Gönderen Konu: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım  (Okunma sayısı 1287404 defa)

NUJMAN

  • NUMAN YILDIRAN
  • İleti: 525
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #450 : Aralık 25, 2012, 12:24:28 ÖS »
Allah kolaylık versin :)



tunci

  • İleti: 801
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #451 : Aralık 25, 2012, 01:19:03 ÖS »
Ben de Ömer gibi düşünüyorum, arabaya yapılabilecek iyileştirme varsa denemekten yanayım. En son yakıt tasarrufu ve sürüş konforu için cihaz takmıştım siviğe. Hafta sonları burdan forumlardan okuduklarımı not alıp arabanın kaputunu açıyorum ve inceliyorum :)
Enjektör temizliği yapılması gereken bir şey onu biliyorum ama ben de şaftla ilgili ne yapılabilir onu merak ettim yani tam olarak neye nasıl faydası oluor? Hiç bir yerde rastlamadım şaft konusuna.
"bazı  seyler var   paylasılmalı  mesela  lastık.mesela  stop  etme  mesela  arıza ısıgı " evet bu konular hakkında yaptığımız uygulamaların sonuçlarını paylaşırsak güzel olur. Ben civic de arıza ışığını söndürememiştim. Cr-v aldıktan sonra depoyu dolduruyorum 5-10 km arıza lambası yanıyor sonra sönüyor sanırım istasyonla ilgili bir durum, belki ondan fazla tüketimim var.
Ben ilk etapta detaylık temizlik ve boya koruma yaptırıcam bu hafta. Hava ve polen filtrelerini de zamanında değiştirip arada boş kalınca söküp temizleyip kullanıyorum, arada temizledim diye değiştirmemezlik yapmıyorum ama.
Cr-v lerin polen filtresine de torpidodan mı ulaşılıyor?

karmak

  • İleti: 305
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #452 : Aralık 25, 2012, 02:37:05 ÖS »
dostlar
tersten baslayarak tucı kardes
evet polen fılıtresı torpıdodan sok orada bır kapak var alt ve ustten el yardımıyla acılıyor .fılıtrenınde carbonlusu 40-50 tl gıbı de olanı var  10-20- tl arası olanıda var yenısını  bıraz parfum  sıkarak  tak   .arac guzel koksun.
arıza lambası  genelde oksıjen sensorunden oluyor. dedıgım gıbı  yuksek ortamlarda yanıyor uzun yolda  oluyor   durup  kontagı kapatıp  tekrar acınca  sonuyor   yuksek  devır  yapmazsanız  olmuyor.  eve gelınce  kutup  bası  bır  gece  sokuk kalınca arac kendını  resetlıyor...

omer kardeş
şaftı elınle salla uçlardan  oynamaması lazım   tabı  ben  fazla benzın harcamasından boyle kurtuldum  şimdi  araç kendı kendıne akıyor..eger  araçta  sıkma yoksa  akıyorsa   sorun yok demektır.

butun sıstemlerde  sıralı olan  enjektor vardır.  benım ekledıgım  florya  lınkınde  50 tl  yapıyorlarmıs  belkı  hafta sonu  yaptırırım  sızlere  bılgı  verırım.

bende çalışan sistemle ilgili oynamama taraftarıyım  ancak  bazı  şeyleri  göremiyoruz  mesela  rölanti  parçasını  çoğu  usta   söylemiyor..ama  ben  temizlettim   simsiyah   pıslık  attı   şimdi  rölanti  sıfır   oldu    balata  spreyı   sagolsun. bence  tum  sistem  temız  olmalı  bu arayıslar ondan  yoksa  enjektorlerın  takımı  200 tl  ımıs  sok tak   yerıne  bakımlı temız olmasında fayda var.

şimdi  şanzıman yağının  komple  değişimini  yapan  sitelere göre  acaba  türkiyede varmı  ona  bakıyorum  çünkü  bir  şanzıman  5000  tl  buluyor.  benden önceki  sahibi  yağ  değişimini  biraz aksatmış...
tüm  yağı   honda  yapmaya  olmazsa  enos  yapmaya  çalışıyorum..
tüm  arkadaşlara  kolaylıklar  dılerım  saglıcakla

NUJMAN

  • NUMAN YILDIRAN
  • İleti: 525
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #453 : Aralık 25, 2012, 03:05:27 ÖS »
Hondalarda arıza ışığı %90 oksijen sensöründen kaynaklanıyor, bu ışığın yanması yakıtı olumsuz yönde etkiliyor, bide map sensörü var, map sensörünün temizlendiğini biliyorum oksijen sensörünün temizlenebileceğini pek düşünmüyorum fakat değiştirmeden önce temizleyip denemekte fayda var.

Yağ konusunda servisten satın alıp dışarda yaptırmak bence en mantıklısı, orjinal yağ kullanılması taraftarıyım sanırım bizim arabalara 6-7 litre arası gidiyor en son honda servisiinden 20 tl litre fiyatı almıştım, aldığım eleman değişmiş zamanında trigeri de değişitiğini söylemişte ben ona rağmen değiştirdim harbiden triger yeniydi ama içim rahatladı şimdi, yağa da el atacam ve arabanın keyfini sürecem.

Karmak hocam dediğin gibi bazı parçaların temizlenmesi lehimize, burdaki paylaşımlar ve edinilen tecrübelerle araba konusunda daha bilgili olunuyor.

Mesela benim 4 lü ikaz gece görüünmüyordu, geçen gün bi arkadaş paylaştı dedi düğmenin içinde ampülvar, söktüm ampülü buldum değiştirdim fıstık gibi oldu, bu şekilde bildiği bilgiyi paylaşan arkadaşa da burdan teşekkür ederim.
« Son Düzenleme: Aralık 25, 2012, 03:09:43 ÖS Gönderen: NUJMAN »

tunci

  • İleti: 801
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #454 : Aralık 25, 2012, 03:12:55 ÖS »
Polen filtresini anladım. Ciciv deki arıza lambası yakıtın zengin-fakir karışımını düzenleyememesinden yanıyordu iyi bir ayardan sonra sönmüştü. Egr valfi ve oksijen sensörü de buna sebep oluyormuş, oksijen sensörü cihaza bağlayınca lambda sensörü olarak geçiyor. Fiyatları da 200 lira civarı sanırım. Tabi sadece sensörler değil buna bağlı olarak boğaz temizliği de gerekli sanırım. Bunlara ilaveten katalizörün de etkisi olduğunu okumuştum. Sonuçta klasik yağ-filtre değişimi gibi bakımların yanında nelere dikkat edilmesi gerektiği hiç söylenmiyor, büyük arıza çıkınca makinaya bağlayıp arızalı parçaları değiştirip gönderiyorlar ama maliyeti çok yüksek oluyor. Ben hep sormuşumdur ustaya bu Egr valfi nerdedir nasıl temizlenir diye boşver ellenmez onlar gibilerinden ikaz aldım hep.
Sürekli bakımlarını aksatmasak da sağlıklı kullanım ve uzun ömür için bu yazıp çizdiklerimize de önem vermek lazım ama bizim taleplerimizle bakılan parçalar bunlar. Ya da öğrenip elimizden geldiği kadar kendimiz yapıcaz.

karmak

  • İleti: 305
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #455 : Aralık 25, 2012, 03:18:44 ÖS »
numan kardes
çanakkalede  ben bulamamıstım  bıgada varmı bılmem
 enos    motor yagı  4  lt
otomatık sanzıman ıcın  3  lt  
arka difransıyel ıcın  1  lt  
aslında orjınal  honda  fabrıka cıkısı  enos oldugu  soylenıyor  ustam tarafından  ancak  servıs  motor yagını  castrol  10  -40  sanzıman  yagı  servıse gore degısık   marka  doldurdugunu bılıyorum  kolay  gelsın

NUJMAN

  • NUMAN YILDIRAN
  • İleti: 525
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #456 : Aralık 25, 2012, 03:27:49 ÖS »
Sensörler için araştırma yapıyorum bende sonuçta 13-14 yaşına araba, artık yavaş yavaş miyadı doluyor yurt dışında fiyatlar çok uygun  oksjen sensörleri 17 dolardan başlıyor kargo daha çok önemli 25 dolor gibi bide 2 tane sensör var sanırm.

Lamda ve oksijen sensör ayrı ayrı geçiyor.

NUJMAN

  • NUMAN YILDIRAN
  • İleti: 525
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #457 : Aralık 25, 2012, 03:53:04 ÖS »
Biri kısa biri uzun diye ayrılıyor galiba.

karmak

  • İleti: 305
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #458 : Aralık 25, 2012, 03:59:29 ÖS »
ben ilgisiz kaldım bu sensörlerde numan kardeş öğrenmeye çalışacağım  bu arada tunci sayasinde
 Egr valfi  denen  parçayıda takıbe aldım  bu konudakı  calısmaların sonucu  sıze  toplayabildiğim  bilgilri  paylaşabilirim..

karmak

  • İleti: 305
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #459 : Aralık 25, 2012, 04:02:43 ÖS »
Lambda Oksijen Sensörü Arızalı Olduğunda Ne Olur?

Öncelikle sensörün vereceği arızaya göre motorunuzun vereceği tepki değişecektir. Aşağıdaki maddelerin hepsininde gerçekleşmesi gerekmez. Bu maddelerden birisi başınızda varsa lambda sensörünüze dikkatinizi verin. Bu sorunlar ECU danda kaynaklanıyor olabilir.

1. İlk başlarda motorunuzda rolanti devrinde düzensizlikler başlar.

2. Yakıt sarfiyatınız artmaya başlar.

3. Motorunuzun gücünde sürekli düşme yada zaman zaman ani güç artış ve düşmeleri olabilir.

4. Egzestunuzdan koyu renkli duman atmaları olabilir.

Ne Yapmak Gerekir?

Lambda sensörleri bazı markalarda pahalı olabilir. İlk olarak arızalı sensörü kurtarma yoluna gideceğiz. Oksijen sensörleri sürekli hava ve dumanla muhatap olduklarınan toz ve is ile tıkanabilmektedir. Sensörü bulup temizleyerek sorunu sıfır masrafla atltabiliriz. Ancak önce bilmemiz gereken bazı hususlar var.

Yukarıdaki resimde görünen lambda / oksijen sensörlerinin içerisinde ince teller bulunmaktadır. Temizlik bu ince tellerden ötürü hassas bir iştir. Tel koparsa sensörü değiştirmemiz gerekir. Şimdi yapmamız gereken işlerin sırasını vereceğiz.

1. Hava filtrenizi sökün, hava borusunun içerisine bir fenerle bakın. Çoğu sensör bu şekilde görünür. Sensöre elinizi süremeye çalışın. Dışardan sökmeye daha önce yapmadıysanız çalışmayın. WD40 yada yağsız kontak temizleyici sprey ile sensörün özellikle deliklerine gelecek şekilde temizleyin.



2. Egzost manifoldunda yada katalitik konvektrör önünden ikinci sensörü bulun ve söküp sprey ile temizleyip yerine takın.

3. Eğer bir ambermetler ,avometre yada LCR metreniz varsa söktüğünüz sensörün arızalı olup olmadığını ölçüm yparak anlayabilirsiniz.

Sorun devam ederse ustanızdan yardım alın. Direk sensör alıp kendiniz değiştirmeyin zira sorun ECU danda kaynaklanıyor olabilir (LCR metre ile ölçüm yaparak sensörün arızasından kesin emin olduysanız tabiki sensörü değiştirin. Tavsiyemiz sensörün arızasından emin olamayanlar içinir). Aracınızın bilgisayarlı test cihazlarına bağlanması gerekir.

Motorunuzu ilk çalıştırdığınızda bir kaç dakika düzensizlikler devam edebilir. Sonuçt kimyasallar kullandık. Bunlar tamamen buharlaşana kadar motorunuzu yanıltabilir. Aklınızda bulunsun. Bu sorun bir kaç dakika sonra geçecektir. Zararı yoktur.

Kolay gelsin.

servatan

  • İleti: 3
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #460 : Aralık 25, 2012, 10:04:54 ÖS »
İzmir'de Yeşilova'daki sanayide Mustafa var hemen girişte. İşini bilen biri, öyle başka tecrübem olmadı honda ustası olarak ama tavsiye edebilirim.
Hoşgeldin diyenlere ve forum sakinlerine teşekkürler..... ayrıca usta tavsiyenize de teşekkür ederim ... >=ok

NUJMAN

  • NUMAN YILDIRAN
  • İleti: 525
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #461 : Aralık 26, 2012, 07:31:40 ÖÖ »
Cümletem günaydın muhabbetiniz bol olsun...

Karmak paylaşım için teşekkürler...

tunci

  • İleti: 801
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #462 : Aralık 26, 2012, 09:06:11 ÖÖ »
Günaydın herkese mutlu sabahlar. Arabaların performansına motor ömrüne büyük etkisi olan sensörleri sanayide veya servislerde madem bakım yaptıramıyoz kendimiz öğrenip yapıcaz ya da ustayı yönlendiricez. Paylaştığınız bilgiler için saolun. Numan kardeş fiyat araştırması yapmışsın illaki maliyeti düşürürüz ama @karmak hocanın da paylaştığı bilgiler doğrultusunda kontrollerimizi yapalım bakalım.
Arabalarımızın çalışmasında sorun görünmese de daha sağlıklı ve uzun ömürlü olması için uğraşlarımız.
Ayrıca burda mesajlaşıp bilgi tecrübe alışverişinde bulunmak hele ki aynı arabalara sahip olduğumuz için zevklerimizin de örtüşmesi daha bi keyifli.

asosundan

  • İleti: 224
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #463 : Aralık 26, 2012, 12:24:50 ÖS »
arkadaşlar benim aracımdada lpg sisteminin haricinde sübap yağlayıcı extradan bir sistem var. sistemin adı starlube araç çalıştığı zaman sübapları yağlıyor. bunun esprisi lpg ile çalışan araçlarda sübaplar kuru kaldığı için extradan yağlama yaparak sübapların deformasyonunu en aza indirgemek. bu sistem yanlış bilmiyorsam ıslak lpg diye geçiyor. ve toyota kendi araçlarına lpgli olanlarına fabrika çıkışı olarak bu sistemi kullanıyormuş. bilginize belki böyle birşeyde kullanmak isteyen olabilir.

tunci

  • İleti: 801
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #464 : Aralık 26, 2012, 12:27:00 ÖS »
Olabilir tabi, araştırılacak konular epey kabardı.

tunci

  • İleti: 801
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #465 : Aralık 26, 2012, 12:49:03 ÖS »
@asosundan, bu sistemi kendiniz mi yaptırdınız var mıydı?

asosundan

  • İleti: 224
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #466 : Aralık 27, 2012, 07:14:16 ÖÖ »
aldığımda üstünde vardı.

tunci

  • İleti: 801
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #467 : Aralık 27, 2012, 09:38:29 ÖÖ »
Günaydın, mutlu sabahlar arkadaşlar.
Hep arabaları konuşuyoruz, paylaşıyoruz. Bu sabah arabayı servise bırakmaya giderken başıma gelen bir olayı paylaşmak istiyorum. Servise götürdüm arabayı beni işe geri bırakması için bir arkadaşla birlikte yola çıktık, işlek bir caddede 30 yaşlarında adamın biri tam yanından geçerken sanırım dirseğini benim sol aynaya vurdu ve ben çarpmışım süsü verdi. Naptın abi, ben bunla ekmek kazanıyom hamallık yapıyom çoluk çocuk napar hastane masrafları nolur diye edebiyat yapmaya başladı. Hani mağdurmuş gibi davranırken sen inanmadığını gösteren davranışta bulunsun hemen işin boyutu değişecek öyle bir hava var, birden çoğaldılar zaten. Amaçları para koparmaya çalışmak çok açık belli. Siz siz olun sakın durmayın böyle durumlarda çarpmanın şiddetini zaten farkerdesiniz.

bankaci05

  • Ömer Faruk
  • İleti: 314
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #468 : Aralık 27, 2012, 10:07:23 ÖÖ »
çok ilginç olmuş. gecmiş olsun diyorum başka da bişey demek gelmiyor içimden. umarım kimse bu tür durumları yaşamaz. o kolla ekmek parası kazanıyor da koptu mu ki kolu bu kadar yaygara yapıyor. tam dayaklık aslında ama işsiz güçsüz gereksiz bir adam olacaksın da vakit ayıracaksın o iş için. tekrar gecmiş olsun.

tunci

  • İleti: 801
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #469 : Aralık 27, 2012, 10:36:25 ÖÖ »
Evet aynen dediğin gibi tam sopalıktı ama kalabalığı görünce dayak yerim diye korktum :) Zaten bizim arabaların aynası omzuna filan geliyordu adamın dirseğiyle alakası yok.

asosundan

  • İleti: 224
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #470 : Aralık 27, 2012, 01:43:49 ÖS »
edit:kural dışı kelime)lere bak ya iyi yapmışsın onlara uymayarak it sürüleri. ulan insanlar nerden ne çıkarıcaklarını şaşırmış. ALLAH'IM sen bizi doğru yoldan ayırma yarabbim.

NUJMAN

  • NUMAN YILDIRAN
  • İleti: 525
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #471 : Aralık 28, 2012, 08:04:45 ÖÖ »
Tunci hocam geçmiş olsun iyiki de inmemişin.

Dün belediyemizin çöp arabası duran arabama arkadan dokundurdu, arabayı aldığımda kırık olan tanpondaki stop lambamı tekrar kırdı :) Allah tan başka bişey olmadı :)

« Son Düzenleme: Aralık 28, 2012, 08:06:41 ÖÖ Gönderen: NUJMAN »

tunci

  • İleti: 801
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #472 : Aralık 28, 2012, 09:19:49 ÖÖ »
Saolun arkadaşlar, Numan kardeş sana da geçmiş olsun. Bu olaylar hoşgörümüzün, gururumuzun  onurumuzun millet olarak geldiği noktayı gösteriyo. Tabi ki içinde merhameti, sağduyuyu taşıyan vatana hayırlı insanlarımız çoğunlukta. Ama itin uğursuzun kol gezmesi, onların karşısında aciz kalınması zoruma gidiyo.

NUJMAN

  • NUMAN YILDIRAN
  • İleti: 525
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #473 : Aralık 28, 2012, 10:40:52 ÖÖ »
Ya arkadaşlar subap ayarından sonra lpg ye ayar yapılırmı bilgisi olan varmı 2 ay önce yaptırdık subap ayarını fakat lpg ayarı için bişey yaptırmadım, yarın lpg filitrelsini de değiştireceğim mümkünse ayarlarına da baktıracağım özellikle bakılması gereken bişey varmı gitmişken toptan hallettireyim tavsiyelerinizi bekliyorum...

tunci

  • İleti: 801
Ynt: Honda CRV (97-2001) Kullanan Arkadaşlar Burada Buluşalım
« Yanıtla #474 : Aralık 28, 2012, 10:47:22 ÖÖ »
Forumda konusu açılmış, kimisi yapılmaz kimisi yapılmalı demiş. Ama en sağlıklı ayarın araba hareket halindeyken değişken motor devirlerinde alınan ortalama değerlere göre yapılan ayarmış. Her lpg cide seyyar ayar cihazı yokmuş ama. Bunun adına da yol ayarı deniyormuş.