arkadaşlar bildiğiniz gibi aylardır bu araçları inceliyorum.farklı sitelerden bulduğum kullanıcı yorumlarınıda bu başlık altında toplamayı düşünüyorum.
kısmet olursa bende yakında kendi 2,4 accorduma sahip olup kendi görüşlerimi belirtirim
forumdaki kullanıcı arkadaşlarda bu başlığa destek olursa sevinirim
bence nasıl bir s2k ep3 yada vti ın yerleri farklıysa bu aracında bendeki yeri çok farklı.
belki kullanırken bilinmeyen özellikler buralarda karşımıza çıkabilir
Sevgili otomobil dostları.
İmzamdaki araç olan Honda Accord 2.4 Executive ile alakalı bazı özel mesajlar almaktayım.
Araçla alakalı bilgi sahibi olmak isteyen birçok arkadaş mevcut forumda.
Bu mesajları almak ve cevaplamak beni memnun ediyor ve olabildiğince cevaplamaya çalışıyorum.
Çeşitli dönemlerde işimden ötürü uzun süreler internet bağlantısından uzak olduğumdan ve olacağımdan ötürü forum bünyesinde bir “Honda Accord” sayfası olsa da, 2.4 i-VTEC motora sahip olan araçlarla alakalı bir bölüm açmanın faydalı olabileceğini düşündüm.
(Şu ana kadar bana özel mesaj atarak araçla alakalı bilgi isteyen arkadaşların üzerlerine alınmamalarını rica ediyorum. Hepsinden çok keyif aldım ve almaya devam ediyorum. Her isteyen arkadaşım bana özel mesaj gönderebilir. Fakat bazen bir iki ay boyunca internet bulamadığımı tekrar hatırlatmak isterim. Er ya da geç cevaplayacağımdır)
Honda Türkiye tarafından 2003-2006 yılları arasında ithal edilen araçla alakalı teknik özellikleri listeleyerek paylaşıma başlayalım.
Motor Su soğutmalı, 4 zamanlı, DOHC i-VTEC,
16 supap, enine yerleştirilmiş, 4 silindir
Yakıt sistemi PGM-FI
Çap ve strok (mm) 87x99
Hacim (cc) 2354
Sıkıştırma oranı 10.5:1
Maksimum güç 190 PS / 6800 rpm
Maksimum tork 223 NM / 4500 rpm
Sanzıman Sıralı Spor Tip (Sequential Sport Shift) 5 ileri Otomatik,
Akıllı eğim sistemi (Grade Logic System)
Frenler Ön : Hava soğutmalı disk, çapı 300 mm
Arka : Disk, çapı 260 mm
Süspansiyon Ön: Bağımsız, Çift salıncak
Arka: Beş noktadan bağlantılı, çift salıncak
Ebatlar Uzunluk (mm) 4665
Genişlik (mm) 1760
Yükseklik (mm) 1445
Aks mesafesi (mm) 2680
Ön tekerlek izi (mm) 1515
Arka tekerlek izi (mm) 1525
Boş ağırlık (kg) 1394 Kg
Lastikler 205/55 R16
Yakıt deposu (lt) 65
Bagaj hacmi (lt) 459
Maksimum sürat (km/s) 227 (Ben 240 km/s hızı bizzat ölçtüm)
Hızlanma 0-100 km/s (sn) 9.2
Yakıt tüketimi (lt/100 km)* Şehir içi (lt) 13.7 (Bu değere ulaşmak için aracı çok çok sıkıştırmak gerek. Bu kadar yakmıyor)
Şehir dışı (lt) 6.9 (Gerçekten elde edilebilecek olan bir değer)
Birleşik (lt) 9.4
Donanıma gelecek olursak:
Sürücü ve yolcu hava yastıkları
Yan hava yastıkları
Perde hava yastıkları
ABS fren sistemi
Elektronik fren gücü dağıtımı (EBD)
Brake Assist (Fren takviyesi)
Polen filtreli çok noktaya iklimlendirme yapabilen otomatik klima
Alüminyum alaşımlı 16" jantlar
Elektrik kumandalı ön ve arka camlar
Isıtmalı ve elektrikli dikiz aynaları
ISOFIX çocuk koltuğu sistemi
Tüm koltuklarda ayarlanabilir kafalıklar
Tüm koltuklarda 3 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri
Ön ve arkada disk frenler
Ön ve arkada viraj denge çubukları
Aktif gergili ve yükseklik ayarlı ön emniyet kemerleri
Yükseklik ve derinlik ayarlı hidrolik direksiyon
Değişken kodlu immobilizer
Sesli uyarı sistemi
VIN (Araç tanıtım numarası)
Uzaktan kumandalı merkezi kilit
İçeriden açılır yakıt deposu kapağı
Uzaktan kumanda üzerinden açılabilen bagaj kapağı
Sürücü koltuğu yükseklik ayarı
Katlanabilir 60:40 arka koltuklar
Direksiyon kumandalı radyo / 6'lı CD çalar
8 adet hoparlör
Dijital Bilgi Ekranı ( Klima ve ses sistemi aynı ekrandan yönetiliyor )
Cama entegre anten
Sürücü ve yolcu güneş siperliklerinde aydınlatmalı aynalar
Krom kapı kolları
Yağmur sensörlü silecekler
Hız sabitleyici (Cruise Control)
Deri direksiyon
Önde çift harita lambaları
Far yükseklik ayarı (otomatik)
Kapı ve bagaj açık uyarı sinyali
Ön ve arka koltuklarda kol dayama
Önde ve arkada bardak tutucuları
Koltuk arkalarında cepler
Elektrikli Açılır Tavan
Xenon farlar
Far yıkama
Isıtmalı deri döşeme
Elektrik ayarlı sürücü ve yolcu koltuğu (Yolcu koltuğu sadece 2005 ve 2006’larda elektrik ayarlı. Isıtma hepsinde var)
Ön ve arkada sis farları
Araç Denge Kontrol Sistemi (VSA)
Atladığım bir şey olmadığını umarım. Herhangi bir eksik fark eden arkadaşlar bilgilendirirse sevinirim.
Şimdi araçla alakalı en sık sorulan soruya gelelim:
Bu araç ne yakar?
Bu araç atmosferik bir motorla 190 beygir güç üreten bir sportif sedan. Kısaca belirtmek gerekirse performanslı bir uzun yol aracı. Fakat dünyanın en iyi motor üreticilerinden biri olan Honda, sınıfında dünyanın en iyi atmosferik motorlarından biri olan (sadece benim görüşüm değildir, kaynağı olan bir bilgidir) K serisi bloğu i-VTEC teknolojisiyle tasarlayarak ekonomi ve performans makinesi geliştirmiştir. Düşük devirlerde ekonomik bir seyir yapabiliyorken kısa sürede 220 km/s hızlara çıkabilen dört kapılı bir araç kullanıyor olmak bir şans.
Şehirlerarası yolda 90-100 km/s hızla gitmek için araç rölantinin biraz üzerinde bir devir çeviriyor: 1700-1800 d/d.
Bu da ekonomiyi beraberinde getirerek 7-7,5litre (LPG ile 9 civarı) civarında bir tüketim sağlıyor.
Şehir içindeki tüketim ise göreceli. Nasıl bir şehir içi kullanım tarzı sergilendiği her araçta önemlidir fakat yüksek hacimli bir motorda daha da önemlidir! Ben en yüksek tüketimimi kış aylarında kış lastikleriyle 3-4 kilometrelik gidiş gelişlerde 12,5 lt/100 km LPG ile gerçekleştirdim. Bu değer, LPG litre fiyatının 2,35 olduğu bu günlerde 30 kuruşa tekabül etmektedir.
Şehir dışında ise yakaladığım en iyi değer 8,2 litre/100 kilometredir ki bu değer de 2,35 TL’lik litre fiyatıyla 19 kuruşun biraz üzerindeki bir değere denk geliyor. Bu değer için kabaca uzun yolda 5 litre/100km yakıt tüketen bir dizel araç tüketim maliyeti diyebiliriz. Ama dürüst olmak gerekirse otoban kullanımlarında “helal olsun küheylanıma yediği arpalar” diyor ve aracımın keyfini çıkarıyorum. Kanuni hız limitlerini sonuna kadar kullanıyorum. (Hatta laf aramızda bazen kantarın topuzunu kaçırdığım da oluyor)
Araç bakım maliyetleri ve yıllık gideri:
Aracın yedek parçaları hem orijinal, hem de kaliteli yan sanayi olarak bulunabiliyor. D sınıfı bir araç için makul olduğunu düşündüğüm fiyatlar söz konusu.
Örneğin tüm balataları Valeo ya da TRW gibi bilindik firmalardan temin edip değiştirmek isterseniz işçilik dahil en fazla 150 TL ödersiniz. Disk tornalama da işin içine girerse 50 TL’yi daha gözden çıkarmanız gerebilir.
Aracı birkaç kez yetkili servislerin olsun, bazı zincir özel servislerin olsun “ücretsiz genel kontrol” kampanyalarına götürdüm. Hiçbirinde bir şey bulamadılar. Şu an bantlardan ineli sekiz sene olmuş olan aracımın egzoz sistemi bile orijinal ve en az bir beş sene daha gideceğini düşünüyorum. (Honda İngiltere, egzoz sistemi için beş yıl paslanmazlık garantisi veriyor. Türkiye için böyle uygulama olup olmadığını bilmiyorum)
Kronik sorunları:
Accord’ların kronik sorunları için “kronik sorunu yok” demiş olmamak adına bazı dönemlerde karşılaşılan bir iki ufak arızadan bahsedelim.
1- Bilhassa nemli bölgelerde yaşanan, merkezi kilit tarafından bazı kapıların kapatılamaması sorunu: 40-50 TL’lik bir masrafla işinin ehli bir elektrikçi tarafından bir saatte hallediliyor. Şu ana kadar ben bu sorunu yaşamadım ama bir iki arkadaştan duydum.
2- 7-8 yaş / 150.000 km civarlarında marş motoru kömürlerinin bitmeye başlaması üzerine geç marş alma sorunu. Ustasına göre 100-150 TL’lik bir masrafı var. Bu sorun da benim arcımın başına gelmedi daha.
3- Direksiyon hidrolik hortumundan yağ kaçağı. 30-40 TL’ye yeni bir hortum yaptırılabiliyor.
Bu sorun benim aracımda baş gösterdi ve yetkili servis tarafından ücretsiz olarak değiştirildi.
4- 5-6 yılda bir sinyal ampülünün patlaması. =) (Maksat liste kabarık olsun)
Araçla alakalı yaşanan sorunlar bunlar. Hiçbiri tam anlamıyla “sorun” değil.
Motor hacminden dolayı korkulan vergi indirimi hadisesine gelelim.
Tüm araçlar için geçerli olan ama pek de bilinmeyen bir uygulama var:
Eğer aracınız için ödeyeceğiniz yıllık (altı aylık değil) MTV tutarı, aracınızın kasko bedelinin %5'ini geçiyorsa vergiyi bir alt dilimden ödüyorsunuz.
Accord formunda sorulan bir soruyu burada örneklendirelim.
2004 model 2.4 Accord Executive ne kadar vergi ödeyecek?
(2012 yılında buraya bir ekleme yapıyorum: 2012 yılında hem 2004 hem de 2005 model 2.4 Accord sahipleri vergi indirimine hak kazanarak 1,8-2,0 arası vergi ödeme şansı yakaladılar)
https://intvd.gib.gov.tr/internetvd/index.jsp?page=IVD_HSP_MTV sitesinden 7-11 yaş ve 2001-2500 motor hacim aralıklarını seçince karşımıza 1449 TL yıllık vergi bedeli çıkıyor.
Yine Gelir İdaresinin aşağıda linkini verdiğim sitesinden araçlar için biçilen kasko bedellerini inceliyor ve Marka kodu 61, Tip kodu 119 olan 2004 2.4 Accord Executive'yi buluyoruz.
http://www.gib.gov.tr/index.php?id=1207 Karşımıza çıkan bedel 25000 TL.
25000/100x5= 1250 TL yapmakta. MTV bedeli olan 1449 TL, bu değerden daha yüksek.
Bu ne demek oluyor? Yukarıdaki ilk linkten 7-11 yaş için 2001-2500 değil de 1801-2000 aralığı seçilecek demek oluyor. Yani 968 TL.
1,8 araç vergisi ödeyerek 2,4 kullanıyorsunuz.
LPG uyumu:
İyi bir LPG kiti ile (şahsım adına tercihen Hollanda orijinli kitler) yıllarca ekonomi yapabilirsiniz.
Gelelim konu başlığına:
Honda Accord 2.4 Exe nedir, ne değildir?
Şu ana kadar Amerika’da en çok satılan Japon otomobili olan Honda Accord yıllarca sorunsuz olarak kullanabileceğiniz D sınıfı bir otomobildir.
Kendisine ödenen paranın % 40’ını önünde taşıdığı ambleme ödeyen bir sorunlar silsilesi değildir.
Seviyeli ve keyifli bir forum olması dileğiyle…
Saygılar Paylaş:
ALINTIDIR