valla arakadaşlar elimi ayağımı çektim bu işlerden falan ama insanları boş vaat ile kandırıp parasını alıp vtec2 ye chip yapıyoruz diyenleri gördükçe sinirim tepeme cıkıyor , arabayı alıyolar sonra chip yaptık deyip aracın sahibine teslim ediyolar 110 hp lık araba 125-130 hp oldu dıyolar , vtec2 ye neden chip yapılamayacağını bir kez daha anlatayım
vtec2 dene aracın ecusuna müdahale edilemez sebebide şudur;
1- müdahale için (yazılım) için gerekli olan bilgisayar bağlantısı yapılamaz kpro gibi yada s300 veya neptune modül gibi bir sistem yok
2- bu sistem olmadıgı için işlemci epromunun yerinden cıkarılıp , okunup , yenıden yazılması ve tekrar yerine takılması gerekır
3- bütün ignition map (ateşleme haritası) ve air fuel map ( hava yakıt haritası) bu işlemci epromunun içinde
bu sebepten oem ecu ya mudahale şansı yok !!!!
nasıl yapılır

1- standalone bir ecu baglanır ( aem ms 30-1030, hks f-con pro, vb..) gibi
2- pigy pack ünite baglanır sensör voltajları yanıltılır ( aem fic, greddy e-manage ultimate, apexi safc/vafc/ afc neo) gibi
bu pigy pack ünitelerden sadece greddy de hem devir açıp, ateşlemeyı hem retard hem advans , ayrıca hava yakıt karışım oranını ayarlayarak kullanabilirsiniz
aem fic kullanırsanız sadece hava yakıt ayarı ve ateşlemeyi retard edersiniz ( turbo yapıldığında işe yarar)
apexi safc / vafc/ afc neo da sadece hava yakıt karışım oranını ayarlayabilirsiniz
sanırım açıklayıcı olmuştur