Honda Civic İlk kez tanıtılıdığı 1972 yılından beri otomobil severlerin gönlünde farklı bir yere sahip oldu. 2006 yılında 6. jenerasyonu satışa sunulan Honda Civic ülkemizde ise 5. ve daha cokta 6. jenerasyonu ile sevildi.
Yasin İnce’ de iflah olmaz bir Honda özelliklede Civic fanatiği. Daha öncede 6. jenerasyon bir Civic sedan modifye eden Yasin İnce Honda’nın rahatlığını başka herhangi bir araçta bulamadığını ifade ediyor.

Daha önceki otomobili oldukça abartılı bir görünüme sahip olan Yasin, Si ‘ında ise sade bir görünüm ve abartlık bi performans hedeflemiş.
1993 model Honda Civic Si’ı standart olarak alan Yasin ise ilk olarak dış kısımdan başlamış..Ön farlarını Sonar marka angel eye farlar ile, stopları ise yine Sonar marka şeffaf stoplar ile değiştirmiş. Aynı stoplardan bir kaç otomobilde daha görünce stopların dış camlarını söküp siyaha boyayarak 3D gürünümlü stoplar elde etmiş.

Daha sonra otomobilin standart hailnde siyah olan parçalarını da araçla aynı renge boyatarak aracın tamamında bir bütünlük oluşmasını sağlamış.Bu boya işlemleri sırasında ise ön kaputa airbrush çalışması yapılmş. Tam ortaya da otomobilin Yasin İnce için ne anlama geldiğini anlatan bir söz yazılmış “BENİM DÜNYAM”.
Otomobilin yan tarafına doğru geçtiğimizde ise ilk dikkatimizi çeken otomobilin inanılmaz derecede alçaltılmış olduğu. Araç kelimenin tam anlamı ile yere yapışık.16 inch çapında eta beta 5 kollu jantlar da gözden kaçmıyor tabi. Lasiık olarak ise 195/45/16 Kumho Lado Exterior tercih edilmiş. Bu arada beyaz otomobilde siyah cam filmi daha bir farklı duruyor. Bunu bir kez daha görüyoruz.

En başından beri merak ettiğimiz noktaya gelebildik nıhayet : MOTOR.Yasin İnce gerçekten bu konuda abartmış.Goofy Motorsporttan Rıfat Erkul ile kafa kafaya verip ne yapılabilir diye araştırırken daha önce yapılmamışı yapmak istemişler ve motor hacmini yükseltmeye karar vermişler. Bu daha öncede yapılıyordu demeden önce şunu hatırlatalım. Kit hazır olarak alınıp motora uygulanmamış. Rıfat Erkul tarafından sıfırdan imal edilmiş. 1600 cc olan motor hacmi bu işlem sonrasında 1800 cc ye yaklaşmış.Aracın güç ölçümleri ayarlari henüz tam olmadığı için güç ölçümü yapılmamış. Ama 180 hp civarında bir güce ulaşılması bekleniyor. Stroker kit haricinde motorda pipercross hava filtresi ve manifoldan itibaren 48 mm’lik egzoz uygulaması yapılmış. Egzoz sistemi özel yapım son susturucu ile bitiyor. Aktarma sistemindede modifikasyona gidilen Honda’da kısa oranlı şanzıman ve short shifter kullanılmış. Bu sayede otomobilin daha çabuk hızlanabilmesi hedeflenmiş.

İşinden arta kalan zamanı otomobili ile geçiren Yasin İnce, Honda’sının dışına gösterdiği ilgiyi içersinede göstermiş. Direksiyon simidi hakimiyetini arttıran ve hareket kolaylığı sağlaması amacıyla değiştirilmiş. Pedallar da daha rahat bir kullanım sunan spor pedallarla değiştirilmiş. Konsolun üstünde sürücüye dönük olarak yerleştirilmiş devir saati üzerinde shift ligt bulunuyor. Vites değiştirme zamanı geldiğini haber veren shift ligth sayesinde tam vaktinde vites değiştiriliyor. Orjınal koltukları böyle bir otomobile yakışmayacak kadar sıradan kaldığı için Yed marka spor koltuklar takılmış. Tüm bunların sonunda Honda’nın içi hem çok şık, hemde sportif bir görünüme kavuşmuş. Daha sonradan açılan sunroof ise içeriye ferahlatmış.
Modifiyeli bir otomobilin olmazsa olmazlarından müzik sistemi de unutulmamış. Pionner DEH-P6700 ana unite, mp3 çalma özelliğine de sahip. Kicker 30 Cm çift bobinli subwoofer ile bas sesleri daha kaliteli bir şekilde duyuluyor. Amfi olarakta Sierra SRA5500 kullanılmış. Kaliteli sesi yüksek sese tercih eden Yasin İnce, bu sistemin kendisi için ideal olduğunu belirtiyor.

Otomobilinden oldukça memnun olan Yasin İnce, daha bir çok projesi olduğunu söylerken artık başka bir model üzerinde çalışmak istediğini de ekliyor.Daha bir çok Honda modeli olduğunu da göz önünde bulundurursak pekte haksız sayılmaz. Otomobiline kendisi gibi bakabilecek birisini bulabilirse satmayı düşünen Yasin İnce’nin yeni calışmalarını sabırsızlık ile bekliyoruz.
1993 Model Honda Civic Si
Genel:
Motor : Yeni 4500 km’de
Şanzuman: Yeni 4500 km’de
Dijital- 2 Hafızalı Sunroof
Klima
Otomatik Cam
Merkezi Kilit
Cenmax Oto Alarm ve Cam kaldırma Tertibatı
Elektrikli Yan Aynalar
Fren Ön ve Arka Disk
Extralar:
16’’inch EtaBeta Model 5 Kollu Jantlar
Kumho Lado Exterior 195/45/16---80V Lastikkler
48mm komple Egzost Sistemi ve Magnex Tipi özel yapım Son Susturucu
Sonar Marka Angel Eye Ön Farlar
Sonar Marka 3D Tipi Arka Stoplar
Kaput üzerinde Airbrush İşlemi
Çizilmez American Cam Filmi
Kırmızı Boyalı Fren Kaliperleri
Arka Bagaj Plakalık İptali
TypeR Yan Sinyaller
Spor Direksiyon
Chrom Vites Topuzu
Chrom Paspaslar
AutoMeter büyük boy Devir Saati
Kol Dayama
Yed Marka 2 Adet katılım Koltuğu
TypeR El Freni Chromajı
TypeR Pedal Seti ve Sol Ayak Dayama
Kapı Çıtaları ve Tampon Altları Aracın Rengine Boyanmıştır
Fiam Ferrari Kornası
Pipercross Air İntake System
Tesisat:
Pioneer Deh-P6700 MP (Mp3 Player)
Ön Kapılarda 1Takım 16 cm JBL Mid Comp.
Bagajda 30 cm Çift Bobin Kicker CVR Subwoofer ve buna ait özel yapım Kabin ve Aksesuarları
Sierra SRA 5500 Model Anfi

M. Onur ARSEVEN
arseven.onur@mynet.com