Gönderen Konu: 98 civic rolanti |acil |  (Okunma sayısı 3030 defa)

Opis01

  • İleti: 4
98 civic rolanti |acil |
« : Temmuz 02, 2017, 06:44:39 ÖS »
Arkadaşlar herkese selamlar öncelikle.98 otomatik civic sahibiyim.180 binde araç. Severek bindiğim aşık olduğum aracı satma durumuna geldim rolanti yüzünden. Problem şu ki klimayi acinca rolanti düşüyor. Motor çok fena sarsılıyor ama stop etmiyor.motor isindikca rolanti 100 kere kadar düşüyor. Geçen yaz da aynı sorun vardi subap ayarı yapildi gaz ayarı yapildi (benzinde de yapiyor) biraz düzelir gibi oldu ama tekrar nuksetti.bu durumu yaşayan çözebilen arkadaşlar var mı? Klima da sürekli devreye girip çıkıyor arabanın çekişirken anlayabiliyorum bunu.



Carismatiq

  • Mustafa
  • İleti: 2887
Ynt: 98 civic rolanti |acil |
« Yanıtla #1 : Temmuz 03, 2017, 08:03:29 ÖÖ »

Boğaz kelebeği temizliği gerekiyor gibi birde rolanti motorunuz klimayı açtığınızda normal rolanti seviyesine gelmesi için ayar yapması gerekiyor. Bunlara bir baktırın. Klima motoru sürekli çalışmaz ihtiyaç duyduğunda devreye girer çekişi bu yüzden düştüğünü hissedersiniz.

Opis01

  • İleti: 4
Ynt: 98 civic rolanti |acil |
« Yanıtla #2 : Temmuz 03, 2017, 01:19:30 ÖS »
Hocam boğaz kelebeğin de temizletmistim fayda etmemişti. Otomatiklerde rolanti ayarı oluyor mu? Ya da temizliği vs.Dün bir klimaci polen filtresi yok pislik falan vardir dedi ne kadar dogrudur bilemedim anlam da kuramadim.Bu sabah bir şey fark ettim.ilk çalıştırmadan sonra klimayi acinca rolanti de sıkıntı yok .geçen zamanla beraber dur kalkarsa motor titriyor devir dusuyor.fan motoru da devreye girince iyice gidiyor rolanti.adana da klimasız gitmek ölüm gibi

Opis01

  • İleti: 4
Ynt: 98 civic rolanti |acil |
« Yanıtla #3 : Temmuz 03, 2017, 01:26:15 ÖS »
Klima motoru çok sıcaklarda devreden çıkıyor10 sn sonra tekrar giriyor sürekli böyle. Arabayı biri tutup tutup bırakıyor gibi oluyor. Klimaci havalar çok sıcak basınç bilmem ne şişiyor dedi normal dedi.direk sıcaklarda yan dedi kisacasi.şu problem yüzünden delirmek uzereyim

gorkut

  • İleti: 2
Ynt: 98 civic rolanti |acil |
« Yanıtla #4 : Ağustos 12, 2022, 08:20:27 ÖS »
Merhaba. Bu konuda farklı marka araçlar için internette farklı forumlarda açılmış yüzlerce konu mevcut ancak hiçbirinde problemin çözüme kavuşturulamadığını benim gibi siz de bu konuda uzun süredir çözüm arıyorsanız fark etmişsinizdir.

Kendim 1998 model otomatik 1.6 ies euro civic sahibiyim ve yıllardır aynı sorundan muzdariptim. Yukarıda bahsettiğim forumlarda önerilen onlarca çözüm yöntemini denemiş ancak çözüme ulaşamamıştım. Ta ki bu seneye kadar. 5 sene önce açılmış bu konuya cevap yazma nedenim google da soruna ilişkin arama yapıldığında ilk sıralarda çıkması. Umarım insanı aracından fazlasıyla soğutan, yaz sıcağında elini klima açma düğmesine götürürken titreten bu problem için anlatacağım çözüm yöntemi sıkıntı yaşayanlara derman olur ve araçlarına keyifle binmeye devam ederler. Şimdi sadede gelelim :)

Sorun ile ilgili her yerde önerilen boğaz kelebeği ve emme manifoldu temizliği, vakum kaçağı kontrolü, doğru avans ayarı, doğru subap ayarı gibi şeylerin aracınızda yapıldığını varsayıyorum. Anlatacağım ayarı sadece rölanti ayar vidası ile rölanti motoru (IACV) üzerinde yapacağız.

Aracımızı çalıştırıyoruz ve yeterli sıcaklığa ulaşıp fan açana kadar bekliyoruz.

Fan açılıp kapandıktan sonra rölanti motorunun (IACV) soketini söküyoruz. Rölanti motoru benim aracımda boğaz kelebeğinin alt tarafında, soketi ise yine boğaz kelebeğinin arka (araç kabini) tarafında altta yer alıyor.

Boğaz kelebeğine aracın sağ tarafından baktığınızda emiş hortumunun üst kısmında boğaz kelebeğinin üzerinde bulunan rölanti ayar vidasını düz tornavida ile önce saat yönünde sonuna kadar sıkıp sonrasında ters yönde 2 tam tur geri açıyoruz (yabancı kaynaklardan araştırdığıma göre vidanın bu pozisyonu fabrika ayarı oluyor)

Aracımızı stop edip anahtarı çıkarıyoruz ve sonrasında ECU yu sıfırlıyoruz. Sıfırlama işlemini 2 şekilde yapabiliriz. Ben ikinci yöntemi tavsiye ederim

1- akünün eksi kutbunu sökerek
2- motor kısmındaki sigorta kutusunda ECU ya ait olan sigortayı sökerek. Benim aracımda bu sigorta kutuda sol en üstte yer alan 15 amperlik sigorta. Farklı araçlar için sigorta kutusunun kapağındaki şemadan hangi sigorta olduğunu tespit edebilirsiniz.

ECU nun sıfırlanması için akünün eksi kutbu veya sigorta söküldükten sonra 10-15 saniye yeterli olacaktır. Ben garanti olsun diye 5 dakika kadar bekledim.

ECU sıfırlandıktan sonra rölanti motorunun soketini ve akü kutbunu veya ECU sigortasını (hangisini söktüysek) geri takıyoruz

Aracımızda hiçbir elektrik aksamın (radyo, farlar, klima ve havalandırma fanı, cam rezistansı, iç aydınlatma, LPG sistemi vb.)açık olmadığından emin olduktan sonra aracımızı çalıştırıyor ve gaz vermeden yaklaşık 10-15 dk rölantide çalışmasına izin veriyoruz ve işlem tamam  >=ok

Aracımız LPG li ise işlemden sonra en azından 100 km kadar benzinde kullanmak sıfırlanan ECU nun yeni haritaları oluşturmasına katkı sağlayacaktır.

Ben yerli ve yabancı forum vb. kaynaklardan okuyup öğrendiklerimi harmanladıktan sonra anlattığım bu yöntemi biraz doğaçlama olarak uyguladım ve yıllardır beni çılgına çeviren bu problem çözülmüş oldu. İşlemi yapmadan önce rölantide iken klima devreye girdiğinde aksırıp tıksıran, tekleyen, gaz yemeyen aracımda şu an klimanın devreye girdiği belli bile olmuyor desem yalan olmaz.

Biraz uzun bir yazı oldu. Fotoğraf vb. Materyal olmadığından mümkün olduğunca detaylı anlatmaya çalıştım. Başta belirttiğim gibi umarım bu yöntemi uygulayanlar bende olduğu gibi olumlu sonuç alırlar ve araçlarına keyifle binmeye devam edebilier.

Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim.