Gönderen Konu: turbo montajı  (Okunma sayısı 18854 defa)

By_emre

  • İleti: 1387
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #25 : Şubat 15, 2013, 10:21:13 ÖS »
koca volvo s 80 2011 model çif turbolu motoru sordum 10 000 tl adam dandikten turboya 12000  tl diyor ya anlamıyoruz ya sonunakadar kazzık ben yapmaya başladım bile bizim insanımıza yapamassınnnnnnnnnnnn dedimi dut yutmuş bülbüle dönüyor ve onların yalakaları,yaltakçıları,hayranları sahneye çıkar hemen sen bunu çocuk oyuncağımı sandım falan falan. ben yapmaya başladım dukato 2.3 multi jet turbosu aldım soğutucusunu v.s 0.5 barda montajını yapacağım yavaş yavaş ve denemeleriçok zorlamadan ypacağım kopmresör basınç ölçme cihazları bende var. motoru da yesem bana daha ucuza gelecek

Yapabilirsin dostum yapamıyacak birşey yok genelde hep olumsuz yaklaşılınır :) Konu ile ilgili bilgilendirirsen çok sevinirim ben takip ediyorum konuyu
« Son Düzenleme: Şubat 15, 2013, 10:21:47 ÖS Gönderen: By_emre »



TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #26 : Şubat 16, 2013, 06:02:47 ÖS »
emre deteginden dolayı çok sağol.
bakın ben yeni bir sistem za buldum bmw elektirikli turbo super şarz geliştirmiş ben buna benzer bişeyde duymuştum elektirik motoru ama güçlü bir motor turbo ya bağlansa hem ısı gören taraf olmayacagı için çok daha rahat çalışır arıza yapmaz gaza basınca devreye girecek.
güçlü ve devirli bir otomobil dinamosu alıp böyle bir deneme yapmaya çalışacağım olursa mükemmel olur zaten piyasaya çıkar yakında bmw bulmuş.
 yazıyı kopyalıyorum

Aylardır süren spekülasyonların ardından BMW elektrikli bir turbocharger sisteminin patentini aldığını duyurdu.

Sistem bildiğimiz turbo ile aynı mantıkta çalışıyor ancak sürücünün hızlanma isteğine anında cevap verebilmek için düşük devirlerde bir elektrik motoru kullanıyor. Elektrik motoru sürekli olarak devrede değil. Alman üreticinin bu yeni sistemi ilk olarak yeni jenerasyon M3 modelinde kullanması bekleniyor.
 

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #27 : Şubat 16, 2013, 06:30:15 ÖS »
bizim insanımız ezik salaksın sen demişler yöneticiler kendisini salak sanıyor .bakın yıllarca anne sütü hiç bir faydası yokkkkkkk diye bas bas bağırdı doktor olacak cahil taklitci guruh,tereyağ yeme dediler ,kırmızı eti zehir gibi gösterdiler,ama şimdi hepsininde gün be gün yararları anlaşılınca işler değişiyor işte forumlarda elektirikli turbo süperşarz olmaz diyerek bahsedenlerde dalga geçtiler bakın bmw yapmış

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #28 : Şubat 16, 2013, 07:04:32 ÖS »
@tahahamza; bence sen bu merakini ve cesaretini otomotiv sektorunde degerlendir.
Otomotiv sektorunde arge de calisabilirsin
Olmazsa devletten kobi destegi alarak kendi isini de kurabilirsin
Sadece kendi motorunu yapmakla sinirlama bu isi...

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #29 : Şubat 16, 2013, 07:41:51 ÖS »
devlet çamaşır leğeni,poşet makinası gibi projelere destek veriyor

looper2

  • İleti: 295
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #30 : Şubat 19, 2013, 08:16:12 ÖÖ »
slm arkadaşlar. taha kardeşim olmayacak diye bişey yok takipçinim. gayette mantıklı çok fazla bilgimiz olmasada araştırır yinede yardımcı olurum ihtiyaç duyarsan.

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #31 : Şubat 19, 2013, 09:57:48 ÖÖ »
kımse olmaz demedı söylenen turbo o araç için uygun değil , kötülüğünü istesek hemen tak 500hp olur deriz , neden kötü niyet aranıyor söylenenlerde hemen anlayabılmiş değilim doğrusu

looper2

  • İleti: 295
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #32 : Şubat 19, 2013, 11:12:01 ÖÖ »
kimse öyle bişey söylemedi zaten denon kardeşim sen neden olmayacağı hakkında 10 numara bir açıkllama yapmışın yüreğine sağlık ama kati süretle olmaz demiyosun ki yaptığın zaman şu şu sıkıntılar olur şundan dolayı yetersiz kalır. bu durumda yapılabilecek başka yollar varmıdır. biz onun derdindeyiz. senin bildiğinin 10 da 1 kadar anca bilgim vardır benim ama araştırıp senin gibi bilgili arkadaşlarla itibata geçip bilgi toplayarak daha başks neler yapılabilir diye bakıyoruz.
hayırlı günler.

hacettepeli

  • İleti: 1928
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #33 : Şubat 19, 2013, 11:18:29 ÖÖ »
kac kısı var kı arabasına turbo taktırmıstır sorunsuz kullanıyor.turbo typerlerı falan vıdeolarda ızlıyorsunuz zannedıyorsunuz kı adamlar ıse gıdıp gelırken turbolu typerle gıdıyor. haftasonu veya roll olmadı pıyasa yaparken cıkarıyolar o arabaları.turbo demek masraf demek turbo demek arabanın dogasını bozmak demek stok araclar ıcın.
taktırırsınız tabıkı ama sonuclarına da katlanırsınız akraba olursunuz sanayıdekılerle. ben sonrada takılan turboya karsıyım arkadas katılım yapmayacaksan sureklı rollarda olmayacaksan ne anlamı var turbonun.
herkes ıstedını yapar dener tutar yada tutmaz herkesın kendı bılecegı ıs
kımse bırısı dedı dıye turbo taktırmaz yada ben elestırsım dıye vazgecmez saygılar herkese...

taylanbalkan

  • taylanBALKAN
  • İleti: 4
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #34 : Şubat 19, 2013, 04:42:47 ÖS »
turbo 5 6 bin tl diyorlar doğrumu?

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #35 : Şubat 19, 2013, 09:34:56 ÖS »
arkadaşlar merhaba şimdi sc süper şarz voltech aldım arabaya takmaya başladım ama bir çok kişiye sorarak ve bilgim alış verişinde bulunarak. ama voltek e benzer bir sistem daha var oda şu Rotrex superchargers yüksek verimli, kompakt, güvenilirlik ve sessiz çalışma sunan zorla indüksiyon sistemleri son vardır. C aralığı C8, C15, C30 ve C38 aile yanı sıra ek bir yükselme dişli ve bir elektromanyetik kavrama içerir C8T oluşur

C8 benzersiz küçük boyutu, piyasadaki en kompakt supercharger yapar. C15, C30 ve C38 pazar büyük deplasman Amerikan kas araba tüm yol kapak ve aynı zamanda diğer birçok uygulama için idealdir.
şimdi arkadaşlar yazdıklarımı harfiyen uygulayın sorunsuz kullanabilirsiniz. 1 voltek in bir setini alın 2000 tl gibi bulabilirsiniz ben 2. el aldım 0.4  0.5 bar basarsanız sorun olmaz intercoller soğutucu ben araçta sığmadığı için fiorino nun kini kullandım aracınıza uygun bir intercooler alın aslında intercooler a gerek yok deselerde siz uygulayın çünki sıcak havada gerekiyor 3.5 4 cm kasnak benim arabada 0.4 bar basmasını bekliyoruz bakacağız yüksek olursa biraz daha küçük takacağız tuboda wastage diye bir zımbırtı ile basınç ayarlanıyor bu sc lerde kasnak boyu ile aracınıza uygun basıncı verek kasnak boyuna bakın  şarz dinomasından ki kasnak a daha geniş bir kayış takılarak yapılıyor. inter cooler takılınca daha sonra kartele yağ için rekor kaynatılacak yağ basıncını düşürmemek için yağ pompasını değiştirin büyütün sonra daha büyük enjektörler ve bir yakıt regülatörü iyi olur sahibinden de bulabilirsiniz. daha sonra belki 0.4 0.3 te gerekmez ama birde box gerek işte bunları yapınca herşey tamam yagı yağ çubuğundn da alabilirsiniz. sc  elektirikli devreye giriyor daha bağlamadık ama nasıl olacak bakalım devire göre yapmaya çalışcağız siizi bilgilendirirm 260 beygir olacak gibi yada 280 0.4 lerde



TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #36 : Şubat 19, 2013, 09:41:05 ÖS »
hava sıkıştığı için ısınıp yoğunluğu azalacağı ve aynı zamanda yüksek sıcaklıkta motora giren havanın hem verimi hemde vuruntu gibi olaylara neden olacağı için ara soğutma elemanları kullanılmalıdır önemli

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #37 : Şubat 19, 2013, 09:41:51 ÖS »
önden çekiişli araçlarda mil ile uygulanıyor yüksek oktan kullanırsanız iyi olur vuruntu olmaz avansınız daha hırçınlaşır.
zevkli şehir içinde gazlayacak bir araba isteniyorsa SC bence daha mantıklı. Internal ve kırma sebebi yüzünden Turbo yada SC arasında kalınmasına bence gerek yok. Çünkü beni bakış açıma göre sadece aşınan parçaları (debriyaj, aks) turbo daha fazla zorlayacaktır. Yoksa enjektör benzini az yada çok verirse atmosferikte kırılır turbo yada sc de. Ama sc daha zevkli

motor ömrünü nerdeyse kısaltmaz.
« Son Düzenleme: Şubat 19, 2013, 09:47:49 ÖS Gönderen: TAHAHAMZA »

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #38 : Şubat 24, 2013, 05:05:14 ÖS »
araba çok iyiy gidiyor yağ sogutucuda eklemel istiyoruz

ozN

  • İleti: 1147
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #39 : Şubat 24, 2013, 05:54:38 ÖS »
bi video koyda görelim aslanı :D

mkdf330

  • İleti: 153
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #40 : Şubat 24, 2013, 11:14:04 ÖS »
videoyu bekliyoruz :)

murat16

  • İleti: 140
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #41 : Şubat 25, 2013, 03:40:02 ÖS »
Hocam kolay gelsin ama bahsettiğin iş o kadar kolay değil mesele bu bileşenleri birleştirmek değil verimli bir şekilde yürütmek.yani toparlarsın aracı çıkar iki gazlarsın motoru kucağına alırsın (allah korusun) bütün emeklerin boşuna gider sen yinede projeni hazırla planını yap ama mutlaka bir ustaya danış ve yardımını al dediğim gibi mesele aracı toplamak değil verimli bir şekilde yürütebilmek.

projenin sonunu merakla bekliyorum....

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #42 : Şubat 25, 2013, 11:50:03 ÖS »
jdm woek var onlardan bilgi alıyorum ayrıca 50 kişiye sordum en ufak bir ilemde dahi iyice araştırıyorum denemeler yapıyorum bu denemeler sırasınıda çok süper bişey keşfettim bunu sizler ile paylaşma istiyorum. bu elektirikli sc aslında fan var biliyorsunuzdur hava filitresi içinde bir pervane fan çok devirli dönüyor biliyorsunuz bu aracın hava filitresine bağlanıyor elektirik motoru fan vasıtası ile içeri hava basıyor ama mesela 1.6 cc bir motorun emiş gücünden çok daha zayıf!! kalacaktır lakin hava fitresinin takılı oldugu bu boruyu çatal şeklinde yaparak 2 adet hava girişi sağlarsanız tabi diğer ucunada filitre takın bu sefer elektirikli emme yeterli havayı yüksek devirde sağlayamadığında motor vakuma düşme söz konusu olmayacak ve fazla hava girişini desltekleyecektir ve mutlaka basınç artacaktır motor içinde motor güçünde en az 15 hp artış sağlar birde bu motor gücünü eger artırırsanız mesela 15 000 devir gibi bir motor monte edersenizki çok yüksek amperli olmasın güç çok daha yükseklere çıkar araç fakir çalışmamsı içinde çiple dengelrseniz ciddi güç artışı sağlayacaktır bizim ukala guruh buna katılmaz ama bmw bu sistemin patentini elektirikli sc nin almış ben yeterli sc gücü sağlayanamayan sistemlerde çatal sistem ile sc nin vakuma düşmemesini engeleyerek çalışma şeklidir. hava filitresinin çektiği kısım sc nin takılı oldugunudan daha uzun olmalı 25-30 cm

hacettepeli

  • İleti: 1928
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #43 : Şubat 26, 2013, 07:50:04 ÖÖ »
dayı sen napmıssın ya bı motor ıcat edersın bu gıdısle :) calısmalarını merakla ızlıyoruz

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #44 : Şubat 26, 2013, 10:00:02 ÖS »
sagol. 3 dünya ülkesinde olunca leğenden bişeyler yapmaya çalşıyoruz ya avrupa bizden 1000 adım önde ... video değil resim bile ekleymedim turbo takmaktan zor valla anlamıyorum fazlaca. başka bir forum da resmi kopya yapıştır yaptım oldu idi bu zor yöntemi neden yapmışla anlamış değilim ha kirlilik ise temizlik var:)

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #45 : Şubat 26, 2013, 10:02:27 ÖS »
bir araca modifiyemi yapacaksınız ilk adım ekzatrik olmalı.zaman biriminde daha çok hava girişi ve çıkışı sonra ne yapacaksanız yapın yada bişey yapmayın hava filitresi ve headers şart.

hacettepeli

  • İleti: 1928
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #46 : Şubat 26, 2013, 10:14:38 ÖS »
bı lınk at bakalım hangı forumdaymıs.

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #47 : Şubat 27, 2013, 11:37:14 ÖS »
anlamadım hangi forum derken videomu daha çekmedim çekrsem buraya nasıl ekleyeceğim bilmiyorum be yotubeye video eklemeyide bilmiyorum

ozN

  • İleti: 1147
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #48 : Şubat 28, 2013, 08:03:31 ÖÖ »
:D elektrikten turbo yapıon youtubeye video eklemeyi bilmion ehuheuıheh :D

TAHAHAMZA

  • İleti: 71
Ynt: turbo montajı
« Yanıtla #49 : Şubat 28, 2013, 10:29:55 ÖS »
evet sebebide hiç merak etmedim ihtiyaç olmadı