paylaşım için teşekkürler denizim...
elimdeki dergiden eklemek istediğim birkaç ilginç veri var...
Formula 1'de;
*Her bir kilogramlık ekstra benzin, ortalama tur başına 0,04 s zaman kaybına neden olur.
*Bir Formula 1 pilotu, her grand prixte ortalama iki kilogram ağırlık kaybeder. Pilotun vücudu 600 kilokalorilik bir enerji yakar. katılım sırasında pilotun nabzı zaman zaman dakikada 190a ulaşır.

*Bir Formula 1 otomobili 0'dan 200 km/s'e 5 saniye içinde çıkabilir.
*Formula 1 otomobili 200 km/s hızla giderken 55 metre içerisinde durabilmektedir. 1,9 saniye süren bu frenaj esnasında, pilota 5 g. kadar uzunlamasına bir kuvvet biner.Kısacası 75 kg ağırlığındaki pilot, emniyet kemerleri tarafından yapılan 375 kg.lık bir baskıya maruz kalır. Buna karşılık standart bir yol otomobili 200km/s ile giderken yaklaşık 5 saniyede ve 120 metre mesafede durabilmektedir.
*iki otomobilin kullanıldığı ortalama bir test takımı 60 kişiden oluşur.
*Bir grand prix hafta sonunda, bir takım yaklaşık 70 litre motor yağı ve 30 litre transmisyon yağı kullanır.
*İki katılım arasında, otomobillere neredeyse 200 farklı test uygulanıyor.Bunun için otomobillerin tamamen sökülmesi gerekiyor.
*Karbon fren diskleri,frenaj esnasında bir saniyede 600 derece kadar ısınır.Kokpitin içindeki sıcaklık ortalama 50 derecedir.
*egsoz borularının içindeki sıcaklık 950 derece civarındadır.Pnömatik sisteminin içindeki havanın sıcaklığı ise 250 derece civarındadır.

*Bir grand prix haftasonunda, bir takım ortalama 1200 litre benzin harcar.900 beygirlik bir katılım motoru, 100 kilometrede ortalama 70 litre kadar benzir harcar; bu da beygir başına yaklaşık 0,078 litfe benzin demektir.İlginçtir, 100 kilometrede 7 litre benzin harcayan standart bir yol otomobili motorundaysa, beygir başına 0,093 litre benzin harcaması düşer.
*Monaco daki katılımta pilotlar ortalama 3100 kere vites değiştiriyorlar.Diğer katılımlarda ise ortalama vites değişim sayısı ise 2600 civarında.
*Yaklaşık 5000 parçadan oluşan BMW formula 1 motorunu birleştirmek 800 saat sürer.
*BMW'nin p84 motoru 19,200 d/dk'ya ulaşabiliyor.Bu hızda pistonlar saniyede 40 metre yol katediyolar. 19,000 d/dk, saniye de 316,7 devir ve 1583 kez ateşleme yapılması demek.

*305 km uzunluğundaki bir katılım mesafesinde, motorda yaklaşık 8.000.000 kez ateşleme yapılıyor.

Kaynak : TOSFED Otomobil Sporları Federasyonu Yayını - 21.08.2005