TeamHondaTurkey.Com
HONDA => Motor, Modifiye & Do it yourself - Teknik bilgiler => Konuyu başlatan: Onu-R - Nisan 04, 2006, 10:17:54 ÖS
-
Merak ettiğim konulardan biridir şu "Vaad Edilen Güç Artışları"...
Mesela Type-R a GruppeM Filtre kiti takınca 14 hp güç elde ediyosun,
PiperCross takınca 9.7 hp lik bir güç artışı oluyo falan filan..
ya bunlar beyinli araçlar değil mi? sen orjinal parçayı söküp daha performanslı bir parça takarsın, beygir aldım dersin, fakat bi bakarsın ki motor kendini koruma moduna falan almış, üretebileceği gücün belki de 10'da 1'ini kesiyo.. komple egzos yaparsın kat, orta iptalli falan.. bi bakarsın motor arıza verir, arıza olduğunu düşündüğü için de fazla güç üretmekten kaçınır..
bunlar olamaz mı? yani bi filtre kiti takınca 200 hp den direk 210 hp ye çıkar mı bu aletler?? çok merak etmişimdir..
yazdıklarım tamamen benim kendi fikrimdir.. bence bir şeylerden güç artışı elde etmek sadece al ve tak yöntemiyle olmamalı.. mesela +10 hp verebilecek bi performans parçası takıyosanız, araç da kendini artık 200 hp lik değil, 210 hp lik bir makina olarak görmelidir.. yani beyin ile de bir şekilde oynanmalıdır diye düşünüyorum..
bu konudaki fikir ve görüşlerinizi almak isterim arkadaşlar . . . .
-
onur araçlardan alınan aslında kayıp beygirlerdir..mesela hava filtresindeki mantık yanma odasına daha fazla miktarda soğuk hava vermektir..Gruppe M bunu Type R için yapan en iyi kit..vermiş olduğu güç ispatlanmış,ayrıca kiti incelersek verdiği gücü nasıl verdiğini ve farkını anlayabiliriz..Diğer markalar işlevselliğine göre Gruppe M kadar olmasa bile biraz güç verebiliyor..ama hava filtresinden alınan bu güç havanın sıcaklığı, nem oranı vs gibi durumlarla çok ilintilidir..
evet araçlar beyinli araçlar ama araçlara yapılan müdahaleler mesela komple egzosu ele alalım, napıyor eksozcu sensör yanıltması yapıyor, yani eksoz üzerindeki sensöre by-pass yapıp beyne yanıltıcı sinyal gönderiyor, eksoz modundaki mantık eksoz gazını daha rahat dışa atabilmesi yani free-flow..bu sayede kayıp beygirleri elde ediosun alsında..
-
burdan şu sonucu elde edebiliriz sanırım; bilinçli ve şartlara uygun olarak yapılan işlemlerle güç artışı sağlamak mümkün, ama bu işlemler bilinçsizce yapılırsa performans açısından bize artı yerine eksi getirir diye düşünüyorum . . . .
-
burdan şu sonucu elde edebiliriz sanırım; bilinçli ve şartlara uygun olarak yapılan işlemlerle güç artışı sağlamak mümkün, ama bu işlemler bilinçsizce yapılırsa performans açısından bize artı yerine eksi getirir diye düşünüyorum . . . .
evet bilinçli yapılan iş olması gereken sonucu getirir
-
tabikide bilinçsizce yapılan herşey fayda yerine zarar getirir.bu yüzden filtre bile takmadım arabama.zaten motorunda birşey yok bu yüzden fazla havayada ihtiyacım yok.mantık basit aslında.motorda varsa bişiler mesela chip,asırı besleme yada pıston vb. o zaman fazla egsoz gazı üretirsin atmak icin düz boru cekersın kat iptal edersin ama motorda bişi yokken düz boru cek kat ıptal et bu sefer back-pressure kaybolcak fayda yerıne zarar olcak fln fln. yani
-
.mantık basit aslında.motorda varsa bişiler mesela chip,asırı besleme yada pıston vb. o zaman fazla egsoz gazı üretirsin atmak icin düz boru cekersın kat iptal edersin ama motorda bişi yokken düz boru cek kat ıptal et bu sefer back-pressure kaybolcak fayda yerıne zarar olcak fln fln. yani
fazla egzos gazıyla alakalı diil..çıkan gaz zaten fazla..ama belli emisyon değerleri, yakıt ekonomisi, konfor vesaire gibi durumlardan eksoz gazı daha kasarak salıyor, yani fabrika bazı normlara uymak zorunda olduğundan güç kaybına göz yumuyor, çünkü güç kazanımı herkes için yada üretici için kıstas değil..
-
.mantık basit aslında.motorda varsa bişiler mesela chip,asırı besleme yada pıston vb. o zaman fazla egsoz gazı üretirsin atmak icin düz boru cekersın kat iptal edersin ama motorda bişi yokken düz boru cek kat ıptal et bu sefer back-pressure kaybolcak fayda yerıne zarar olcak fln fln. yani
fazla egzos gazıyla alakalı diil..çıkan gaz zaten fazla..ama belli emisyon değerleri, yakıt ekonomisi, konfor vesaire gibi durumlardan eksoz gazı daha kasarak salıyor, yani fabrika bazı normlara uymak zorunda olduğundan güç kaybına göz yumuyor, çünkü güç kazanımı herkes için yada üretici için kıstas değil..
tabi aslında belirli emisyon değerlerine uymak içinde kasıyor olabilirler ama yinede araca uygun bi katalitik konvertör takılır,ona göre orta susturucu takılır hani çok fazlada kasıcak bir kat yada orta,son susturucu koyulucagını sanmıyorum.sonucta adamlarda emısyon degerıne uyarak yapılabılecek max. guc elde edılecek egsoz sıstemını yapıyorlar.cok ınce hesaplar yanı bızım hesapsızca yaptıgımız bı kat ıptalı yada duz boru yarar yerıne fayda verebılır. :cool:
-
(http://i49.photobucket.com/albums/f284/alg11/adsz.jpg)
(http://i49.photobucket.com/albums/f284/alg11/honda_civic_ep3.jpg)
gruppe M i bi incele istersen onur.
-
yok abi biliyorum zaten, bende Gruppe M filtrenin yeterince resmi ve bilgisi mevcut fakat anlatmak istediğim biraz da şuydu;
yani araç fabrikadan "kardeşim sen 200 beygir güç üreticeksin" diye çıkıyor..
sora sen bişiler yapıyosun, 215 beygir oluyo diyosun,
ama araba da kendi kendine diyor ki "ya fabrika bana 'sen 200 beygir güç üreticeksin' dedi, peki bu 215 dalgası da nerden cıktı yau :S en iyisi ben bi arıza ışığı vereyim ve performansımı biraz düşüreyim de herhangi bir problem ortaya çıkmasın, sahibim de derhal beni servise götürsün"
şeklinde bir yaklaşımla anlatabildim mi derdimi?
bu söylediklerim kesinlikle şaka değil, sadece bu şekilde anlatmak istedim.. yeni nesil araçlar beyinli ya o bakımdan.. yani bi 106 GTI gibi orasıyla burasıyla öle dan dun uğraşamazsın gibi geliyor bana . . .
-
Ya egzos sistemi ve filtreyle benzin yakışımız artar mı :)
-
Ya egzos sistemi ve filtreyle benzin yakışımız artar mı :)
bunu hiç sorma :D
-
Eyvah diyoruz o zaman :)
-
Ya egzos sistemi ve filtreyle benzin yakışımız artar mı :)
bunu hiç sorma :D
Sormamış zaten..şaka yapmış :D
-
ben kendi filtremi sökecem galba:(
-
bence sen sök onu salihim.. temiz temiz kullan.. vtec bi anda kesiliyo diyodun ya, filtre yüzündenmiymiş anlarsın...
-
onemli olan kaybedilen beygirleri geri kzanma calısmasıdır:) ufak ayrıntılar buyuk sonuclar getirir herzaman:) bu arada biizm civicler icin en uygun filtre kiti typhoon denior bu dogrumu acaba????
-
walla ePHe cim typhoon da iidir ama type-R larda en cok güc artışını GruppeM veriyo.. seninkine de uyar büyük ihtimal..
(http://i49.photobucket.com/albums/f284/alg11/adsz.jpg)
(http://i49.photobucket.com/albums/f284/alg11/honda_civic_ep3.jpg)
fakat fiyat biraz tuzlu.. yanlış hatırlamıyosam ingiltere fiyatı 650 Pound muydu neydi :) . . .
-
kanka dur ya naptn benm arabayı bi dur... 650 pounda zaten arabayı type-r yaparız:) kanka bi civic icin bi havafiltresine o kadar para verilmez bence:)
-
gruppe M efenin arabaya a olurmu onur, yapma yaw...
-
efe sıcak hava emişine maruz kalmayan bir filtre olmalı..simotanın çok başarılı filtrelerini gördüm..ben KN typhoon kite onca paranın verilmesine razı deilim..
bide otomotaik arabada filtre çok verimli olmuo, senin arabda tiptronik seçeneği varmıydı? varsa bi nebze..
-
onemli olan kaybedilen beygirleri geri kzanma calısmasıdır:) ufak ayrıntılar buyuk sonuclar getirir herzaman:) bu arada biizm civicler icin en uygun filtre kiti typhoon denior bu dogrumu acaba????
hafifleştirme mesela..
sonra yere sağlam basması..
hafif cantlar..
kilo vermemiz lazım (bende walla)
biraz fiber takviyesi.
hafif eksoz..
alternatörün üstünden biraz yük alınmalı..(ıvır zıvır sensörleri falan iptal olmalı)
-
gruppe M efenin arabaya a olurmu onur, yapma yaw...
abi nasıl olsa parka gelince efe de kesin orda olur :)
beraber bakarız.. ben aşırı bi fark yok diye biliyorum motorlarda.. yani uyar gibi geldi bana...
-
gruppe M efenin arabaya a olurmu onur, yapma yaw...
abi nasıl olsa parka gelince efe de kesin orda olur :)
beraber bakarız.. ben aşırı bi fark yok diye biliyorum motorlarda.. yani uyar gibi geldi bana...
nasıl aşırı bi fark yok yaw, şaka yapıosun heralde :)
-
walla ben ole hatırlıyorum.. yanlış da olabilir tabi ki :) . . .
-
abi filtre yerleri aynı benm hatırladıım kadarı ile
-
ya abi simdi senin dediin islemlerde iide biliosn bide baska bi araba cıktı basımıza hangisine ne yapıcam kararsızım biseler yapıcam ama hangisine ooo piti pitimi yapsam:)
-
abi filtre yerleri aynı benm hatırladıım kadarı ile
motorun konumu fln da aynı heralde di mi az cok
-
ya abi simdi senin dediin islemlerde iide biliosn bide baska bi araba cıktı basımıza hangisine ne yapıcam kararsızım biseler yapıcam ama hangisine ooo piti pitimi yapsam:)
audi tabiiki..
-
abe audiyede biseler bakıorum internetten arastırmalara giristim... bakalm hayırlısı yarın alcam aarabayı once bi alısalm arabaya sora yapmaya baslıcam bakarsın soradan motorlada ugrasırz biras:) bu arada abi ozur dilerim 1.6 civiclerde hava filtresi motor blogunun ust kısmında kalıor yannıslık olmus nede olsa htasız kul olmaz:)
-
bu arada abi ozur dilerim 1.6 civiclerde hava filtresi motor blogunun ust kısmında kalıor yannıslık olmus nede olsa htasız kul olmaz:)
rica ettim ephem, ne demek..
yayları napıoruz, karar verdinizmi cengizle?
-
abe once bi jant yapıp yay isine girme istei war bende yane bi iki haftayı bulur en azından gibime gelior... biras celiskili konustum ama iste bi sıra icinde yapmak istiorum hersei
-
bu arada abi ozur dilerim 1.6 civiclerde hava filtresi motor blogunun ust kısmında kalıor yannıslık olmus nede olsa htasız kul olmaz:)
puahha.. beni de kandırdın ePHeeee :D . . .
-
kandırmak demielm kanka yannıslık goz aldanması:)
-
:) olur bole seyler kanka..
bence de audi yi yap.. önce jant+lastik, sora ona göre de bi yay ;) . . . .
-
jant icin baya dolasmam lazım ya :) soradan aaaaaaaaa bu jant guzelmis falan die icimde kalmasın onurcum artık gelirsin benle bu dolasma zamanlarında beraber ararız jantı:)
-
tabiki ePHe m.. sana sole guzel, ağır kromaj bi zenci jantı yakışır walla.. incecik de bi yanak.. ama lastik warmı yokmu belli olmicak yani :D
-
kanka ben dikkatsiz adamım o lastii 15 dakika icinde ilk cukurda yararım:)
-
tahmin edebiliyorum.. ne kdr dikkatli de olsan Tr yollarında cok zor :)
-
bi beslemeli halinin resmini koyayımda bide öyle bakın, sökmeyede içim el vermiyo:)
-
yani onur arkadaşımız diyoki madem bişey takıp 200 hp lik araba 215 hp olcaksa neden fabrika direk 215 hp olarak üretmiyor bu arabayı diyor sanırım.Fakat şöyle bişey var genelde firmalar ürettikleri motorları güven içinde müşterilerine sunmak isterler o yüzden genelde limitlerde tutarlar herşeyi.Çünkü +10 hp motor için çok zararlı olabilir.Bizler o riskleri göze alıp araçlarımızı modifiye ederiz..
-
genelde japon arabalarındada bi limitleme war bildiim kadarı ile japon hukumeti limit olarak 280 ye iizn vermekte nissanla ilgili bi sitede bunun hakkında bi yazı okumustum fabrikaların hp lerde sınırlama yapması ile ilgili bulursam koyarım buraya linki...
-
genelde japon arabalarındada bi limitleme war bildiim kadarı ile japon hukumeti limit olarak 280 ye iizn vermekte nissanla ilgili bi sitede bunun hakkında bi yazı okumustum fabrikaların hp lerde sınırlama yapması ile ilgili bulursam koyarım buraya linki...
dorudur..max hızda 180 kmph
-
yani onur arkadaşımız diyoki madem bişey takıp 200 hp lik araba 215 hp olcaksa neden fabrika direk 215 hp olarak üretmiyor bu arabayı diyor sanırım.Fakat şöyle bişey var genelde firmalar ürettikleri motorları güven içinde müşterilerine sunmak isterler o yüzden genelde limitlerde tutarlar herşeyi.Çünkü +10 hp motor için çok zararlı olabilir.Bizler o riskleri göze alıp araçlarımızı modifiye ederiz..
yok ya, tam olarak bu değil.. tabi ki dediğin doğru, üretici firma hızı, sürati düşünürken bunların yanında motorun vs. uzun ömürlü olmasını da düşünmeli.. ama bnm demek istediim bu diil...
-
genelde japon arabalarındada bi limitleme war bildiim kadarı ile japon hukumeti limit olarak 280 ye iizn vermekte nissanla ilgili bi sitede bunun hakkında bi yazı okumustum fabrikaların hp lerde sınırlama yapması ile ilgili bulursam koyarım buraya linki...
limit 280 hp.. Nissan Skyline da 280 hp ama bir chip ile 480 beygire kadar cıkabiliyo :)
şaka gibi yau . . . .
-
genelde japon arabalarındada bi limitleme war bildiim kadarı ile japon hukumeti limit olarak 280 ye iizn vermekte nissanla ilgili bi sitede bunun hakkında bi yazı okumustum fabrikaların hp lerde sınırlama yapması ile ilgili bulursam koyarım buraya linki...
limit 280 hp.. Nissan Skyline da 280 hp ama bir chip ile 480 beygire kadar cıkabiliyo :)
şaka gibi yau . . . .
hp ı 280 e limitliyorlar.chip üretimi serbest ama :)
-
hatırladıım kadarı ile nissanda iste hukumete baya saydırıodu hukumetin politikalrından dolayı araclarımızı 280 hp de tutmak zorundaız ama iste dediniz gibi fabrikamıızn uretti chiplerle 450 beygirlere kadar ulasabilrsiniz deniordu...
-
Aslında güzel bişe.Hem araç üreticisi hemde yan sanayi firmalarını koruyor hükümet :) :)
-
farklı bi bakıs acısı :)
-
CTR her daim zengin calıstıgından iyi bir filtre ile onemli olan sıcak hava cekmemesi 12 - 14 beygir arası birsey alınabilir !
Acaba bir sekilde klima dan gelen soguk hava yı emis yaptırmayı becerebilisek nasıl birsey olur acaba ?
-
Hortlattınya şu konuyuda helal sana >%6rol
-
oyle bakınırken buldum 2 kelam yazayım dedim , bu arada site cok bos toplam kac kisi var yaw
-
discovery de efsane 20 arabamı oyle bi program izlemistim .. orda skyline ı da koymuslar .. ve adamlar 600 hp de deneme yapmıslardı arabayla .. boyle aleti baglayıp tekerlere gidicek torku, cevirme yuzdelerini falan ayarlıyorlardı .. ve adam orda bu arabalardan 1000 hpye kadar guc elde etmek mumkun gibi bi cumle soylemisti .. sonra koptum zaten .. o cumleyi dusunurken program bitti .. nekadar dogrudur bilmem ama 450 falan hak getire yani .. ama 1000hp nedemek ya .. kesin yanlıs duymusumdur ..
-
Yanlış duymamışsın. :) budur
http://www.youtube.com/watch?v=g8xPVp4w5ko
-
eyvallah kardesim .. yuzum kara cıkmamıs oldu .. saolasın kanıt icin ;)
-
Klima çalışınca zaten kafadan 10-15hp gidiyor , onu emiş yapsanda o kadar beygir alacağını pek sanmıyorum , yani nasıl bir sistem düşündüğünü tam anlayamadım?
-
Klima çalışınca zaten kafadan 10-15hp gidiyor , onu emiş yapsanda o kadar beygir alacağını pek sanmıyorum , yani nasıl bir sistem düşündüğünü tam anlayamadım?
o eskidendi eski nesil araclarada o kadar guc calabilğir yeni nesil klimalar daha az guc calıyor benim demek istedigim bilicsizce yapılan acık hava filtreli ses veriyor heat soak dedikleri olay yanı sıcak hava cekmesi gucu dusururuyor eden en iyi CAI ve bundada Gruppme m diyoruz cunku yerlesimi ve yalıtımı cok basarılı ! Benim fikirim intercooler mantıgı ile motora soguk hav girisini bir sekilde klima ile saglamak , bu arada intercooler un yuksek basıcclı turbo araclarda olmasının sebebi bildigimiz p*v = n*r*t lise mantıgından basıncı artan hava ısınır bu yuzden konuyor , Type r ın 8000 devirlerdeki max. hava ihtiyacı ne kadar onu hesaplayıp onu klima ile beslemyebilirmiyiz ve soguyan hava daha verimli yancagından bir kpro ile ayarları ile sonuna kadar oynanabilir , ayrıca su cekme derdi olmasa en basarlı sistemlerdeb biri kaputa delik acmak ve direkt hava almak yada iyice arac ile asılıp sonra termal kamera ile bu yalıtım malzemeleri satan firmalarda olması lazım kaput altında en serin bolgenin neresi oldugunu bulup oraya yerlestimek .. Bunların hepsi kendi fikirlerimdir bu arada biraz yanlıs biraz dogru olabilir :)
-
ok ama intercooler soğutacağı havayı wastegate üzerinden eksoz gazından alıyor..klima ise alternatörden besleniyor..
-
Wastegate olusan fazla basıcı atmaya yaramıyormu ? İnertcooler o zaman sadece turbo basıncı belli bir seviyenin uzerinde ikenmi calısıyor , yeni nesil klimalar cok daha kompakt o yuzden 10-15 beygir kayıp imkan yok , bu arada alterpower diye birsey var Type r larda verimli olurmu tam gaz kullanırken bir kavrama ile alternatorun baglantısnı kesiyor 3-7 beygir arası birsey kazanıldıgı soyleniyor sitesinde olabilirmi acaba ???
-
walla type r da filtre açıkken baya yawaş..kayıp ne tam olarak bilemem ama baya kesiyor onu söyleyebilirim
-
walla type r da filtre açıkken baya yawaş..kayıp ne tam olarak bilemem ama baya kesiyor onu söyleyebilirim
Klima demek istedin heralde Altıner Abim , bende onu yazdım , bariz şekilde fark edilir bir güç düşüşü yaşanıyor A/C modunda.
Ben şu anda INJEN CAI kullanıyorum , ama açıkçası biraz dikkat özen istiyor. O yüzden AEM V2 'ye geri dönüp tamponun önündeki deliklerden 2 adet hortumla ekstra soğutma planlarım var bakalım...
-
ahahahaaa...evet yaa klima demek istemiştim
-
klima kompressorlerinin yeni nesil araclarda calasagı bence 3-4 beygir dir buda zor anlasılır , gercekten iddalı bir Type r m olacaksa arak koltuk - klima v.s. tutmamki zaten aracta :)
-
klima kompressorlerinin yeni nesil araclarda calasagı bence 3-4 beygir dir buda zor anlasılır , gercekten iddalı bir Type r m olacaksa arak koltuk - klima v.s. tutmamki zaten aracta :)
zaten EP 3 type r ların üretiminde klima yok..burada takılıyor..
-
TR montaj... Fazla güç çekmesi o yüzden ...
2. bir aracım olduğu zaman klimayı sökme lüksüne sahip olabilirim ancak...
-
KESİNLİKLE YANLIŞ DUYMAMIŞSIN ARKADAŞIM. ŞU AN DÜNYADA 1200 HP SKYLINE MAKİNALAR VAR YOUTOBE'DE ARAŞTIR Bİ DIYNO VİDEOLARI VAR HALİ HAZIRDA
discovery de efsane 20 arabamı oyle bi program izlemistim .. orda skyline ı da koymuslar .. ve adamlar 600 hp de deneme yapmıslardı arabayla .. boyle aleti baglayıp tekerlere gidicek torku, cevirme yuzdelerini falan ayarlıyorlardı .. ve adam orda bu arabalardan 1000 hpye kadar guc elde etmek mumkun gibi bi cumle soylemisti .. sonra koptum zaten .. o cumleyi dusunurken program bitti .. nekadar dogrudur bilmem ama 450 falan hak getire yani .. ama 1000hp nedemek ya .. kesin yanlıs duymusumdur ..
-
buyrun 1300 hp.
http://www.youtube.com/watch?v=VQoQhDXeT_I
-
saolasın oscarlong.. izledim bircok video.. dyno da 1200 hp cikan makina var skyline .. japon yapar derim baska da bisi denem :artis