Gönderen Konu: 2010 elegance ve LPG  (Okunma sayısı 30355 defa)

mehmetcan494

  • İleti: 376
2010 elegance ve LPG
« : Temmuz 18, 2010, 09:40:43 ÖS »
Merhaba arkadaşlar konu başlığındanda anlaşılacağı üzere 2010 civic elegance aracım var ve bu araca LPG taktırsam garantisinde problem olurmu acaba yada benim gibi LPG taktırmayo düşünüp servise soran arkadaşlar varmı acaba, mantıklısı tabikide sorun olur ama aracıma müzik tesisatı yaptırdım yaptırmadan önce servise gidip sordum problem olmaz dediler ve tesisatı kurdurdum gaz olayı nasıl olur acaba???



yusuftaner

  • İleti: 227
Ynt: 2010 elegance ve LPG
« Yanıtla #1 : Temmuz 19, 2010, 03:45:46 ÖÖ »
   Honda Türkiye'ye göre "motor ile ilgili bir problem oluşurda LPG den kaynaklandığı belirlenmişse doğal olarak ilgili parça,aksam,sistem garanti dışı kalır", Aracın elektrik tesisatında bir sorun olsa servis " Müzik tesisatından olmuş " dese durum aynıdır , Belkide müzik tesisatıyla alakası yok ama niyet zora sokmaksa sorun  bilir kişi incelemesine kadar gidebilir. Sizin servis ile aranızdaki ilişki ve diyalog çok önemli bence , samimi bir şekilde konuşun .

   Bölgenizdeki yetkili servisden konu ile ilgili teyit alın, servisler arasında bakış açılarında farklılık olabiliyor, servis size her gidişinizde " LPG var arabada ondan şöyle oluyor , böyle oluyor, ondan olmuş, olabilir....vs" canınızı sıkacak bir yol izleyip izlemiyeceklerini yoklayın. Servis kendi bünyesinde LPG yi idare eder ve garantiniz devam eder ama onları aşacak bir durumda , bir arızada Honda Türkiye " Böyle bir arıza normal şartlarda olmaz şu aracı birde bizim bilir kişi görsün" derse ne olur bilmem , mesela LPG montajında montaj hatasından dolayı araç susuz kaldı atıyorum conta yaktı Honda Türkiye yetkili servisini sıkıştırır servisde "LPG li araç , buharlaştırıcının su tesisatının orjinal tesisata eklendiği yerde "T" den su kaçağı sebebiyle olmuştur..... " diyebilir , (önceki aracımda başıma geldi) VEYA yine montaj hatası sebebiyle map sensörüne yapılan elektrik bağlantısı hatası sebebiyle (sinyal çakışması vs ) motor beyni(ECU) dahi yanabilir (önceki aracımda başıma geldi), Şimdi buna benzer bir durumda Honda Türkiye'de tabiki enayi değil ki bunu üstlensiz, garantiden arızayı çözsün. KESİNLİKLE İYİ BİR MARKA, MARKANIN ARKASINDA DURAN BİR FİRMA SEÇİN VE REFERANS VEREBİLECEK İYİ BİR MONTAJCIYA MONTAJ YAPTIRIN ...LPG ile bol tasarruflu günler dilerim  <nohapy

abyildiz

  • İleti: 233
Ynt: 2010 elegance ve LPG
« Yanıtla #2 : Temmuz 19, 2010, 07:49:05 ÖÖ »
VALLA ARKADAŞM BENDE SENİN gibi çok düşündm aracım geçen sene martta aldm 27000 km yol yaptm ortalama 9 milyar benzin almşm bu gaz  olsaydı direk 4 mlyr olacaktı diyekm kii motor arızalandı ki ben lpg den kaynaklana n motor arızası hiç dymdm motor 6 7 arası değişiyrmş ben omvl taktrdm 1460 a aracım şehir içi 170 şehir dışı 135 lira yakyr keşke daha önce taktrsaymşm:(

tekirdağ

  • İleti: 109
Ynt: 2010 elegance ve LPG
« Yanıtla #3 : Temmuz 21, 2010, 06:37:38 ÖS »
bence de hiç düşünme taktır...2010 1000 km de civic geçen hafta brc taktırdım bostancı sanayide 1 hafta da 1000 km yaptım şu an ortalama 180 lira yakıyor..ohhh dünya varmış..

ametal

  • İleti: 23
Ynt: 2010 elegance ve LPG
« Yanıtla #4 : Temmuz 22, 2010, 04:44:33 ÖÖ »
serviste taktirirsaniz garanti disi kalmaz ama yusuftaner olayin ozunu cok guzel aciklamis.
benim fikrimi sorarasaniz 2010 model arabanizi oldugu haliyle birkac yil kullanin. tabi ki yaptiginiz km cok fazlaysa ve ekonomik durumunuza gore karar vereceksiniz. bir de sunu belirteyim LPG takildiginda yapacaginiz masrafi sadece LPG sistemi ve montaj ucreti olarak dusunmeyin, eminim pek cok insan LPG ile calisan motorundan memnundur ama yakin arkadaslarim var(birinde 2009 civic, digerinde golf 4)  surekli LPG sikayetleri var, cunku icine sinmiyor adamlarin( yok motorun cekisi azaldi yine, enjektor ayari yaptirmak gerek, bi koku var sanki arabanin icinde bi baktirayim ben servise, motor sanki bi farkli calisiyor sanirim havalar soguk ondan olabilir vsvs... bu boyle gidiyor) o yuzden iyice arastirin LPG nin size uygun olup olmadigini ve kesinlikle guvenilir ve iyi bir marka taktirin. 

canguder

  • İleti: 3873
Ynt: 2010 elegance ve LPG
« Yanıtla #5 : Temmuz 22, 2010, 04:50:40 ÖÖ »
ilk 15-20 bin km yapın sonra takırın derim. Sıfır araca lpg ile başlamak bana uygun gelmiyor. Daha sıfır kokusu içinde lpg ile binmeye başlayınca içime sinmez gibi geliyor. Biraz benzinlide keyfini sürüp taktırmak daha iyi olur.

poseidon999

  • İleti: 2855
Ynt: 2010 elegance ve LPG
« Yanıtla #6 : Temmuz 22, 2010, 04:55:20 ÖÖ »
bence de hiç düşünme taktır...2010 1000 km de civic geçen hafta brc taktırdım bostancı sanayide 1 hafta da 1000 km yaptım şu an ortalama 180 lira yakıyor..ohhh dünya varmış..

Özmarmaraya mı taktırdın?
Eğer orasıysa ben de oraya taktırdım.
Memnun kaldın mı işçiliğinden?
Bir de ne kadara anlaştın öğrenebilir miyim?

Bu arada mehmetcan lpg taktırınca benzinli kullandığın her dakikaya acıyacaksın.
« Son Düzenleme: Temmuz 22, 2010, 04:56:07 ÖÖ Gönderen: poseidon999 »

cıvıcem

  • İleti: 709
Ynt: 2010 elegance ve LPG
« Yanıtla #7 : Temmuz 22, 2010, 05:58:50 ÖÖ »

 eylül 2009 da 2010 model aldığım cıvıc premıum ilk başlarda kışada denk gelmesiyle ist şehir içinde baya yakıyordu ve lpg ciddi ciddi düşünmeye başlamıştım... fakat bir türlü kıyamıyordum yepyeni aracıma... neyse zamanla 7-8 bin km geçince yakıt olayı baya düştü ama yinede bu zamanda benzine para dayandırmak çok zor.... bi süre sonra lpg taktırıcam gibi geliyor bende...

melih2323

  • İleti: 180
Ynt: 2010 elegance ve LPG
« Yanıtla #8 : Temmuz 22, 2010, 06:19:50 ÖÖ »
Taktırın gitsin bende çok düşünmüştüm hatta kendimi teselli bile ediyordum aracım az yakıyo diye:) fakat her ay kredi kartı ekstrelerinde en az 450 TL benzine para verdiğimi görünce LPG taktım ve iyiki takmışım diyorum. Çok fazla detaylı düşünmeyin bence sonuçta araba ömürlük değil herkes arabaya yazık diyo bence cebimize yazık sonuçta yeni araç alacak paralar cepten çıkıyo :)

cıvıcem

  • İleti: 709
Ynt: 2010 elegance ve LPG
« Yanıtla #9 : Temmuz 22, 2010, 06:31:40 ÖÖ »
Taktırın gitsin bende çok düşünmüştüm hatta kendimi teselli bile ediyordum aracım az yakıyo diye:) fakat her ay kredi kartı ekstrelerinde en az 450 TL benzine para verdiğimi görünce LPG taktım ve iyiki takmışım diyorum. Çok fazla detaylı düşünmeyin bence sonuçta araba ömürlük değil herkes arabaya yazık diyo bence cebimize yazık sonuçta yeni araç alacak paralar cepten çıkıyo :)

 kesinlikle katılıyorum sonuçta benle yaşlanmayacak ya... aynen öyle her ay 400-500 benzin parası vermek insanın zoruna gidiyor... ama benim araç çok yeni olduğundan 1 seneyi falan geçsin diyorum... kışa girerken taktırırım bu gidişle çünkü dizel ve lpg lilerin yaktıklarını duynuca arabadan soğur oldum....

NeFeR

  • İleti: 501
Ynt: 2010 elegance ve LPG
« Yanıtla #10 : Temmuz 22, 2010, 08:16:54 ÖÖ »
Bende bu aralar elegance düşünüyorum Hb olan aracımda lpg den dolayı silindirlerde problem cıktı ve conta yaktı tek sebebi lpg dediler garantiyide o kadar ugraştım bozdular.2300 tl masraf.Elegance alırsan seni iyi biyere göndercez oraya taktırırsın dediler yani bence olay taktırdıgınız yerde bitiyor

tekirdağ

  • İleti: 109
Ynt: 2010 elegance ve LPG
« Yanıtla #11 : Temmuz 22, 2010, 03:09:21 ÖS »
bence de hiç düşünme taktır...2010 1000 km de civic geçen hafta brc taktırdım bostancı sanayide 1 hafta da 1000 km yaptım şu an ortalama 180 lira yakıyor..ohhh dünya varmış..

Özmarmaraya mı taktırdın?
Eğer orasıysa ben de oraya taktırdım.
Memnun kaldın mı işçiliğinden?
Bir de ne kadara anlaştın öğrenebilir miyim?

Bu arada mehmetcan lpg taktırınca benzinli kullandığın her dakikaya acıyacaksın.

2A BRC AUTOGAS diye biryerdi..serdar bey var müdür onlara taktırdım..haziran fiyatı 1500 tl idi temmuzda zam gelmiş...

gitarimvehondam

  • İleti: 283
Ynt: 2010 elegance ve LPG
« Yanıtla #12 : Temmuz 22, 2010, 03:46:50 ÖS »
bence arabanın orjinalliğini bozmamakta fayda var.. madem çok yakmaktan şikayet ediliyor o zaman civic yerine dizel bir araca binilmesi daha mantıklı.. çünkü lpg ciddi ciddi aracın doğasına aykırı bir olay.. tabi bunlar benim görüşüm.. yinede taktırana neden taktırdın dememek lazım seçim sizin :)

honda2002

  • İleti: 2664
Ynt: 2010 elegance ve LPG
« Yanıtla #13 : Temmuz 22, 2010, 06:40:35 ÖS »
bence arabanın orjinalliğini bozmamakta fayda var.. madem çok yakmaktan şikayet ediliyor o zaman civic yerine dizel bir araca binilmesi daha mantıklı.. çünkü lpg ciddi ciddi aracın doğasına aykırı bir olay.. tabi bunlar benim görüşüm.. yinede taktırana neden taktırdın dememek lazım seçim sizin :)

LPG olayında duygusal davranmamak lazım
hersey insan için sonuçta
benzine verdigimiz paralar için de mesai harcıyoruz omrumuz gidiyor

gitarimvehondam

  • İleti: 283
Ynt: 2010 elegance ve LPG
« Yanıtla #14 : Temmuz 22, 2010, 08:53:50 ÖS »
doğru aslına bakarsan LPG işi arabayla her dakka ordan oraya gidenler için mantıklı.. fazla arabanızı kullanmıyorsanız bence gereksiz.

apo akar

  • İleti: 244
Ynt: 2010 elegance ve LPG
« Yanıtla #15 : Temmuz 22, 2010, 09:38:34 ÖS »
Bence Civic'e Lpg takmak, hele ki sıfır bir arabaya, çok abes kaçar. Ben benzinde kullanıyorum, arabamın keyfini sürüyorum, kafam da rahat. bu arabayı, yakıtını bilerek aldım ve hiç de pişman değilim. Bu arada kayın pederim itfaiye şefi, yanan 10 arabadan 9'u lpg'li diyor. Kendi düşüncem, asla lpg taktırmam. Yakıttan şikayetçi arkadaşlar Dizel bir araç düşünebilirler. Bence...

fzthgosm

  • İleti: 2228
Ynt: 2010 elegance ve LPG
« Yanıtla #16 : Temmuz 23, 2010, 05:10:29 ÖÖ »
Bence Civic'e Lpg takmak, hele ki sıfır bir arabaya, çok abes kaçar. Ben benzinde kullanıyorum, arabamın keyfini sürüyorum, kafam da rahat. bu arabayı, yakıtını bilerek aldım ve hiç de pişman değilim. Bu arada kayın pederim itfaiye şefi, yanan 10 arabadan 9'u lpg'li diyor. Kendi düşüncem, asla lpg taktırmam. Yakıttan şikayetçi arkadaşlar Dizel bir araç düşünebilirler. Bence...

kardeşim bu konu defalarca açıldı ve defalarca tartışıldı ve her defasında sagolsun senin gibi arkadaşlar madem benzine gücünüz yetmiyor neden dizel almadınız demeye getirdi.bende sana soruyorum honda türkiyede dizel yaptı biz almadık mı.canım honda civice binmek istiyor.bende sana şunu söylesem neden honda aldın piyasada çok sayıda aşagı yukarı fiyatı aynı hatta daha ucuz arabalar var benzinli neden civic aldın.kaldıki civic dizel olsa yine almam.ben canım istediginde benzin performnsı ile binmek istiyorum canım istediginde benzine yakın performns ama daha ucuz olan lpg ile binmek istiyorsam bu suç mu?

nadirgoktan

  • İleti: 1314
Ynt: 2010 elegance ve LPG
« Yanıtla #17 : Temmuz 23, 2010, 05:29:55 ÖÖ »
Ya ben şunu bir türlü anlamıyorum madem bilmem ne bilmem ne niye civic aldın? Arkadaş sanane adam civiği alır istediği gibi biner tüpüde taktırır,istediği jantıda alır onuda yapar bunuda yapar. Hatta sen ben kmde 300 bin yakıyoken adam 140 bin yakar dilediği gibi gezer durur. Bunun hesabını sormak ne sana düşer ne bana düşer.Madem benzine verecek paran yoktu niye civic aldın demek kadar terbiyesiz bir laf daha duymadım ben bu forumda...

ametal

  • İleti: 23
Ynt: 2010 elegance ve LPG
« Yanıtla #18 : Temmuz 23, 2010, 07:39:40 ÖÖ »
ben yukaridaki yazilarin hicbirinde senin dedigin gibi "Madem benzine verecek paran yoktu niye civic aldın " ibaresini goremedim,  hatta aksine LPG taktiranlarin kendilerine gore sebepleri olabilecegi soylenmis, LPG ye kimsenin dusmanligi yok ve LPG kotu birsey degil oyle olsa bu kadar kullanicisi olmazdi dimi sadece LPG herkese uygun olmayabilir, insanlarin tercihleri farkli olacaktir elbette..bu konunun defalarca tartisilmasi da cok normal cunku onemli bi konu, lakin her defasinda gerginlige yol acan bir konu nedense.

gitarimvehondam

  • İleti: 283
Ynt: 2010 elegance ve LPG
« Yanıtla #19 : Temmuz 23, 2010, 09:09:09 ÖÖ »
dostlar fikir özgürlüğü adı altında düşüncelerimizi yazıyoruz.. kimse saygıdan ödün vermesin lütfen.. sevgiler :)

yusuftaner

  • İleti: 227
Ynt: 2010 elegance ve LPG
« Yanıtla #20 : Temmuz 23, 2010, 09:50:57 ÖÖ »
Bence Civic'e Lpg takmak, hele ki sıfır bir arabaya, çok abes kaçar. Ben benzinde kullanıyorum, arabamın keyfini sürüyorum, kafam da rahat. bu arabayı, yakıtını bilerek aldım ve hiç de pişman değilim. Bu arada kayın pederim itfaiye şefi, yanan 10 arabadan 9'u lpg'li diyor. Kendi düşüncem, asla lpg taktırmam. Yakıttan şikayetçi arkadaşlar Dizel bir araç düşünebilirler. Bence...
1. ÇEKME DENEYİ : Tank gövdeleri için kullanılan saçların Euronorm 10120 de belirtilen spesifikasyonlara (Çekme dayanımı, akma dayanımı, elastisite modülü, spektro yapısı), dolayısı ile saç malzemelerin malzeme dayanıklılığı ve genleşmeye uygunluğunun tespiti ve kaynak dikişinin enaz yukarıda belirtilen özelliklere sahip olup olmadığının tesbiti amacıyla her partiden (1/200) tank tüzeyinden alınan kaynaklı test numuneleri çekme testine tabii tutulur.

2. EĞME DENEYİ : Tank gövdeleri için kullanılan saçların Euronorm 10120 de belirtilen spesifikasyonlara ve kaynaklı birleştirmenin mekanik olarak esas metale uyumluluğunun tesbiti ve kaynak dikişinin mukavemetinin uygunluğunun tesbiti amacıyla her partiden (1/200) tank yüzeyinden alınan kaynaklı test numuneleri eğme testine tabii tutulur.

3. PATLAMA TESTİ : Hidrolik basınç altındaki patlama deneyi, tank patlayana kadar basıncın düzenli oranda artırılmasını ve bu süre boyunca basınçtaki değişikliğin kaydedilmesini sağlayan bir donanımla yapılmaktadır. Her partiden bir adet (1/200) tank üzerinde yapılan bu testin değerlendirilmesinde üç temel kriter vardır.
*Deney sonrasında tankın patlama basıncı 67 bardan daha yüksek olmalıdır.
*Tank patlama esnasında uygun genleşme oranına ulaşabilmeli.
*Patlamanın meydana geldiği yer asla bir kaynak dikişinde olmamalı. Ve patlama parça tesiri etkisi yaratmamalıdır.(Saçtan yırtılma şeklinde olmalıdır)

4. RADYOGRAFİK TEST : Kaynak dikişleri ISO R 1106 'ya uygun olarak her partiden (1/200) tank üzerinde radyografik teste tabii tutulmaktadır. Kaynak dikişindeki çatlaklar, yetersiz nüfuziyet, kaynak dikişindeki boşluklar gibi hataların tesbit edilmesini sağlayan bir test yöntemidir.

5. MAKROSKOBİK TEST : Kaynak dikişleri ISO R 1106 'ya uygun olarak her partiden 1 adet (1/200) tank üzerinde makroskobik teste tutulmaktadır. Kaynak dikişinin nufuziyeti , esas metale uygunluğu , kaynak değişkenlerinin uygunluğu (Amper/volt,kaynak hızı) ve kaynak ısısının uygunluğunun tesbitinde çok önemli yer tutar.

6. ÖMÜR (yorgunluk testi) : Tank gövdesinde 4 saniyelik periyodlarla 10.000 defa 27 bar değerinde hidrolik basınç uygulanır. Bu test ile 10 yıl olarak kabul edilen tank ömrünün uygunluğunu tesbit etmek amacıyla her partiden 1 adet (1/200) tank ömrü testine tabii tutulur.

7. BONFİRE (Yanma testi) : Bonfir testi, Tasarımda belirtilen yangından koruma sistemine sahip tankın ve tanka montajı yapılan multivalfin emniyetli bir şekilde çalışıp çalışmadığının, belirtilen yangın şartlarında deneye tabii tutulduğunda, patlamadığını ıspatlamak üzere %80 doluluk oranında 590 C sıcaklığa ulaşıncaya kadar ateş içerisinde yakılarak yapılan testtir.

*Bu bilgiler STEP AŞ. Tankları üreticisinin yayınından alınmıştır.



---------------------------------

LPG DEDİLER BOMBA ÇIKTI...
08.08.2005 tarihinde Atatürk Havalimanında patlayan 34 TDL 94 plakalı ticari taksi üzerinde 15.08.2005 tarihinde inceleme yapıldı. İnceleme sonucunda aracın LPG tesisatında TS 12305 EN 12979 KARAYOLU TAŞITLARI – LPG SİSTEMLERİ – YERLEŞTİRME KURALLARI’na aykırı herhangi bir montaj hatasının olmadığı tespiti yapıldı.
Araçta meydana gelen patlamayla bagaj kısmı ve LPG tankı büyük çapta hasar görmüştür. Hasar incelendiğinde aracın bagaj kısmındaki patlamanın LPG tankından meydana gelmeyip bagajda bulunan patlayıcından kaynaklandığı tespit edildi.
Aracın tavan ve yan kısımlarındaki dışa kıvrımlı delikler ile LPG tankındaki içe kıvrımlı delikler patlamanın parça tesirli olduğunun göstergesidir. LPG tankı kalkan görevi oluşturarak aracın benzin deposunun patlamadan etkilenmemesini sağlamıştır. Aracın bagaj kısmı tümüyle parçalanmasına rağmen arka koltuklardaki hasarın az olması patlamada oluşan parça tesirinin aracın LPG tankı tarafından karşılanmasından kaynaklanmıştır. Standardlara uygun üretilen ve Standardlara uygun olarak monte edilen LPG tankı çelik bir duvar gibi vazife yaparak benzin deposunun patlamasını önlemiş ve olası daha büyük bir yangını ve yolcu bölümünde hasar oluşmasını engellemiştir. Araçta LPG deposunun olmaması durumunda patlamanın etkisine doğrudan maruz kalan benzin deposu patlayarak daha büyük hasarın oluşmasına neden olacaktır. Dolayısıyla bu araçtaki patlamada LPG tankı aracın aldığı hasarı azaltmıştır.
Araç periyodik olarak yapılan fenni muayenesi sırasında Makina Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi tarafından kontrol edilerek Sızdırmazlık Raporu ve LPG / CNG Ruhsatı almıştır. Standartlara uygun olarak üretilmiş bir LPG tankı ve Standardlara uygun olarak monte edilmiş LPG tesisatının güvenirliliği yaşanan bu şiddetli patlama ile bir kere daha anlaşılmıştır.
Araçların LPG ‘ye dönüşümünde ilgili standarda uygun parça kullanımı, uygun montaj, rutin Sızdırmazlık Kontrolleri ve araç üzerindeki tamirler için yetkili firmalara gidilmesi durumunda LPG tesisatı güvenilir bir sistemdir.
MAKİNA MÜHENDİSLERİ ODASI
İstanbul Şubesi Sekreteri
Battal Kılıç
---------------------------
Böyle bir kazada plastikten veya 0,5mm saçtan yapılmış benzin tanklarını düşünürsek hiç otomobil kullanmamamız gerekir. LPG Tankının et kalınlığı aracın şasisinden bile fazla. Üstelik yuvarlak formu sayesinde ekstra bir mukavemet kazanıyor. Kullanılan özel alaşım nedeniyle gerekli uzama ve plastik deformasyona izin verecek bir süneklilik kazandırılmış durumda. Şahit olduğumuz çok şiddetli münferit kazalarda LPG tankının araçtan dışarı fırladığı görüldü. Standartlar daha çok yolcuları korumak ve tankın yolcu bölümüne girerek yolcuların ayaklarına bir hasar gelmemesine yönelik güvenlik tedbirlerini içeriyor.
--------------------------
Tanklar, 30 Bar basınçta teste tabi tutuluyor. Normal şartlarda tank basıncı 10 Barı geçmez. Neredeyse 3 misli bir emniyet faktörü sözkonusu.
Ayrıca Avrupa Birliğinde geçerli standartlar bizde de yürürlükte. Tanklar ve üzerine konan emniyet sistemleriyle tankların yangında dahi kalsa patlamaması gerekiyor. Tanklar içi gaz dolu olarak yangın deneyine tabi tutulur, üzerindeki emniyet sistemleri sayesinde gaz bitinceye kadar yangın devam eder, ancak tank patlamaz.

BAZI BİLGİLER 2A-BRC sitesinden alınmıştır...

LÜTFEN HERKES LİNKDEKİ TEST VİDEOSUNU İZLESİN ; BAKIN LPG Lİ ARACA NELER YAPIYORLAR; LÜTFEN BİRİLERİ ÇIKIPDA BİR DAHA " LPG Lİ ARAÇ YANAR, PATLAR..." DEMESİN LÜTFEN  :con http://www.waschen-tanken.de/autogas.htm



yusuftaner

  • İleti: 227
Ynt: 2010 elegance ve LPG
« Yanıtla #21 : Temmuz 23, 2010, 09:55:39 ÖÖ »
birde lütfen şu resimdeki pembe yazıyı okuyunuz, .... :emo


cıvıcem

  • İleti: 709
Ynt: 2010 elegance ve LPG
« Yanıtla #22 : Temmuz 23, 2010, 10:17:09 ÖÖ »
 yusuftaner arkadaşımıza belgeli,resimli ve ispatlı bilgilendirmesinden dolayı çok teşekkür ediyorum... kulaktan dolma bilgilerle değil ispatıyla lpg güvenilirliğini bize göstermiş..... 

gitarimvehondam

  • İleti: 283
Ynt: 2010 elegance ve LPG
« Yanıtla #23 : Temmuz 23, 2010, 12:37:06 ÖS »
güvenlik konusunda şüphe yok haklısınız.. ama araç benzinli motor ona göre dizayn edilmiş.. eğer LPG honda tarafından uygun görülseydi LPG li araç üretirlerdi direk..yada neden direk LPG li üretilmiyor?? oda ayrı bir soru..  bu konuya ne diyorsunuz??  he bu arada dizel in türkiye ye gelmeme sebebi ise Hondanın Türkiyedeki dizel yakıta güvenmemesiymiş.. ne derece doğru bilmiyorum tabi..
« Son Düzenleme: Temmuz 23, 2010, 12:38:54 ÖS Gönderen: gitarimvehondam »

yusuftaner

  • İleti: 227
Ynt: 2010 elegance ve LPG
« Yanıtla #24 : Temmuz 23, 2010, 12:51:59 ÖS »
güvenlik konusunda şüphe yok haklısınız.. ama araç benzinli motor ona göre dizayn edilmiş.. eğer LPG honda tarafından uygun görülseydi LPG li araç üretirlerdi direk..yada neden direk LPG li üretilmiyor?? oda ayrı bir soru..  bu konuya ne diyorsunuz??  he bu arada dizel in türkiye ye gelmeme sebebi ise Hondanın Türkiyedeki dizel yakıta güvenmemesiymiş.. ne derece doğru bilmiyorum tabi..
bu işler ARGE, validasyon, adaptasyon testleri vs... meselesi  araçların %99 unun fabrikasyon LPG li aracı yok malum, atıyorum 100 yıldır benzin üzerine yapılan tasarımları LPG ye dönüştürmek riskli sonuçta bütün hesap, kitap benzinin speclerine göre yapılmış. Ama yıllardır Hondasında LPG kullanıp 100000km leri devirenler var, sıkıntı yok.... NEYSE ben özellikle "araç yanar, patlar, güvensiz" meselesine eğilmek istedim ....