arkasındaki cep, el freni arkasındaki bardak tutucular, arkada ortada kol dayama (keşke önde de olsaydı).
20) Aracın ön ve arka görüşü iyi. A sütunu denilen alan çok hafif engel yaratsa da yola hakimsiniz. Aracın burnunu göremiyorsunuz, sanırım bu Japon arabalarında böyle oluyor, ama alıştıktan sonra hiçbir sorun olmuyor. Aracın arkasında da görüş de fena değil.
21) Aracın dıştan görünümü özellikle önden oldukça iyi, trafikte dikkat çekiyor. İlk aldığında özellikle trafikte yine siyah yeni corolla kullanıcıları ile göz göze geliyorduk birbirimizin arabasının önünü incelerken
Siyah ve sedef beyaz renkleri çok güzel duruyor kanımca. bu iki renk arasında kalıp siyahı tercih etmiştim ama her beyaz city gördüğümde çok hoşuma gider hala, görenler bana hak verecektir. Arabanın arkası en çok eleştirilen kısmı, BMW 3 serisine benzetenler de var, "ne biçim öyle" diyenler de. Arabanın önünü city'den alıp, arkasını da civic'ten aldınızmı bence çok tatlı bir model çıkar
22) Arabanın aküsü oldukça küçük diye hatırlıyorum, yanlış olmasın ama sanki 35 amper gibi birşeydi. Bu bende farları açık unutmama ya da ses sistemini, fanı vs motor çalışmazken kullanmama düşüncesini doğuruyor.
23) Arabanın altında karter yok. motor kaputunu açtığından motorun arasından yeri görüyorsunuz. muhtemelen havalandırma ve hafiflikten dolayı böyle. bildiğim kadarıyla civic'te böyleymiş.
24) araç yerden yüksek olduğundan çok zorlanmadığında tümseklerde geçerken yere sürtmüyor, aynı yerden kayın biraderimin 407'si ile geçerken çıkan sesten içimiz gitmişti. city muhtemelen civic'ten daha yüksek. Muhtemel city sahibi olarak bunun bedelini yol tutuş ile ödüyorsunuz
. Yol tutuş demişken çok tehlikeli hareketler yapmayı sevmeyen biri olarak arabanın yol tutuğu bana yeterli geldi. aşırı zorlamadığımdandır virajlarda savrulma hissetmedim. daha önce bahsettiğim gibi rüzgarlardan etkilenmesi biraz rahatsız edici, özellikle otobüs gibi büyük araçların yanından geçerken ya da onlar hızla sizin yanınızdan geçerken rüzgarın itişini siz ve dikkatli yolcularınız hissediyor, tabi bunu hissetmeniz için sizin de 120 civarlarında olmanız ve rüzgarlı bir havada olmanız gerekiyor.
25) farlar otomatik olsaydı, yağmur sensörü olsaydı,ya da hiç olmazsa aynalar katlansaydı daha iyi olurdu ama o zaman da bu araç B+ segmentinde olur muydu?
26) Farlar standart ve yeterli, orta stop lambası var. Tüm lambalar (stop, 4'lü vs) iyi ve dikkat çekici.
27) Belki okuduklarından dolayıdır ama biraz fazla eğimli yerlerde el frenini çok fazla çekme hissi geliyor insana, hani kayacakmış gibi.
28) Benzin kapağını açmak için sürücü kapısını açmak gerekiyor. üzerine basıp elinizi geri çektiğinizde kapak açılıyor. Kışın soğukta kaldıktan sonra bu mekanizma geçici olarak bozuldu. artık kapak açık kalmaya, kapanmamaya başlamıştı. havaların düzelmesi ile birlikte o da düzeldi
29) Bagaj merkezi kilit ile uzaktan açılmıyor. Ya içeriden sürücü kapısının aşağısındaki kolu çekerek ya da inip anahtarla arkadan açmanız gerekiyor.
30) Direksiyon yükseklik ayarı mevcut.
31) Anahtar katlanmıyor, cepte taşımak biraz zor olabiliyor.
32) Alarm yok, gerek var mı? bence yok. Standart olarak immobilizer var. hiç olmazsa anahtar olmadan arabayı hareket ettiremezler
33) Alırken mesafe ölçen arka park sensörler taktırmıştım faydasını oldukça gördüm.
34) Son yorum eşimden
"kötü yanı sürekli civic ile kıyaslanıp üvey evlat muamelesi görmesi ve insanların bu aracı tanımadan ön yargı ile karşılaşması. ve bu aracın civic tarafından gölgelenmesi. yoksa güzel bir araç"
Sonuç olarak şu anki fiyatını göz önün alırsak city'nin fiyatı biraz yüksek. Burada maalesef honda'nın fiyat politikasının etkisi var. Hiç baktınız mı bilmiyorum ama honda'nın amerika sitesindeki accord'lara, civic'lere bir bakın. Muhtemel sizde benim gibi burada satılan araçlardan soğuyacaksınız ve burada ne şartlarda araç aldığımızı görüp mideniz bulanacak belki. Ama her şeyde olduğu gibi unutup yine burada araçları incelemeye devam edeceksiniz, benim gibi
Hepinize kazasız sürüşler.
Egemen