Aslında i-shift'i manuel modda kullanarak 100.000 devirmiş arkadaşlar var sitemizde... Bu baskı balata sıkıntısı Otomatik modda kullanan sürücülerin başına geliyor. İ-shifti otomatik modda kullanmak için, matematik çalışır gibi vitesi çalışıp öğrenmek lazım... Honda'ya göre vitesi doğru kullanılırsa baskı balata çabuk bitmeyecek, yalnış kullanıldığı için çabuk bitiyor bu yüzden de kullanıcı hatası diyor. Kendilerine göre mantıklı bir açıklama, ancak üretilen sistem o kadar narin olmasaydı bu sıkınıtı da kendiliğinden çözülürdü... Ama dediğim gibi, i-shift ile 30.000 de baskı balata değiştirmek zorunda kalan insanlar evet çok, ancak sıkıntısı 60-90 bin gören de bir o kadar çok, Bu yüzden ben pek zannetmiyorum, bu problem üretim hatası olarak işlem görsün. keza belirli bir dönem arasındaki jazzların hepsi i-shit, takır takır yürüyorlar. 1.4 HB i shiftler de de bu problem gözlenmiyor. Sorun güçlü olan 1.8 de... Benim tahminim i-shift 140 beygir güç karşısında eziliyor. Sıkıntı burdan çıkıyor. Tavsiyem, Aracı manuel modda, kullakçıklarla kullanmanız yönünde, bu durumda şikayet edenlerin sayısı, AT modo göre oldukça düşük.
Bir de i-shitler 2. elde, tam otomatik veya manuele göre, 7-10 bin tl daha düşük fiyata satılıyor. Ben i shift sahibi olsaydım, ve illa AT mod kullanmak isteseydim, Şanzuman sistemini komple değiştirme yolunu araştırırdım, sonuçta her 30.000 de 1.5 lira verene kadar 1 kere para verip. devam ederdim...
Burda biraz da aynı koltukta 2. karpuz taşınmaz ata sözüne kulak verelim, hem otomatik hem manuel olucak hemde sorunsuz olacak... O ne honda'da ne de diğer markalarda şu ana kadar mümkün olmuş birşey değil... MMT olsun, Quick Shift olsun, Power Shift olsun, Easy Shfit olsun... Hepsi problemli hepsi hakkında siteler şikayet dolu...