Bildiğim kadarı ile daha önce tartışıldı bu cihaz, reklam hilesi gibi duruyor bunlar
yüksek motor devrinde çekilen havanın hızı pervaneyi olumsuz etkiler diyorlar
Pervanenin bir kisminda vakum bir kisminda basinc var. Basinc olusturacagi kisim emme manifoldundan hava filtresine baglanan yerler. Ayni andada emme zamani da vakumun olusacagi yer.
Benim mantigima gore devirsel degisiklik pervane uzerinde olumduz bir etki yaratmayacaktir. Yuksek devirlerde, vtec olmayan sistemimde, acik kalma suresi yetmeyen supaplardan dolayi dusen gucume fazla hava girisi saglayarak katkida bulunabilir.
Ancak fazla hava durumunda turbolardaki gibi wastegate isi goren birsey varmi

yoksa bu fazla hava kanatciklari zorlayabilir.
Olmadi plastik boruya birde dumpvalve yada blowoff uygulatmasin bize