http://www.youtube.com/watch?v=aRGquFEheHY burdaki videoda ki araçta 218 de devir kesiciye girmemektedir
belkide söylediğiniz gibi kadranda bir yanlışlık olabilir ,o yüzden başka şekillerde ölçmekte fayda var ama görünen budur sevgili dostlar
kimse kimseye laf sokmak yada başka bir şey yapmak için burda değil... herkesin bildiğini siz herkese farklı şekilde anlatmaya çalışıyorsunuz. evet bundan bır çıkarınız ya da başka bir düşünceniz yok kabul...
bakınız yukarıda linkini verdiğiniz videodaki araç 220 + ları görmüş, araç otomatik dişli oranları farklı falan filan başka mevzu...
ama dikkat edilmesi gereken 1. husus ARACI bilmiyoruz, ECU su ne? filtre ekzost, cat ,iptali, perf buji, ??turbo??, ies emmesi mi var? jant lastik ne ? vs....
ikinci ve en önemli husus (ki bakınız 35 yaşındayım ve Türkiye yollarında çoğunluğu ağır vasıtada olmak üzere birmilyon km den fazla gaz pedalına basmışlığım var) O yüzden Hız konuşulduğu zaman öncelikle yolu sorarım, güzergahları genelde bildiğim için, viraj - eğiim denklemlerinin yanısıra asfalt zemin sıkılıklarını (bitüm asfalt - kaplama asfalt vs) nerelere dayanacağını daahesaba katar kim beni ne kadar traşlayacak diye kendimi gülümsemeye hazırlarım...
Bu video da çok güzel, Arkadaş hızlanmasını yapmış ki araç 183 den 223 e 33 (OTUZ ÜÇ) saniye de tırmanıyor... Evet yolun bazen 3 şeride de çıktığı Türkiyenin En kaliteli ve bakımlı ve de yeni otoyolu olan Adana - Gaziantep arasında kaydeilmiş bir görüntü... Veeee oralarda bıraksan VTEC II nin değil Hacı ŞAhinin bile 220 leri görebileceği O KADAR GÜZEL YOLLAR varki.... GAZ BASMANA bile gerek yok...
Evet VTEC II 220 yapar, 225 de yapar ama bir yerlerini kurcalamak lazım.... biz de çok denedik.... en deli dolusuna da bindik en pasifine de ... 217 - 218 dedi mi gaz pedalı ayağının altından kaybolur gider, ve de bunun için en az 5 km civarı tatlı akıntı veya sıfır eğimli düzlük ister, rüzgarı arkasına almak ister, içinde bir kişi olsun ister.... benzin kaliteli, hava filtresi temiz olsun ister... sübap ayarını düzgün ister... velahsıl İSTEKLERİ BİTMEZ . . .
Ha desen ki 150 - 200 arası çok canlı araba.... o da ayrı bir tartışma konusu ama... 1.6 cc atmosferik araçların içerisinde VTI dan sonra EN ama EN canslısıdır... En azından şimdilik benim bildiğim bu kadar...
Neyse uzun oldu kusuruma bakma... hakkını da helal et... kimse sana ders vermeye ya da laf sokmaya çalışmadı... burda olmaz da zaten... Sadece genel olarak arkadaşlar tepkilerini farklı usluplarla dile getirdiler... maksat muhabbet.... gerisi zaten teferruat....