Arkadaşlar Geçen hafta boş ve geniş beton bi arazide kendi kendime hem arabayı denemek hemde izlediğim vidyolardan gaza gelerek kendi çapımda acaba nasıl oluyormuş diye Autocross çalışmaları yaptım ve tam anlamıyla hüsrana uğradım.

Çünkü keskin dönüşlerde araba aşırı derecede devire çıkıyor fakat buna rağmen döndüğüm taraftaki lastik sanki patinaj çekiyormuşçasına boşlandı, Çekiş sıfıra düştü araç gereksiz yere zorlandı, hiç randıman alamadım. Daha sonra biraz daha hızı arttırarak düz giderken ani sağ ve sollar denedim ve bu çekiş kayıpları aşırı olmaya başladı ve güzel bi spinle denemeleri bitirdim ve aracın bu virajlardaki iyi yol tutuşa rağmen çekiş kontrolsüzlüğü beni sinir etti. O Honda Challenge, ITA, SCCT vs Eski model Hondaların katılımtığı vidyolarda izlediğimiz araçlarla birkaç parça modifiye parçası haricinde gidiş olarak aynı olduğumu sanardım. Ve bana göre Arabaya tüm herşeyden önce basit bi hava filtresinden bile önce Mutlaka Kilitli diferansiyel takılması gerektiğini anladım. istediğimiz kadar yükleyelim, swap yapalım, bol bol boost basalım bunlar yüksek performansta düz yol (drag, rolling vs.) hariç hiç bir işe yaramıyor. Akine kontrolsüz fazla güç oluşturduğu için kaza riskide artıyor. Piyasada gördüğümüz gırtlağına kadar yüklü araçların %90 ında kilitli diferansiyel yol ve Herhangi piste veya slalom parkurlarına çıktıklarında imprezalara, evolara veya benzer araçlara karşı yüzlerce beygir güce rağmen eziliyorlar. Bence bunun tek sebebi Kilitli diferansiyel. Daha sonrada yanlış rev limiter seçimi, lastik ve yanlış şanzıman ayarları.
60-70hp lik bir basit bir Ladanın bile Kilitli diferansiyelle 100-110 hp lik Düz diferansiyelli araçlara Virajlı pist-yol veya slalom parkurlarında kafa tutabileceğine inanıyorum. Buda demek oluyorki 120hp civarındaki bi Honda bu diferansiyel sayesinde gücünü yere tam verip 150-160 hp performansı verebilir tabi düz yol hariç.
işte bu kadar önemli olan ama bir okadarda gözden kaçmış olan bu parça niçin çok fazla yaygın değil? Niçin kimse bu parçayı aracına takmakla ilgilenmiyor? ihtiyaç duyulmadığı içinmi yoksa bilinmediği içinmi?
Önder çeker Honda'lar için kullanabileceğimiz en uygun Kilitli Diferansiyel Hangisidir?

Fiyatları ne kadar?
Araca herhangi bir dezavantaj sağlarmı?
Nereden temin edebiliriz?
Honda lar için çeşitleri veya farklı tipleri varmı?
Her honda kasa mdeli için ayrı ayrımı satılıyor?
Montajı zor mu? Türkiyede bunun montajını düzgün bi şekilde yaptıracak yer varmı?
Montajdan önce araçta herhangi bir değişiklik yapmak gerekiyormu? Karışık bir parçaya benziyor. Arakadan itişliler için herşeyi biliyoruz ama bu önder çekerliler için farklı gibi geldi

Bu Kilitli Diferansiyeli bulup, alıp mutlaka aracıma taktırmak istiyorum.
Birkaç tane buldum sanırım ama bunlarmı, doğru parçalarmı emin değilim???
1.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBX-LSD-HELICAL-88-00-HONDA-CRX-CIVIC-EX-SI-SOHC-92-96_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33731QQhashZitem160073590991QQihZ006QQitemZ160073590991QQrdZ1QQsspagenameZWDVW2.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/OBX-LSD-HELICAL-88-91-92-00-HONDA-CRX-CIVIC-EX-Si-SOHC_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33731QQhashZitem300069079670QQihZ020QQitemZ300069079670QQrdZ1QQsspagenameZWDVW 3.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/LSD-HELICAL-HONDA-CIVIC-CRX-EX-SI-88-00-SOHC-OBX_W0QQcmdZViewItemQQcategoryZ33731QQhashZitem260075614426QQihZ016QQitemZ260075614426QQrdZ1QQsspagenameZWDVWÖnder Çeker Hondalara (örn. civic) uygun Kilitli Diferansiyeller hakkında bilgisi olanlar paylaşırsa çok sevinirim.
Saygılar.