Estağfurullah kardeşim.. çocukça şeyler yazmıyorsun ; öğrenmeye çabalıyorsun..
herkes ilk başta senin gibiydi.. bundan 5 - 6 sene önce headersın filtrenin ne olduğunu bilen pek az kişi vardı...
belliki arabalar ilgi alanın hepimiz gibi.. sana tavsiyem arşivleri karıştırmandır.. topic açmadan önce üşenmeyip araştırmandır..
piyasada onlarca bilgi edinebileceğin siteler var testler var vs..
bu işler öyle dışardan bakıldığı kadar kolay değil cidden kolay değil.. hem kendim hemde bu işle uğraşan tanıdıklarımdan elde edindiğim tecrübelere dayanarak söylüyorum..
turbo takarsak geçer mi demişsin...
turbo nasıl turbo ne kadar turbo olacak... boost basıncı ne olacak.. stock internal mi olacak kapak - blok dolacak mı, specler ne olacak.. ayarı kim nasıl yapacak.. ben yaparım 300 hp olur sen yaparsın 500 hp olur... beyin olarak ne kullanılacak... şanzıman ve aktarmada ne gibi değişikli olacak... motorda ürettiğimizi minumun kayıpla tekere verebilecekmiyiz vs vs
tr de örnekler çok.. hulk var bilirsin.. ek kasaya swap jdm typer motoru .. stok motorda turbolu 1 bar üstü basıyor ve GT570 li (700 hp civarında) GTR'yi geçiyor.. 1000RR, K7 (hayabusadan hızlı) motorlarla yürüyor videolarını streetfire da bulabilirsin.. misal verdim aynı işlemi sen yaparsın yürüyemeden motor kırarsın misal
sanırım anlatabildim...
typer HOMOLOGE bi araçtır spor bi araçtır bazı arkadaşlar hala motor güçlerine ve silindir hacmine bakarak o geçer bu geçer yorum yapıyor. herşey bu kadar basit olsaydı civic si 106 Gti 'yı boy boy ayırması gerekirdi hem hafifi hem de güçlü olmasına rağmen ...
konunun özüne dönecek olursak
5.30 typera rakip O-LA-MAZ (teknik verileri hızlanma esnekliklerini araştırıp kıyaslamak sana kalsın

)
Keyifli yararlı forumlar dilerimmm