Gönderen Konu: CONTA YANIĞI NASIL ANLAŞILIR ARKADAŞLAR?  (Okunma sayısı 15137 defa)

halil0101

  • İleti: 26
CONTA YANIĞI NASIL ANLAŞILIR ARKADAŞLAR?
« : Ağustos 30, 2015, 11:26:56 ÖÖ »
Arkadaşlar aracım 99 ies. geçen ilk defa ısı yarının üstüne çıktı. sonra birkaç defa daha çok hızlı aralıklarla tepe noktaya ulaşmadı ama 2 yada 3 saniye içinde inip çıktı. hava olduğunu anladım radyatör kapağını açıp su ekledim su epey 1,5-2 lt civarı eksilmişti. Tedbir amaclı ustaya kontrol ettireyim dedim usta conta yanmış dedi. sonra 5 ayrı ustaya daha gösterdim. Anlayacağınız 6 ustanın 3 ü yanmış 3 ü de sorun yok dedi.bunun yanık olup olmadığını kesin anlama yöntemi yokmu? başına gelen var mı? şimdiden herkese teşekkürler.



Ghan

  • İleti: 464
Ynt: CONTA YANIĞI NASIL ANLAŞILIR ARKADAŞLAR?
« Yanıtla #1 : Ağustos 30, 2015, 12:00:35 ÖS »
Su kabindaki suyun renginde bi farklilik olur sari kahverengiye donuk rengi olur, arac hararet yapmaya devam eder. Bu sorunlar varsa yanmis olabilir. Bunlar yoksa devam et.

988_honda

  • İleti: 231
Ynt: CONTA YANIĞI NASIL ANLAŞILIR ARKADAŞLAR?
« Yanıtla #2 : Ağustos 30, 2015, 12:45:51 ÖS »
conta yanık mı değil mi bunu kesin anlamanın yolu nedir?her usta farklı bişey söyleyınce insanın kafası karısıyor.başımıza gelirse bılgimiz olsun.

Carismatiq

  • Mustafa
  • İleti: 2887
Ynt: CONTA YANIĞI NASIL ANLAŞILIR ARKADAŞLAR?
« Yanıtla #3 : Ağustos 30, 2015, 01:49:04 ÖS »

Önce termostat ve fan müşürünü değiştirin bi ne olur ne olmaz. Sonra silindir testi yapıyorlar conta yanıkmı değilmi bakmak için Altıntepe İkiler Honda servisine yakınsanız orası işin ehli ben orda baktırmıştım sağlam demişlerdi. Hala bi sıkıntı olmadı. Kolay gelsin.

halil0101

  • İleti: 26
Ynt: CONTA YANIĞI NASIL ANLAŞILIR ARKADAŞLAR?
« Yanıtla #4 : Ağustos 30, 2015, 02:58:19 ÖS »
Arkadaşlar conta yanık dedikten sonra ustalar 2000 km yol yaptım termostat kapagini değiştirmiştim. Şimdilik sorun yok gibi yağa su karisma hararet gibi. Bir ustanın yaptığını diğeri olur mu öyle şey diye begenmiyor. Bu konunun kesmiş tanısı olması gerekir. Kayseride ikamet ediyorum kardesim ıstanbul değil. Sanırım bizim arabalara bilgisayar bağlayıp hata gösterme gibi şansımızda yok

halil0101

  • İleti: 26
Ynt: CONTA YANIĞI NASIL ANLAŞILIR ARKADAŞLAR?
« Yanıtla #5 : Ağustos 31, 2015, 02:56:43 ÖS »
Tam bilen yok mu arkadaşlar

gurkankdr

  • Gürkan Küçük
  • İleti: 242
Ynt: CONTA YANIĞI NASIL ANLAŞILIR ARKADAŞLAR?
« Yanıtla #6 : Ağustos 31, 2015, 04:05:14 ÖS »
İlk marşta egsozdan beyaz duman ve su atıyorsa, soğutma su boruları sertleşmiş ise, birde radyatör kapağını kontrol ediniz 1.1 bar olmalı ayrıca kapağın altında conta gibi birşey olmalı, kopmuş mu sağlam mı kontrol ediniz, ayrıca yedek deponuzu malum yaz ayları dolu tutunuz, radyatörde antifreeze yok ise ekleyiniz, bunu ancak suyun tadına bakarak anlayabilirsiniz, çok az serçe parmak ile dile tesmas ettirdiğinizde su şekerli ise o şekilde koyunuz değil ise, paslanma yapmış tıkanmış olabilir radyatör.

gurkankdr

  • Gürkan Küçük
  • İleti: 242
Ynt: CONTA YANIĞI NASIL ANLAŞILIR ARKADAŞLAR?
« Yanıtla #7 : Ağustos 31, 2015, 04:07:09 ÖS »
Ayrıca beyinli olan bütün arabaları bilgisayara bağlayıp arıza görebilirsin, bunun için arıza vermez araç. çünkü contaya sensör koyamazlar :(

halil0101

  • İleti: 26
Ynt: CONTA YANIĞI NASIL ANLAŞILIR ARKADAŞLAR?
« Yanıtla #8 : Ağustos 31, 2015, 08:02:16 ÖS »
Kardesim kapaktaki 1.1 bar olan basinci nasıl anlıyoruz. Bir de benim 99 ies e bilgisayar bağlanıyor mu baglaniyorsa nereden

gurkankdr

  • Gürkan Küçük
  • İleti: 242
Ynt: CONTA YANIĞI NASIL ANLAŞILIR ARKADAŞLAR?
« Yanıtla #9 : Eylül 01, 2015, 08:21:31 ÖÖ »
sağ ön kapı, torpido altında sağ taraftaki kapağı çıkartman gerekiyor onun altında beyin var, direk beyine bağlanıyorlar diye biliyorum hiç bağlatmadım ama, üzerinde yazmalı radyatör kapağının

viento23

  • İleti: 87
Ynt: CONTA YANIĞI NASIL ANLAŞILIR ARKADAŞLAR?
« Yanıtla #10 : Eylül 03, 2015, 02:31:37 ÖS »
nedense hararet yapan her araca sanayideki ustalar hemen conta yanmış diyorlar. Araba neden hararet yapmış bunu araştırmıyorlar. Bence buradaki amaç (para) eğer aracınızda su eksiltme varsa, aynı şekilde yağ eksilktme varsa ve yağ kapağının etrafı köpüklenmişse araç conta yakmıştır denebilir. Ayrıca aracın hararet yapmasının bazı sebepleri olarak bozuk radyatör kapağı, bozuk fan müşürü, bozuk termsotat gibi gösterilebilir.

halil0101

  • İleti: 26
Ynt: CONTA YANIĞI NASIL ANLAŞILIR ARKADAŞLAR?
« Yanıtla #11 : Eylül 04, 2015, 09:19:18 ÖÖ »
nedense hararet yapan her araca sanayideki ustalar hemen conta yanmış diyorlar. Araba neden hararet yapmış bunu araştırmıyorlar. Bence buradaki amaç (para) eğer aracınızda su eksiltme varsa, aynı şekilde yağ eksilktme varsa ve yağ kapağının etrafı köpüklenmişse araç conta yakmıştır denebilir. Ayrıca aracın hararet yapmasının bazı sebepleri olarak bozuk radyatör kapağı, bozuk fan müşürü, bozuk termsotat gibi gösterilebilir.
  Arkadaşlar arabanın sorununu çözdük 1 hafta oldu çözeli ama yinede  emin olmak için hemen yazmadım. aracın LPG beynine giriş çıkış yapan boruların kenarından su atıyormuş. kelepçeleri yenileyip dirsekleri değiştirdik sorun halloldu. Benden size kardeş tavsiyesi eğer arabanız çok bariz şekilde conra yanık sorunu vermiyorsa sakın ha sakın tek ustaya gösterip yaptırmayın. Hepinize sorunsuz iyi sürüşler dilerim. Honda ya biniyorsak Araçlarımızı seven kişileriz demektir.

oktayoo

  • Oktay
  • İleti: 4106
Ynt: CONTA YANIĞI NASIL ANLAŞILIR ARKADAŞLAR?
« Yanıtla #12 : Eylül 04, 2015, 11:58:18 ÖÖ »
geçmiş olsun,kazasız belasız.

mkucuksahin

  • İleti: 22
Ynt: CONTA YANIĞI NASIL ANLAŞILIR ARKADAŞLAR?
« Yanıtla #13 : Eylül 08, 2015, 09:42:29 ÖÖ »

Önce termostat ve fan müşürünü değiştirin bi ne olur ne olmaz. Sonra silindir testi yapıyorlar conta yanıkmı değilmi bakmak için Altıntepe İkiler Honda servisine yakınsanız orası işin ehli ben orda baktırmıştım sağlam demişlerdi. Hala bi sıkıntı olmadı. Kolay gelsin.


abi hemen para harcatma. termostat ve müşür değiştir dersen, sanırım en az bi 500 tl gider. önce sorunun tespiti lazım.
1- aracı çalıştır ve rölantide bırak (yada zaten az bi kullandıysan, öyle rölantide bırak) benim araç 47-50 gibi fan çalışıyor.
bak bakalım fan çalışıyor mu? çalışıyorsa termostata müşürde sorun yok. çalışmıyorsa ısı kaça kadar yükseliyor?
2- radyatörde bağlantılarda sızıntı var mı? honda radyatörleri bir kez bile araç hararet yaparsa, bağlantı yerlerinden (metal plastik bağlantılarından) kaçırıyor. özellikle antifriz sudan ince olduğu için, hemen sızar. radyatör basınçlı bir alet. basınç altında su, 100 derecenin altında kaynar. mesela düdüklü tencerede su 60-70 derece ısıyı görünce kaynar. illa 100 derece olacak değil. bu basınç, kenardaki kaçaklardan radyatörünüzdeki suyu dakilalar içinde bitirir, dışarı atar.
3- otomatik vitesli araçlarda, otomatik şanzıman yağı (Atf) radyatörden soğuyor. şehir içi araçlar pek vtec moduna geçmediği için, şehir içinde araç hararet yapmıyor. şehir dışında uzun süre rölanti seyreden (2,5 - 3 gibi) bir araç, yanından vız diye geçen bir aracı görünce, dur şuna vtec'in ne olduğunu göstereyim diye gaza basıp vtec'e geçince, uzun süre yol almış ve ısınmış atf yağı, (ki yağın kaynama derecesi yüksektir ve kolay kolay kaynamaz) radyatöre girince, radyatörde ani bir ısınma ile harereti fırlatır. Siz ya hararetin ani arttığını görmezsiniz, yada kaputtan buhar çıkınca görürsünüz.
4- bu kaynama suyu kısa sürede bitirir. su olmayınca müşür ve termustat işe yaramaz, fan çalışmaz (maalesef)
sorun, bu parçalarda değil, ani ısı yükselmesindendir.

uzun yolda ya ara ara vtec e geçip yağın da su gibi dengeli ısınmasını sağlayacaksınız, ya da tüm yolculuk boyunca sakin kullanacaksınız. rampalarda otomatikman vtec'e geçer, performans istediği için. burada hızınızı düşürüp yavaş çıkacaksınız, vtec rampayı düz yol gibi çıkar. yavaş çıkıp vtece geçmemeye çalışın. Hiç hararet yaşamazsınız.
ben iki kez kenedim 1,5 saat yol gittim hararet yerinden oynamadı, bir kez bastım vtec'e geçer geçmez hararet yaptı.
tesadüf mü diye bir de dönerken denedim (denemez olaydım) yine 1,5 saat sorunsuz gittikten sonra aniden hararet yaptı.
vtec'e geçince oldu. Ben bu başıma gelene kadar, otomatik şanzıman yağının radyatörde soğuduğunu bilmiyordum. radyatörünüzdeki su, motor dışında otomatik şanzıman yağını da soğutuyor.
inanmayanlar lütfen uzun yolda bir denesin.

mkucuksahin

  • İleti: 22
Ynt: CONTA YANIĞI NASIL ANLAŞILIR ARKADAŞLAR?
« Yanıtla #14 : Eylül 08, 2015, 09:47:10 ÖÖ »
conta yanığı nasıl anlaşılıyor? termostatlar, müşürler, fanlar, sorunsuz diyelim.
buna rağmen araç hararet yapıyorsa
araç sıcak ve çalışır vaziyetteyken, hararet yapmamışken radyatör kapağını açtığınızda suyu püskürtüyorsa
hadi geçmiş olsun.
mutlaka orjinal honda contası taktırın.

miroglu72

  • Sezgin
  • İleti: 42
Ynt: CONTA YANIĞI NASIL ANLAŞILIR ARKADAŞLAR?
« Yanıtla #15 : Eylül 21, 2015, 02:18:52 ÖS »
Kardeş conta yanığı:
1.Motor-radyatör suyunu koyduğun kap yada radyatör kapagını açıp aracın gazına hafif bas veya içeriden bastıttır soya kompresör veriyorsa (hava kabarcığı) conta kesin yanık demektir.
2.Motor yağını kontrol et yağın rengi değişmiş ise (su karışmış oabilir) conta yanık olma ihtimali çok yüksek.
3. İyi bir motor ustasına götür o anlar zaten.

Bunların hiçbiri yoksa önce termostatını mutlaka kontrol ettir.Hararet yükselince fanın çalışıyormu kontrol et yada ettir.