1. Vitesleri 1-2-D3-D şeklinde manuel kullanabilirsin hiçbir zararı yoktur
2. Tam gazda 6000 devirde vites değişiimi tork konvertörünü koruma amaçlıdır arıza değildir
3. Şanzımana en çok zarar veren, hareket halinde N'ye almak değil motor devri rölantinin üstündeyken D veya R ye almaktır
D1 D2 D3 otomatik vitesin manuel kullanımı için değildir, 4 ileri vitesli bir otomatik araçta D1 de iken vites, sadece 1 viteste çalışır, D' ye aldığın zaman araç 1. vitesle kalkar, 2 ye otomatik olarak atar ve daha yukarı çıkmaz, D3 e aldığın zaman gene 1. vitesle kalkar, normal otomatik seyrini izleyerek 2 ye ve 3 e geçer ama 4. vitese geçmez, bu yine otomatik kullanımdır. Triptonic vitesli arabalardaki gibi vitesi 1-2-3 vites olarak kullanmak için değildir, bilmem anlatabildimmi, yoksa senmi benim bilmediğim farklı bir vites düzeneğinden söz ediyorsun?
Nasıl yaaa??? Benım 24 saat altımda 1 adet 2005 civic vtec2 HB otomatik var..
Hondaların otomatik vitesleri 7 vitestir!!!!!!!! ara vitesler bulunmaktadır.. D ye aldığında bu tüm vitesleri kullanırsın!!! 1den kalkar 2 ye atar ve yukarı çıkmazmış... Babababababa
1e alırsan sadece 1 de gidersin
2 ye alırsan 1 ve hızlanınca 2 ye atar otomatik orda kalır.
D3 spor vites seçeneği gibidir. 1-2-3 yapar ve her vitesde limitörü zorlar..
D ise rahat vitestir. D ye attığınta tüm vitesler senindir.
sırayla kalkarken
1-2-D3 yapabilirsin.. ama bu senin kalkış hızını veya zamanını etkilemez dostum..