Honda, ATF Z1 tipindeki otomatik şanzıman yağını önermiyor muydu bizim araçlar için?
Castrol bir sıkıntı çıkarmasın?
Ben de şanzıman yağını değiştirsem mi diye düşünüyorum şu sıralar, aracı 2. el aldık, yağın ne zaman değiştiği belli değil. Dün epey araştırma yaptım internette, şanzıman yağ seviyesini gösteren çubuğu çekince yağın renginin kırmızı olması lazım diyen bir ustanın yazdığı mesajları okudum bir forumda. Eğer çubuğun üzerindeki yağ kahverengimsi (koyu tonlar) veya siyahımsı ise o yağ özelliğini kaybetmiştir, ve değiştirilmesi gerekir diyordu.
Benim şanzıma yağı da koyu kahve- siyah arası bir tonda. Bir önceki bakımda ustaya söyledim, 10.000 km sonra değiştiririz dedi. Çubuğun üzerindeki yağı parmağının arasında kontrol etti, kokladı falan. Bana pek tatmin edici gelmedi açıkçası. Gidip değiştirtmek daha mı iyi olur?
Bir de şöyle bir olay var, mesela şanzımanın toplam yağ kapasitesi 7 litre diyelim. Bu 7 litrenin 3-4 litresi tork konvektörünün orada olduğu için o yağ maalesef dışarı atılamıyor. Eski yağın yalnızca 3 küsür litresi değiştirilebiliyor. Yeni yağı koyunca konvektörün içindeki eski yağ ile karışıyor.