Gönderen Konu: İspanya Rallisi  (Okunma sayısı 1772 defa)

HONDA

  • Ziyaretçi
İspanya Rallisi
« : Ekim 29, 2005, 01:20:47 ÖS »
İspanya Rallisi muhtemelen yağmurlu olacak

Bu hafta sonu yapılacak olan İspanya Rallisi muhtemelen yağmurlu bir açılış yapacak. Şu anda ev sahibi şehir Salou’da hava sıcak ve kuru olmasına rağmen Perşembe günü beklenen yağmurun asfalt rallinin Cuma ve Cumartesi günlerinde artarak devam edeceği tahmin ediliyor.

Dünya Ralli Şampiyonası’nın İspanya Rallisi bu yıl Barcelona çevresindeki Loleret de Mar’dan, Tarragona bölgesine taşındı. Sonuç olarak önceki rallilerdeki dağ etapları yerini tamamen değişik karakterdeki düşük rakımlı sahil yollarına bıraktı.
Ford pilotu Toni Gardemeister konuyla ilgili olarak: “Bu yılın parkurundaki iki özel etap 2002’de de vardı ve sanırım üç yılda çok değişmiştir. Yolları Loleret de Mar’a göre daha aşındırıcı ve daha kaygan olarak hatırlıyorum. Ama o zamandan sonra yol üzerinde çalışıldığını duydum, yani asfalt muhtemelen daha düzgündür.” diye konuştu.

Sebastien Loeb 10. kez kazanacağından emin değil

Çifte Dünya şampiyonu Sebastien Loeb, bu hafta sonu yapılacak olan İspanya Rallisi ile birlikte bir sezonda 10. ralliyi kazanmasının Citroen Takımı’nın markalar şampiyonluğunu kazanmasından daha az önemli olduğunu söyledi. Fransız Takımı’nın ard arda üçüncü kez Dünya markalar şampiyonluğunu kazanabilmesi için pilotlarından birinin İspanya’da üçüncülüğü kazanması yeterli olacak.

Loeb, pilotlar şampiyonluğunu kazanmasının yanında ard arda altı zafer ve bir sezonda dokuz ralli kazanma gibi neredeyse her rekoru kırmış durumda. Fransız pilot yılın dokuzuncu zaferini geçen hafta ülkesinde kazandığı ilk zafer ile gerçekleştirdi.
Sebastien Loeb konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Şu andaki başarılı gidişatımıza, takımın gücüne, Xsara WRC’nin başarılarına ve lastiklerimize bakılınca, kazanmayı beklemiyorum desem kimse bana inanmaz. Yani, evet, deneyeceğiz. Bu bir asfalt ralli ve İspanya’nın özel etapları Almanya ve Fransa’dan farklı da olsa esas olarak aynı. Tabii ki, markalar şampiyonluğunu da kesinleştirmek için katılımmamız gerektiğinin farkındayız. Takımın unvanı kazanmasını gerçekten istiyoruz, bu yüzden de ihtiyatsızca bir şey yapmayacağız. Ama yine de bir zafer gerçekten hoş olurdu.”
Citroen Takım Direktörü Guy Frequelin ise iki pilotunu, özellikle de ülkeleri Fransa’da takımın unvanı kazanma şansını yakalamasını engelleyen Francois Duval’i İspanya’da markalar şampiyonluğunu kesinleştirmeleri gerektiği konusunda uyardı.: “Hedefinize bu kadar yaklaştığınız zaman hata yapmaya hakkınız olmaz. Basit görünüyor olabilir, ama her zamankinden daha tetikte ve odaklanmış olmak zorundayız. Sebastien kontrolde olmaya yatkın. Ama Francois’nın durumu açıkçası daha karmaşık. Üç rallidir süren olumlu gidişi Fransa’da sona erdi. Ona uygun şekilde sürmesini ve güvenli konumda kalmaya konsantre olmasını söyledim.”



HONDA

  • Ziyaretçi
İspanya Rallisi
« Yanıtla #1 : Ekim 29, 2005, 01:21:13 ÖS »
İspanya Rallisi’nin Shakedown’ını Duval kazandı

Citroen pilotu Francois Duval, İspanya Rallisi’nin Shakedown’ında en iyi zamanı yaptı. Geçen hafta sonu yapılan Fransa Rallisi’nde katılım dışı kalmasını telafi etmek isteyen Belçikalı pilot, ev sahibi şehir Salou’nun eteklerinde, aralıklı yağan yağmur altında yapılan Flaset-Porrero Shakedown etabını birinci sırada bitirdi.

Peugeot’nun asfalt pilotu Nicolas Bernardi ve Subaru’nun asfalt pilotu Stephane Sarrazin geçen hafta sonu ülkelerindeki katılımta gösterdikleri performansı Shakedown’ı ikinci ve üçüncü sırada bitirerek İspanya Rallisi’nde devam ettirmek istediklerinin sinyalini verdiler.Fransa’daki ralliyi Sarrazin dördüncü, Bernardi de sekizinci sırada bitirmişti.
İspanya Rallisi’ne,Takımı Mitsubishi tarafından, takıma puan kazandırmak üzere ünlü asfalt ustası Gilles Panizzi’nin önünde kayıt ettirilen Gigi Galli, Sarrazin ile aynı zamanı yaparak etabı eski şampiyonlar Subaru ve Peugeot’nun lider pilotları Petter Solberg ve Marcus Gronholm’ün önünde bitirdi. Çifte şampiyon Sebastien Loeb ise etabı dokuzuncu sırada bitirdi.
Etabı ilk altıda bitiren otomobillerin beşinde Pirelli lastiği vardı. İtalyan firması Korsika’da, Fransız rakibi Michelin’e karşı gösterdiği performası İspanya’da da sürecek gibi görünüyor. Şu andaki hava tahminleri yarın için yağmursuz bir hava gösteriyor. Yağmur muhtemelen Cumartesi ve Pazar günleri Salou’nun yeni asfalt özel etaplarında kendini gösterecek ve bu durum da, böylesi koşullarda her zaman üstünlük gösteren Pirelli’nin daha da çok işine yarayacak.

HONDA

  • Ziyaretçi
İspanya Rallisi
« Yanıtla #2 : Ekim 29, 2005, 01:21:40 ÖS »
İspanya Rallisi’nde birinci günün lideri Sebastien Loeb

Fransa’dan sonraki ikinci asfalt ralli olan İspanya Rallisi’nin ilk günü Sebastien Loeb’ün üstünlüğü ile tamamlandı.

Değişken hava ve yol koşulları nedeniyle pilotların lastik seçiminde zorlandığı İspanya Rallisi’nin açılış etabını Marcus Gronholm’ü 10.1 saniye geçerek Sebastien Loeb kazandı. Sabah yağan yağmurun kayganlaştırdığı asfaltın ekipleri zor durumda bıraktığı etabın ilk kilometresinde yol dışına çıkan Gronholm, Peugeot’sunun sağ arka bölümünde küçük bir hasara yol açtıysa da etabı Francois Duval’in 0.2 saniye arkasında ikinci sırada bitirmeyi başardı.

Loeb, geçen haftaki Fransa Rallisi’nde başladığı sıralı özel etap birinciliklerini İspanya Rallisi’nin 2. özel etabını da kazanarak sürdürdü. Ralli’nin ikinci etabında Loeb’ü takım arkadaşı Francois Duval takip etti. Daniel Sola ise etabı üçüncü sırada bitirdi.
Özel etabı 11. sırada bitirebilen Gronholm çamur ve aralıklı yağan yağmur nedeniyle etabın aşırı derecede değişken olduğundan yakınan birçok pilottan biriydi.
İspanyol Daniel Sola, ralilnin 3. özel etabı olan 28.33 kilometrelik Vilaplana etabını birinci sırada bitirerek kariyerindeki ilk etap zaferini kazanırken, çifte şampiyon Sebastien Loeb’ün sıralı özel etap zaferlerine de son verdi.
Bu özel etapta Loeb’ü 6.4 saniye geçen Ford’un İspanyol özel katılımcı pilotu Sola, bu başarısını lastik seçimine bağladı.
Etabın bitmesine üç kilometre kala bir bankete çarpıp Subaru’sunun ön ve arka sağ tarafına hasar veren Petter Solberg katılım dışı kalırken, etabı ikinci sırada bitiren Loeb genel klasmanda rakiplerine karşı üstünlüğünü artırdı.
Solberg’in felaketi iyi bir zaman yapacak gibi göründüğü özel etabın sonuna doğru oldu. Norveçli otomobili özel etabın sonuna getirmeyi başardı, ama sonra katılım dışı kaldı. Kazanın sorumluluğunu kabul ettiğini söyleyen Solberg, yarın, bu yılki kurallara göre 15 dakika zaman cezası ile yeniden start alacak. Solberg’in katılım dışı kalması, pilotlar şampiyonasında şu andaki sıralamada Peugot pilotu Marcus Gronholm ile birlikte 71 puanla paylaştığı ikinciliği kazanması ihtimaline büyük bir darbe vurdu.
Rallinin 4. özel etabı olan ve çok teknik bir etap olarak addedilen Pratdip’den sonra Sebastien Loeb her zamanki gibi hem etabın hem de genel klasmanın en üst sırasındaki yerindeydi. Peugeot pilotu Marcus Gronholm özel etabı Citroen’in iki numaralı pilotu Francois Duval’in önünde ikinci sırada bitirerek genel klasmanda da ikincilği eline alarak ilerleme kaydeden pilot oldu.
Rallinin 5. özel etabını da Citroen pilotu Sebastien Loeb kazanırken takım arkadaşı Francois Duval etabı ikinci sırada bitirerek bir önceki etapta kaptırdığı genel klasman ikinciliğini Peugeot pilotu Marcus Gronholm’den geri aldı.
Altıncı özel etapta da en iyi zamanı yapan çifte şampiyon Sebastien Loeb, İspanya Rallisi’nin ilk gününü beşinci etap zaferini de kazanarak tamamladı. Bu sonuçla birlikte Citroen’in yıldızı genel klasmanda farkını 53 saniyeye çıkardı. Citroen özel katılımcısı İspanyol Xavier Pons etabı genel klasman ikincisi Francois Duval’in önünde ikinci sırada bitirdi.
24.14 kilometrelik El Montmell etabının ikinci geçilişinde ilk üç sırayı Loeb liderliğindeki Citroen’ler aldı. Loeb, etabı Pons’un 9.2 saniye önünde bitirirken Duval’den de 9.6 saniye hızlıydı. Belçikalı pilot yerleştiği genel klasman ikinciliğindeki yerini daha da sağlamlaştırdı. Duval şimdi genel klasmanda, etabı Loeb’ün zamanının 17.6 saniye gerisinde 10. olarak bitirebilen Peugeot pilotu Marcus Gronholm’ün 18.4 saniye önünde.
Petter Solberg’in sabahki kazasından sonra Subaru, bu özel etapta bir talihsizlik daha yaşadı. Japon firmasının diğer markalar şampiyonluğuna puan almak için kaydedilmiş pilotu Stephane Sarrazin’in otomobili etabın ikinci bölümünde yol kenarına çarparak yuvarlandı ve alev aldı. Sarrazin ve co-pilotu Giraudet’nin yara almadan kurtulduğu kazada Sarrazin’in Impreza’sı büyük hasar gördü ve Sarrazin ralliden çekildi.
Skoda pilotu Alex Bengue’nin gün içindeki iniş çıkışları bu özel etaptaki onu genel klasmanda 12, sıraya çıkaran dördüncü zamanı yapmasıyla son buldu. Toni Gardemeister, diğer Ford pilotları Daniel Sola ve Roman Kresta’nın önünde beşinci zamanı yaptı. Gardemeister, genel klasmanda Gronholm’ün 12 saniye gerisinde dördüncü sırada. Mitsubishi pilotu Gigi Galli günü, Ford’un fabrika otomobilinin pilotu Kresta’nın ve özel katılımcıları Mikko Hirvonen ile Daniel Sola’nın önünde beşinci sırada bitirdi.
Sarrazin’in katılım dışı kalmasıyla Citroen özel katılımcısı Xavier Pons dokuzuncu sıraya yükseldi.

memopad

  • Ziyaretçi
İspanya Rallisi
« Yanıtla #3 : Kasım 04, 2005, 12:06:17 ÖÖ »
Loeb’den sonra Citroen de şampiyon
Dünya Ralli Şampiyonası’nda citroen takımı markalarda peş peşe 3. şampiyonluğunu elde etti.  

 Pilotlar klasmanında daha önce şampiyonluğu garantileyen Fransız Sebastian Loeb, Katalunya’da zafere ulaşıp, takım arkadaşı Duval ikinci olunca, Citroen takımı da markalarda şampiyonluğu garantiledi.

Dört hafta önce Japonya’da pilotlar şampiyonluğunu ilan eden ve geçen hafta Korsika Rallisi’nde 12 etabın tamamını kazanarak zafere ulaşan Sebastian Loeb, rakipsiz olduğunu Katalunya’da da gösterdi.

Fransız pilot, takım arkadaşı Francois Duval’e 1 dakika 21 saniye fark atarak bu sezonki 10’uncu katılımını kazandı. Katalunya’dan dubleyle ayrılan Citroen, bu katılımın ardından üst üste üçüncü markalar şampiyonluğunu ilan etti.

İspanya’da 3.lük Ford’un Finlandiyalı pilotu Mikko Hirvonen’in oldu. 127 puana ulaşan şampiyon Loeb’ü, 71’er puanla izleyen ve sezon ikinciliği için çekişen iki eski şampiyon Petter Solberg ve Marcus Grönholm ise finiş göremedi.

Dünya Ralli Şampiyonası’nda sezonun son katılımı 11-13 Kasım tarihlerinde Avustralya’da yapılacak.