ExLoRD aynen dediğin gibidir ancak bu lpg yakıt verisi olarak doğru.lpg litre bazında benzinden çok tüketim sağlar ancak maddi hesap yapılınca litre fiyatı dolayısıyla %30-40 arasında değişen ekonomi sağlar. daha verimli bir lpg taktırmak istersen türkiyede sadece Vialle marka mevcut olan sıvı sistem püskütme ile çalışan lpg kiti taktırarak ekonomiyi %50 düzeylerine net olarak çıkarabilirsin. maliyeti 3000 tl olan bu sistemde lpg sıvı hali ile yakılıyor.standart sistemlerdeki gibi (prince buna dahil) gaz haline dönüştürmek amaçlı lpg ısıtılmıyor.böylece standart sistemlerdeki yaz kış yakıt yakma farkı ortadan kalkıyor. ayrıca ısıtma gerekmediği için araç direkt olarak lpg ile çalışıyor. benzin e az da olsa ihtiyaç duymuyor. montaj sırasında kullanılan yakıt tankının içine lpg yi püskürtmek amaçlı bir pompa sistemi bağlanıyor. motor kısmına ise beyin ve yakıt değiştirici ünite.başka birşey yok.enjektör vs takılmıyor.yakıt normal enjektörler üzerinden yakılıyor.lt olarak da ekonomi sağlanıyor. ve litre olarak benzinden az yakan tek sistemdir.
Bahsi geçen sistem sıvı LPG iki farklı sistem olarak ele alabiliriz. İlki LPİ, İkincisi LPDİ. LPi farklı bir şeydir, LPDi farklı.
Övülen, takdir edilen, başarısı ve sorunsuzluğu muhakkak olan sistem LPDi'dır. Yani sıvı lpg'nin direkt enjekte edimesi. Yani direkt enjeksiyon motorlarda aracın kendi yüksek basınç pompası ve enjektörleri vasıtasıyla sıvı LPG püskürtülmesi. Bu sadece ama sadece direkt enjeksiyonlu TSI, FSI, GDI vb motorlarda mümkündür. Manifolddan enjeksiyonlu civicinize, astranıza, insignianıza, subarunuza vs bilimum manifolddan enjeksiyonlu araçlarınıza LPDi olmaz, LPi olur. LPi'ın tıpkı diğer sıralı sistemler gibi kendi LPG enjektörü, manifolda açılan deliği, ayarı, kalibrasyonu vardır. LPi'ın fiyatını hakedecek bir fark oluşturamayacak Sıralı sistem LPG ile kıyasladığınızda. O yüzden
Sıvı LPG yerine sıralı sistem taktırdım diye üzülmeyin zaten bizim CR-V lere LPDi kullanamayız.