aslında buna benzer eleştirileri forumda çok defa tartıştık ama yine de, huylu huyundan vazgeçmez prensibine dayanarak;
1. 122 beygir turbo motorlar zannettiğiniz gibi, müşteri memnuniyeti esasları yüzünden değil, Turbo besleme sebebi ile oluşan yüksek salınım yüzünden avrupada bu motorların alıcı bulamamasından kaynaklanmaktadır. Keza ordaki tüketici hem bilinçli hemde vergi sistemi motor büyüklüğüne değil salınıma göre ayarlanmıştır. Yani 1.6 atmosferik Fd6 Avrupa'da benzer bir Tsi (hap tipi turbo motor)'dan çok daha az vergi öder. Bu yüzden bahsettiğiniz firmalar ÜÜlkemizi teknolojilerinin çöplüğü olarak görmektedir ve malsef bilinçsiz olduğumuz için bu bize çok güzel görünmektedir. Ancak bilmenizi isterim ki, VW grubu son çıkan ve ilk imzalayan firmalardan biri de Honda olan, yeni emisyon standartlarını imzalamamak için çok büyük bir savaş vermektedir. Elindeki stoğu bitirmeden bu imzayı atarsa firma muhtemelen batacaktır

2. 1.4 lük bir vw nin 1.6 lık bir vitec'i geçmesi yakın beygir güçleri yüzünden çok da büyütülecek birşey değildir, iyi bir pilotajla, turbo motorun torku ekarte edilebilir ve bahsettiğiniz araç çok ta güzel geçilebilir. yani bu araç sizin aracınızı geçiyorsa, aracınızdan çok daha güçlü olduğu için değil, daha iyi sürüldüğü içindir... internet ortamında bu tip araçları tokatlayan bir çok, eg, ek, fd6, ep2 li video bulunmaktadır. yinede teknik veriler bazından araçların güçleri birbirine yakındır. Bu yüzden buna üzülmenin bence pek anlamı yok. Velhasıl fiyat performans ilişkisi baz alınırsa, 1.4 tsi her açıdan Fd6 dan çok daha pahalı kalmaktadır. Burada parası çok olan, saçmayı seven elbette Vag grubu bir araca binebilir.
3. yakın dönemde, Türkiye'deki vergi sistemi de değişiyor. Bizde tabi Avrupadaki gibi olmuyor, hem motor yüksekliği hemde emisyon bazında vergilendirme yapılacak, yani 1.8 2.0 arası olupda emisyonu şundan yüksek olan şukadar ödeyecek gibi bir sistem. Bu olduğunda eğer hondanızı satıp ta bir tsi almamışsanız o zaman sizi gerçekte kim daha çok düşünüyor anlayacaksınız.