Arkadaşlar bildiğim kadarı mazot normalde içine ateş koysanız zor alev alan bir yakıt , ve bu yakıtı yakmak için yüksek basınç ve sıcaklık olmak zorunda , ama benzinli motorlarda yanma olayı gayet kolay sadece bir buji kıvılcımı gerekli ateşlemeyi yapabiliyor, ama dizelde enjektör mazotu yüksek basınçta sıkıştırılmış hava içine püskürterek ateşleme yapıyor, her motorun max. verimini belirli sıcaklıklara ulaşınca verebiliyor, özellikle kış aylarında motorların ısınma süreleri daha da geç oluyor.
Bu sebep benzinli yada dizel olsun her ikisi içinde soğuk olarak kullanım ömürden çalıyor bu gerçek,ama dizel motorlar genel olarak benzinli araçlara göre daha geç ısınıyorlar, birde turbo sistemi kullanmaları nedeni ile arıza yapma oranları artıyor, ama servisin dediği olaya da katılmıyorum ''bindin mi yardırcan'' soğuk motor ile kısa mesafe motor soğuk iken yardırdın, daha sonra turbo ve motor kendine gelemeden kapattın arabayı, ee ne olacak çiğ yakıtı doldurdun arabanın içine yakamadığı mazotu eksoza manifolta yığacak, turbo ya nemli yakıt gelecek , normalde gaz gelmesi gereken bir aksam , işin özü arkadaşlar kendim Honda kullanıyorum, şirketteki arabam clio dizel şu anda 95.000 km'de ve hiçbir sorunu yok , ama dediğim olaylara dikkat ederim hep, aracı kapatmadan yarım dk beklerim turbo boşalsın çalışmasını bitirsin diye . Kullanım çok önemli