yoksa honda artık hedef kitlesini mi değiştirdi ?
Hocam hedef kitlesini falan değiştirdiğinden değil, Bu araç yeni, yani bugün 2012'de üretilmeye, satılmaya başlanmış bir araç değil. Honda dokuzuncu nesil olarak "enerjik, zarif ve aerodinamik" sıfatlarıyla tanımladığı bu konseptin taslağını 13 Aralık 2010'da açıkladı. Ve coupe ve sedan modellerinin her ikisi de 10 Ocak 2011 tarihinde 2011 Kuzey Amerika Uluslararası Otomobil Fuarı'nda gösterildi. Dokuzuncu nesil Civic 20 Nisan 2011 tarihinde ABD'de satışa sunuldu.
Tüm modellerinde ABS, VSA ve EBD'yı standart olarak sundu ve artı olarak özellikle kötü, hırpalanmış yollarda konforu arttırmak yol defektlerini daha az hissettirmek için yeni bir çok noktadan bağlı arka süspansiyon eklendi. Hatta bu civic ve ağabeyi accord NHTSA (Nation Highway Traffic Safety Administration) tarafından teste alındı. Test sonucunda araç; Ön çarpışma testlerindeki koruma reytingi olarak 4 yıldız (sürücü tarafı 5, yolcu tarafı 4 yıldız) yandan gelen darbelerde 2 yıldız (Sürücü tarafı 2, yolcu tarafı 4 yıldız) aldı. Devrilme riski %10,5 olarak bulundu ve 4 yıldız aldı. Ağabeyi Accord ise yanlış hatırlamıyorsam tüm klasmanlarda 5 yıldız almıştı.
İşte ilk defa 13 Aralık 2010'da açıklanan ve 20 Nisan 2011'den bu yana Amerika'da satılan bu araç makyajlanarak Türkiye'de satılmaya başlandı. Honda NHTSA'de ki bu kötü dereceler sonucunda o zaman güçlendirme çalışmalarının devam ettiğini 2012 de ki aracının güçlendirilmi olacağını 5 yıldız alacak bir araç olacağını açıklamıştı. Umarım şu an Türkiye'de de montajı yapılan bu araç sadece görünüm olarak değil güvenlik için gerekli makyajı görmüştür.
Bu arada sedan civicin testlerini euroncap te göremezsiniz zira nedense satış stratejilerine göre Honda avrupada sadece HB versiyonunu satıyor.