Subap ayarı sonrası LPG ayarını öneriyorsunuz. Bu yeni bir konu. Sizde subap ayarı da yapıldı mı.
Bu benim de aklıma gelen bir şeydi.
Şöyle ki bir önceki aracım 2005 civicde LPG ile kullanımda 40.000 km sonra rölantinin bozulması
üzerine serviste subap ayarı yapılmış (2. ve 4. silindire ait subaplarda sıkışma olmuş dendi) ve problem çözülmüştü.
Gerçi burada mesele başka. Ama yine de LPG kullanımı ile subapların çalışma rejimi arasında eksi yönde bir bağ
olduğu biliniyor...
LPG kullanımı zamanla subap ayarını bozuyor kesinlikle! Normal Civiclerde 40binde tavsiye edilen subap ayarını LPG'li kullanımda fabrika 20binde tavsiye ediyor.
Benim aracımda subap ayarı yapılmadı ama ayar için gittiğimde bariz silkelemelerin subap ayarı ile ilişkili olabileceğini de söylediler. Usta aracımı benzinde kullandıktan sonra subap ayarında sorun olduğunu düşünmeyip LPG ayarına yöneldi. Başka bir forumda mersindeki bir civic sahibinin sıfır aracı subap ayarsız çıkmıştı
O kişi için subap ayarı ile hassas bir LPG ayarı ile sorun çözülmüştü. Bu nedenle tavsiye ettim.
İlave olarak 2 günden beri aracımın LPGsi bittiği ve nedense almaya üşendiğimden
benzinle geziyordum ve bugün dikkat ettiğimde düşük devirlerdeki silkelemeler benzinde de neredeyse LPG ile aynı seviyede var.
Kısacası bu FB7 Eco grubu araçlarda 1500 devir civarında VTEC on/off hissettiriyor kendini kaçış yok, optimum ayar ile çok hafifliyor o kadar. Benim nacizane görüşlerim bunlar