Her nasılsa; sert süspansiyon sistemi ve içeri aldığı sesten yoğun şikayet ettiğimiz Hondalarımızın yolda nasıl gittikleri ile değil, nasıl göründükleri ile çok daha ilgili oldu bu konu . . .
Öznel olarak YAY mevzusuna ters olduğumu gerekçeleriyle yazdım, konuyu daha da kurcalamayacağım...
Onur arkadaşım sen hangi aracı 195/50/15 jant lastikle gördün, bak dikkat et kullandın diye sormuyorum, zira yazdıklarından bu anlaşılıyor...
Honda Civic 1.6i ES orjinal lastik ölçüsü 185/65/14 dür malumunuz...
Bunun anlamı, 185mm taban genişliği, 120,2mm yanak yüksekliği, 356mm jant çapı ve 596,1mm lastik çapıdır.
Şimdi 195/50/15 i kesin olarak tavsiye etmişsin, 3,5 veya 5cm yay ile...
195mm taban genişliği, 97,5mm yanak yüksekliği (Dikkat edin lütfen lastik yanağı dikey olarak 22,7mm alçalıyor-ince yanak olayı) 381mm jant çapı ve 576mm lastik çapıdır.
Yaylar la araç ne kadar alçalır bilmiyorum ama sadece bu jant lastik tavsiyenizle arkadaşımızn aracını net olaran 1 cm alçalttınız . . . Ve tabiri caizse tam olarak takoz halini aldı araç. En ufak bir kasisi bile takırtı tukurtu ile karışık küüüüt küt diye sesler eşliğinde geçen bu araç aynı zamanda çok da çabuk dökülecek, kısa zamanda Z rotlarını, rotillerini, rot başlarını, travers takozlarını aşındıracak, cüzdana yaslanacaktır . . .
Ama illede güzel görünsün, ben pasta cilasını yapar, kışın yağmurdan çamurdan, yazın güneşten koruduğum gibi her türlü kasisten, kabartmadan, belediyenin açtığı ve kapatmadığı çukurlardan aracımı korururm diyorsanız tercih yine sizin...