ExLoRD aynen dediğin gibidir ancak bu lpg yakıt verisi olarak doğru.lpg litre bazında benzinden çok tüketim sağlar ancak maddi hesap yapılınca litre fiyatı dolayısıyla %30-40 arasında değişen ekonomi sağlar. daha verimli bir lpg taktırmak istersen türkiyede sadece Vialle marka mevcut olan sıvı sistem püskütme ile çalışan lpg kiti taktırarak ekonomiyi %50 düzeylerine net olarak çıkarabilirsin. maliyeti 3000 tl olan bu sistemde lpg sıvı hali ile yakılıyor.standart sistemlerdeki gibi (prince buna dahil) gaz haline dönüştürmek amaçlı lpg ısıtılmıyor.böylece standart sistemlerdeki yaz kış yakıt yakma farkı ortadan kalkıyor. ayrıca ısıtma gerekmediği için araç direkt olarak lpg ile çalışıyor. benzin e az da olsa ihtiyaç duymuyor. montaj sırasında kullanılan yakıt tankının içine lpg yi püskürtmek amaçlı bir pompa sistemi bağlanıyor. motor kısmına ise beyin ve yakıt değiştirici ünite.başka birşey yok.enjektör vs takılmıyor.yakıt normal enjektörler üzerinden yakılıyor.lt olarak da ekonomi sağlanıyor. ve litre olarak benzinden az yakan tek sistemdir.
Bahsi geçen sistem sıvı LPG iki farklı sistem olarak ele alabiliriz. İlki LPİ, İkincisi LPDİ. LPi farklı bir şeydir, LPDi farklı.
Övülen, takdir edilen, başarısı ve sorunsuzluğu muhakkak olan sistem LPDi'dır. Yani sıvı lpg'nin direkt enjekte edimesi. Yani direkt enjeksiyon motorlarda aracın kendi yüksek basınç pompası ve enjektörleri vasıtasıyla sıvı LPG püskürtülmesi. Bu sadece ama sadece direkt enjeksiyonlu TSI, FSI, GDI vb motorlarda mümkündür. Manifolddan enjeksiyonlu civicinize, astranıza, insignianıza, subarunuza vs bilimum manifolddan enjeksiyonlu araçlarınıza LPDi olmaz, LPi olur. LPi'ın tıpkı diğer sıralı sistemler gibi kendi LPG enjektörü, manifolda açılan deliği, ayarı, kalibrasyonu vardır. LPi'ın fiyatını hakedecek bir fark oluşturamayacak Sıralı sistem LPG ile kıyasladığınızda. O yüzden
Sıvı LPG yerine sıralı sistem taktırdım diye üzülmeyin zaten bizim CR-V lere LPDi kullanamayız.
Kerem Bey mesajınızı okurken bu konuya hakim olduğunuz anlaşılıyor. Mesleğiniz mi hobi mi merak ettim, paylaşımınız için de teşekkürler.
Yok ))) Sadece araştırma. CR-V me uzun zamandır LPG kiti arayışı içindeyim. En sonunda karar verdim. Kit MTM !!!
8mm Besleme silikon boru ve 1,5 Barlık regülatör + KEIHIN (Made in Japan) enjektörlü Kit MTM taktırmaya karar verdim.
Ama şu bir gerçek ki kitin yanısıra montaj işçiliğide çok önemli. Bu yüzden montaj için Ankaraya bile gidebilirim.
Çünkü kit takıldıktan sonra hiç bir servis araç hareket halindeyken ayar yapmıyor. Bunun içinde Widebant lazım tabiki.
Ankara'da bu şekilde montaj ve ayar yapan bir servis buldum. Maliyette 2000 TL gibi. Ama sanırım Eylülü bekleyeceğim
muayene zamanını.
Yağa gelince de ben 10-40 MobilS kullanıyorum. Aracım 220,000 de ve silindir basınçları 9-9-9-9. Gayet sağlıklı bir motor.
Çünkü ilk sahibi yetkili servis haricinde bakım yaptırmamış. Hep orjinal parçalar kullanarak bakımları yapılmış.
Motorun bu km de bu şekilde sağlıklı olmasının sebebi bu. Yanlız 300,000 km lerde sibop lastiklerini değiştirmek gerekecek.
Sonra katkısız ve zamanında yağ değişimi ile devam
Buji içinde orjinal bujinin bir tırnak soğuğunu tavsiye ederim LPG ile kullananlar için.