Merhaba. Bu konuda farklı marka araçlar için internette farklı forumlarda açılmış yüzlerce konu mevcut ancak hiçbirinde problemin çözüme kavuşturulamadığını benim gibi siz de bu konuda uzun süredir çözüm arıyorsanız fark etmişsinizdir.
Kendim 1998 model otomatik 1.6 ies euro civic sahibiyim ve yıllardır aynı sorundan muzdariptim. Yukarıda bahsettiğim forumlarda önerilen onlarca çözüm yöntemini denemiş ancak çözüme ulaşamamıştım. Ta ki bu seneye kadar. 5 sene önce açılmış bu konuya cevap yazma nedenim google da soruna ilişkin arama yapıldığında ilk sıralarda çıkması. Umarım insanı aracından fazlasıyla soğutan, yaz sıcağında elini klima açma düğmesine götürürken titreten bu problem için anlatacağım çözüm yöntemi sıkıntı yaşayanlara derman olur ve araçlarına keyifle binmeye devam ederler. Şimdi sadede gelelim
Sorun ile ilgili her yerde önerilen boğaz kelebeği ve emme manifoldu temizliği, vakum kaçağı kontrolü, doğru avans ayarı, doğru subap ayarı gibi şeylerin aracınızda yapıldığını varsayıyorum. Anlatacağım ayarı sadece rölanti ayar vidası ile rölanti motoru (IACV) üzerinde yapacağız.
Aracımızı çalıştırıyoruz ve yeterli sıcaklığa ulaşıp fan açana kadar bekliyoruz.
Fan açılıp kapandıktan sonra rölanti motorunun (IACV) soketini söküyoruz. Rölanti motoru benim aracımda boğaz kelebeğinin alt tarafında, soketi ise yine boğaz kelebeğinin arka (araç kabini) tarafında altta yer alıyor.
Boğaz kelebeğine aracın sağ tarafından baktığınızda emiş hortumunun üst kısmında boğaz kelebeğinin üzerinde bulunan rölanti ayar vidasını düz tornavida ile önce saat yönünde sonuna kadar sıkıp sonrasında ters yönde 2 tam tur geri açıyoruz (yabancı kaynaklardan araştırdığıma göre vidanın bu pozisyonu fabrika ayarı oluyor)
Aracımızı stop edip anahtarı çıkarıyoruz ve sonrasında ECU yu sıfırlıyoruz. Sıfırlama işlemini 2 şekilde yapabiliriz. Ben ikinci yöntemi tavsiye ederim
1- akünün eksi kutbunu sökerek
2- motor kısmındaki sigorta kutusunda ECU ya ait olan sigortayı sökerek. Benim aracımda bu sigorta kutuda sol en üstte yer alan 15 amperlik sigorta. Farklı araçlar için sigorta kutusunun kapağındaki şemadan hangi sigorta olduğunu tespit edebilirsiniz.
ECU nun sıfırlanması için akünün eksi kutbu veya sigorta söküldükten sonra 10-15 saniye yeterli olacaktır. Ben garanti olsun diye 5 dakika kadar bekledim.
ECU sıfırlandıktan sonra rölanti motorunun soketini ve akü kutbunu veya ECU sigortasını (hangisini söktüysek) geri takıyoruz
Aracımızda hiçbir elektrik aksamın (radyo, farlar, klima ve havalandırma fanı, cam rezistansı, iç aydınlatma, LPG sistemi vb.)açık olmadığından emin olduktan sonra aracımızı çalıştırıyor ve gaz vermeden yaklaşık 10-15 dk rölantide çalışmasına izin veriyoruz ve işlem tamam
Aracımız LPG li ise işlemden sonra en azından 100 km kadar benzinde kullanmak sıfırlanan ECU nun yeni haritaları oluşturmasına katkı sağlayacaktır.
Ben yerli ve yabancı forum vb. kaynaklardan okuyup öğrendiklerimi harmanladıktan sonra anlattığım bu yöntemi biraz doğaçlama olarak uyguladım ve yıllardır beni çılgına çeviren bu problem çözülmüş oldu. İşlemi yapmadan önce rölantide iken klima devreye girdiğinde aksırıp tıksıran, tekleyen, gaz yemeyen aracımda şu an klimanın devreye girdiği belli bile olmuyor desem yalan olmaz.
Biraz uzun bir yazı oldu. Fotoğraf vb. Materyal olmadığından mümkün olduğunca detaylı anlatmaya çalıştım. Başta belirttiğim gibi umarım bu yöntemi uygulayanlar bende olduğu gibi olumlu sonuç alırlar ve araçlarına keyifle binmeye devam edebilier.
Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.