sorunsuz otomatik istiyorsanız sedan civic alın, bu sınıftaki araçlar içerisinde şanzımanından performansından daha çok memnun edecek araç yoktur emin olabilirsiniz. çok az yol yaptığınızı düşünürsek evladiyelik olur sizin için, lpg de isterim derseniz dci'ı aramazsınız, üstelik megane'dan hızlıdır. 1.4 motor nispeten tutuktur tabi, gücü megane kadar ama torku 1/2si kadar, dolayısıyla o gaza basınca geriye yapışma hadisesi 1.4 civicte kesinlikle olmaz, yahut yokuşlarda hızlanmak için vites düşürmek zorunda kalırsınız.
ishift şanzıman sadece hb'lerde kullanılmıştır, "robotize şanzıman" sınıfına girer, kavrama işinin pnömatik bir güçle yapılmasından ibarettir, özünde manual şanzımandır. sedanlar ise "tork konvertörlü" şanzıman kullanır, verimi çift kavramalardan düşüktür ancak dünyanın en sağlam şanzıman teknolojisidir, üstelik çok sağlam motor freni yapabilmesi de hondaya has bir artıdır.
2007dan bu tarafa üretilen civiclerin tamamı ivtec motor kullanır. vtec motorun ekonomi bazlı olanıdır. bu konuda kafanızı yormayın yaşlı bir civic almazsanız motoru eninde sonunda ivtec olacaktır. özelliği de 3000 ve 4500 devirde iki farklı kademe açıp motorun yakıt - hava karışım oranını değiştirerek ekonomi ile performans arasında denge kurmasıdır.
hb'lerde 1.8 motor da kullanıldı ancak o da ivtecdir ve otomatiklerin hepsi ishift şanzıman ile ingiltereden ithal edildi. sedanlar ise yerli üretimdir ve tamamı tork konvertörlü honda şanzıman kullanır. özetle 1.4 alırsanız ya düz alacaksınız ya ishift otomatik.