İspanya Rallisi’nde birinci günün lideri Sebastien Loeb
Fransa’dan sonraki ikinci asfalt ralli olan İspanya Rallisi’nin ilk günü Sebastien Loeb’ün üstünlüğü ile tamamlandı.
Değişken hava ve yol koşulları nedeniyle pilotların lastik seçiminde zorlandığı İspanya Rallisi’nin açılış etabını Marcus Gronholm’ü 10.1 saniye geçerek Sebastien Loeb kazandı. Sabah yağan yağmurun kayganlaştırdığı asfaltın ekipleri zor durumda bıraktığı etabın ilk kilometresinde yol dışına çıkan Gronholm, Peugeot’sunun sağ arka bölümünde küçük bir hasara yol açtıysa da etabı Francois Duval’in 0.2 saniye arkasında ikinci sırada bitirmeyi başardı.
Loeb, geçen haftaki Fransa Rallisi’nde başladığı sıralı özel etap birinciliklerini İspanya Rallisi’nin 2. özel etabını da kazanarak sürdürdü. Ralli’nin ikinci etabında Loeb’ü takım arkadaşı Francois Duval takip etti. Daniel Sola ise etabı üçüncü sırada bitirdi.
Özel etabı 11. sırada bitirebilen Gronholm çamur ve aralıklı yağan yağmur nedeniyle etabın aşırı derecede değişken olduğundan yakınan birçok pilottan biriydi.
İspanyol Daniel Sola, ralilnin 3. özel etabı olan 28.33 kilometrelik Vilaplana etabını birinci sırada bitirerek kariyerindeki ilk etap zaferini kazanırken, çifte şampiyon Sebastien Loeb’ün sıralı özel etap zaferlerine de son verdi.
Bu özel etapta Loeb’ü 6.4 saniye geçen Ford’un İspanyol özel katılımcı pilotu Sola, bu başarısını lastik seçimine bağladı.
Etabın bitmesine üç kilometre kala bir bankete çarpıp Subaru’sunun ön ve arka sağ tarafına hasar veren Petter Solberg katılım dışı kalırken, etabı ikinci sırada bitiren Loeb genel klasmanda rakiplerine karşı üstünlüğünü artırdı.
Solberg’in felaketi iyi bir zaman yapacak gibi göründüğü özel etabın sonuna doğru oldu. Norveçli otomobili özel etabın sonuna getirmeyi başardı, ama sonra katılım dışı kaldı. Kazanın sorumluluğunu kabul ettiğini söyleyen Solberg, yarın, bu yılki kurallara göre 15 dakika zaman cezası ile yeniden start alacak. Solberg’in katılım dışı kalması, pilotlar şampiyonasında şu andaki sıralamada Peugot pilotu Marcus Gronholm ile birlikte 71 puanla paylaştığı ikinciliği kazanması ihtimaline büyük bir darbe vurdu.
Rallinin 4. özel etabı olan ve çok teknik bir etap olarak addedilen Pratdip’den sonra Sebastien Loeb her zamanki gibi hem etabın hem de genel klasmanın en üst sırasındaki yerindeydi. Peugeot pilotu Marcus Gronholm özel etabı Citroen’in iki numaralı pilotu Francois Duval’in önünde ikinci sırada bitirerek genel klasmanda da ikincilği eline alarak ilerleme kaydeden pilot oldu.
Rallinin 5. özel etabını da Citroen pilotu Sebastien Loeb kazanırken takım arkadaşı Francois Duval etabı ikinci sırada bitirerek bir önceki etapta kaptırdığı genel klasman ikinciliğini Peugeot pilotu Marcus Gronholm’den geri aldı.
Altıncı özel etapta da en iyi zamanı yapan çifte şampiyon Sebastien Loeb, İspanya Rallisi’nin ilk gününü beşinci etap zaferini de kazanarak tamamladı. Bu sonuçla birlikte Citroen’in yıldızı genel klasmanda farkını 53 saniyeye çıkardı. Citroen özel katılımcısı İspanyol Xavier Pons etabı genel klasman ikincisi Francois Duval’in önünde ikinci sırada bitirdi.
24.14 kilometrelik El Montmell etabının ikinci geçilişinde ilk üç sırayı Loeb liderliğindeki Citroen’ler aldı. Loeb, etabı Pons’un 9.2 saniye önünde bitirirken Duval’den de 9.6 saniye hızlıydı. Belçikalı pilot yerleştiği genel klasman ikinciliğindeki yerini daha da sağlamlaştırdı. Duval şimdi genel klasmanda, etabı Loeb’ün zamanının 17.6 saniye gerisinde 10. olarak bitirebilen Peugeot pilotu Marcus Gronholm’ün 18.4 saniye önünde.
Petter Solberg’in sabahki kazasından sonra Subaru, bu özel etapta bir talihsizlik daha yaşadı. Japon firmasının diğer markalar şampiyonluğuna puan almak için kaydedilmiş pilotu Stephane Sarrazin’in otomobili etabın ikinci bölümünde yol kenarına çarparak yuvarlandı ve alev aldı. Sarrazin ve co-pilotu Giraudet’nin yara almadan kurtulduğu kazada Sarrazin’in Impreza’sı büyük hasar gördü ve Sarrazin ralliden çekildi.
Skoda pilotu Alex Bengue’nin gün içindeki iniş çıkışları bu özel etaptaki onu genel klasmanda 12, sıraya çıkaran dördüncü zamanı yapmasıyla son buldu. Toni Gardemeister, diğer Ford pilotları Daniel Sola ve Roman Kresta’nın önünde beşinci zamanı yaptı. Gardemeister, genel klasmanda Gronholm’ün 12 saniye gerisinde dördüncü sırada. Mitsubishi pilotu Gigi Galli günü, Ford’un fabrika otomobilinin pilotu Kresta’nın ve özel katılımcıları Mikko Hirvonen ile Daniel Sola’nın önünde beşinci sırada bitirdi.
Sarrazin’in katılım dışı kalmasıyla Citroen özel katılımcısı Xavier Pons dokuzuncu sıraya yükseldi.