Arkadaşlar bugün gördümn böyle birşeyi yanlız aklıma takılan konu supercharger uygulaması yapılan araçta illa turbo olması mı gerekiyo turbo olmadan olamaz mı ? Maliyeti ve motor ömrü olarak da hangisi daha iyidi. Bizim gibi normal kullanıcılar için kullanmaya değer mi ? Merak ettim maliyeti uygunsa taktırırız yani (:
klasik cevap arabanı sat tsi al hazır adamlar koymuslar icine 
Merhaba Ridvane kardesim....
Oncelikle merhaba ve iyi sabahlar....
SuperCharger ve Turbo arasindaki farki once anlatiyim sana, SuperCharger Intake Manifold'a takilan ve Basincli hizli yakit ve hava girisini Kran'in cevirme hizina bagli olarak cogaltan ve enerjisini krank'tan alan bir Kittir... Turbo ise Egzost manifolt'a takilan Yuksek veya Dusuk devir'de devreye girmesi proglamlanan ve yakilan yakitin Karbondioksitini en hizli sekilde disari atmana yardimci olan sistemdir... SC; daha cok Tork veren - Turbo ise Daha cok HP veren bir sistemdir... Iki sistem ayni anda uygulana bilirmi? Evet tabiki Mumkun ama cok az sayida arac'a takilabilinir diye dusunuyorum... Siradan bir D15-yada D17 motor'a uygulamasi yoktur ama B16-b18-b20-k20-k22-h22-h23 gibi motorlarda mevcut olabilir... Ama benim Kisisel bilgime gore Normal Stock bir motor'un Genel olarak pistonlardaki kompressor basinci iyiy'se stage 1-2 turboyu uygularsin ve 7-8-9 arasinda PSI basip aracini cok yormadan yoluna devam edebilirsin ama surekli gaz yapma cunku aracinda Guclendirilmis Crank Shaft yada Piston olmadigi icin, Yormak istemezssin motorunu... Haaaa ben bide SC yapicam diyorsan Ozaman elinide cebine biraz sokacaksin... SC yuklemelerinde biz Alt motor Upgrade'i oneriyoruz cunku Az oncede dedigim gibi SC tork'a yonelik buyuk bir gelisme verir ve tork'uda Crank'a verir... dolayisi ile crank kaldirsa bile rod, yada piston yada rod baslari kaldiramaya bilir... o yuzden crower shaft ve piston kullanmak gerekri... e tabi birazda ust silindir kapaginda cam shaftlari stage 2' yapman gerek, yaylar ve valflerde degisecekki aracin saglikli bir calisma ve yuksek performas versin... Tabiki ECU upgrade ve 600 luk Turbo Catch back egzost sisteminide unutmamak gerek... Bilemem orada neye patlar fakat, yeni bir d17a2 motor duzucem, takribi crank,rod,rodbaslari,pistonlar,cam shaft, yaylar, valfler ve scrolled turbo with 600 luk catch back egzost aticam... takribi parcalar $2500 arasinda olacak... tabi isciligi saymiyoruz cunku kendim yapicam... orda tahminen bunlari bir 10.000TL ye yaparsin ama aracindan 320-370WHP arasi bir makine olur... sonra Ne VTEC dinlersin ne ETEK...

umarim aydinlatmisimdir seni...