Hacı boya koruma boyayı aşındırdıktan sonra demeni anlamadım?
Sen bana mualefet olmak için yazmışsın gibi geldi. Bana mualefet olmak hoşuna gidiyor sanırım. Neyse cumartesi gelirim yanına seni tekrar görüşürüz konuyu. Ama buradaki arkadaşlar için 2-3-50 satır yazmazsam olmaz.
Boya korumanın tek farkı kullanılan cilanın ve koruyucu malzemelerin farklı olmasıdır. İşin detayına indiğin zaman pasta kısmı aynı gibi bişey. Tabii malzemeler, uygulanışı ve kalitesi arasındaki farklar tartışılmaz. Ama işin kaba mantığı aynı.
Ve boya koruma asla normal pasta cila ile kıyaslanamaz. Pasta çektirmek = zımpara yapmak. Sanırım bunda hemfikiriz.
Boya korumada 1 kez zımparayı yersin 1 yıl rahat edersin. Ki aracın eğer ki ihtiyacı yoksa ve yeni araca uygulama yaptırıyorsan o zaman adamlar zaten bu pasta işini direkt atlıyorlar. Ve bunuda fiyatlarda görebilirsin. Boya yada araç sıfırsa 2. el araç ve eski boya muamelesi görmüyorsun. Adamlar sırf para kazanmak için kıymıyorlar yani sıfır araçlara. Sadece koruma için uygun ürünleri uygulayıp geçiyorlar. Aracında ışıl ışıl kalmaya devam ediyor.
Normal pasta cila işleminde 1 ay demeden parlaklık uçuyor. hadi bi daha cila yaptırırsın. Sonra yine pasta cila. "Abi bunun altına incecik bir pasta çekelim yoksa cila fazla parlak olmaz" derler. Ki biraz da olsa haklıdırlar. Hem ticari çıkar için hemde işin kendini göstermesi için o pasta işlem bedelini illa alırlar. Sonuçta yağmurdu, çamurdu boya üzerinde ister istemez oluşan bir tabaka var. Bunu alması lazım. Yani fatih hocam boya korumada olsa, pasta cilada olsa sen o pastayı illa yaptıracaksın. Ve o pasta senin illa ki boyanı alacak. Haa bu almak mm bile değildir. mikronlarla ifade edilir. Sonuç olarak yüzeydeki bir pisliği kazıkmak, çiziklerde de çiziği dolduramayacağımız için çizik bölge çevresini çizik ile aynı kalınlığa indirmektir.
Haaa sıcaklık konusuna gelecek olursak yüksek sıcaklıklarda çekmek, yada güneşin alnında çekmek kışın çekmekten daha kötüdür. Ben soğukta çekilmeyeceği yönünde birşey duymadım. Kaldı ki sen beni biliyorsun aracıma ayda bir cila atarım. Soğukta çekmek inan sıcakta çekmekten daha iyi. Daha başarılı sonuçlar alabiliyorum ben şahsen. İdeali dediğin gibi bahar ayları. Kışın bence cila özellikle daha fazla lazım. En azından ben tavsiye ederim. Çünkü kış aylarında araç üzerinde kalan yağışlar boyanın matlaşmasına sebep oluyor. Yağmur suyu çok temiz değil sonuçta. Hava kirliliğinden dolayı yağmur suyundaki asitler ve bir çok faktör yüzeyde korozyona sebep oluyor. Korozyon illaki gözle görülecek yada akü başlıklarındaki gibi beyaz tortu demek değildir.
Mesela Babam otobüsün camlarını içme suyu ile temizliyor. Çeşme suyundaki kireçten dolayı. Kaldı ki yağmur suyunu sen hesap et.
Hafta sonu aracının camlarını temiz bezle sil. İyice kurula ve camdaki dalgaları görürsün. O zaman bana hak verirsin eminim.
Haaa şunuda unutmayalım. Madem ki boya koruma pasta cilaya göre daha kullanışsız o zaman neden koruma 300-400 lira gibi rakamlara yapılırken pasta cila 50 liraya yapılıyor?
Yada ziebart, sonax gibi firmalar neden o kimyasallara avuç dolusu para verip alıyorlar?
Alırlar 10 liralık cila, 7 liralık pasta onunlada en az 50 tane ara yaparlar. O yüzden fatih hocam normal pasta ve cila asla boya koruma ile kıyaslanamaz. Hele ki sanayide yaptırdıklarımızla. Benim gibi kısıtlı ekonominiz varsa ve aracınızda yeni değilse eyvallah ama yeni bir araç için sanayide boyacılara pasta cila yaptırmak bence arabayı katletmektir. Yiğidi öldür, hakkını yeme şimdi. Haa biraz kazık mı? Evet kazık. Ama avuç dolusu araca para veriyorsan, tırnak ucu kadar da onu korumaya para vermek dokunmamalı. Boyaya 1500 lira vermek mi yoksa 300 liraya orjinalini muhafaza etmek mi tercih artık forum üyelerinin.
Ayrıca madem boya koruma için boya çiziliyor neden sıfır araç alanlar koşa koşa boya koruma yaptırıyor?
O zaman bizim patron harbiden işi bilmiyor. Hem git 360 milyara araba al, hemde boya koruma diye boyasına zarar verdir
Kaliteli bir boya koruma ile uzun süre rahat edersin. 1-1,5 yıl da bir yeniletirsin. Boyası yeni veya yeni model bir araç ise hiç uğraşma cila ile. 18 ayda bir ziebarta öptüreceksin. Gerçi ilk uygulama biraz pahalı. Sonra yıllık koruma bakım ücretleri biraz daha az can yakıcı. Yıllık yenileme ücreti ziebartta 160-180 arasında bir rakamdı diye hatırlıyorum.
Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim arkadaşlar.
Bu durumda çiziklerden dolayı ilkbaharda boya koruma yaptırmayı düşünüyorum. Sonrasında da düzenli olarak cila işlemini kendim uygulayım diye planlıyorum.
Hacı boya koruma boyayı aşındırdıktan sonra korumaya alıyor. Pasta cila yeter. Bunun da baharın veya yazın yapılması tavsiye edilir. Kışın soğuk havalarda sağlıklı olmaz.