Gönderen Konu: i-shift-cvt-dsg-tam otomatik arasındakı farklar?  (Okunma sayısı 15337 defa)

cobra34

  • İleti: 1427
i-shift-cvt-dsg-tam otomatik arasındakı farklar?
« : Şubat 23, 2012, 10:47:09 ÖÖ »
arkadaslar bu şanzumanların hepsi hakkında bilgim var ama az,bazen kafam karışıyor mesala cvt lerın bazılarında tork konvektörü var diyorlar,i-shift sıkınlı diyen çok,bunlar gerçek midir konuya daha hakım arkadsların yorumlarını beklıyorum.tşk ler.



quiard

  • İleti: 155
Ynt: i-shift-cvt-dsg-tam otomatik arasındakı farklar?
« Yanıtla #1 : Şubat 23, 2012, 02:31:58 ÖS »
i-shift tek kavramalı yari otomatik şanzıman, vw grubunun eski tiptronic şanzımanı, opel grubunun easytronic sanzimani ve toyotanin multimode şanzımanı bu katagoride..
bu tip şanzımanlar aslen manueldir, debriyaj elektronik olarak kontrol edilir, buda otomatik benzeri bir kullanım yaratır, bunun yanında düzgün kullanılırsa manuel vitesli insan kullanımından daha az yakar ancak vites geçişleri hissedilir, ve zaman zaman araç sizin vites hareketinizini kavrayamaz, araç yığılır vs.. o nedenle pek seveni yoktur, ancak alışıp dilinden anlayıp mutlu mesut kullananıda vardır.
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_I-SHIFT
http://en.wikipedia.org/wiki/Multimode_manual_transmission

dsg vw grubunun çift kavramalı yarı otomatik şanzımanı, renault buna karşı edc yi çıardı, ford unda şu sıralar reklamı yapılan focusda kullandığı şanzıman bu familyadan..  tek kavramalıların bir sonraki jenarasyonu denilebilir.
bu şanzımanda aslen manuel olup 2 adet debriyaj barındırır.. aslinda basit bir deyimle tek bir şansıman icinde 2 şanzımandır.. sanzimanlardan biri 1-3-5 ile ilgilenirken digeri 2-4-6 ile ilgilenir.. bu nedenle tek kavramalılarda yaşanan problemler yaşanmaz.. çok daha hızlı ve problemsiz geçişler yapılır.. yarı otomatikte mevcut en gelişmiş teknoloji bu..
http://en.wikipedia.org/wiki/Direct-Shift_Gearbox

cvt ise tamamen farklı bir otomatik şanzıman türü.. yukarıdakilerle alakası yok. Tam otomatik bir şansımandır ancak tasarımı farklıdır. geleneksel tam otomatikler ile aynı konforu sağlarken daha az yakıt tüketir. ancak yakıt tüketimi kullanıma bağlı olsada yarı otomatiklerden biraz daha fazladır veya performans icin optimize edilebilir.. tork konvertorü vardir.
http://en.wikipedia.org/wiki/Continuously_variable_transmission
« Son Düzenleme: Şubat 23, 2012, 02:36:25 ÖS Gönderen: quiard »

Grafink

  • İleti: 939
Ynt: i-shift-cvt-dsg-tam otomatik arasındakı farklar?
« Yanıtla #2 : Şubat 23, 2012, 02:45:46 ÖS »
bütün bunlar arasında en sıkıntısız ve problemsiz olanı tam otomatik şanzumandır. Fakat geleceği parlak olan tek seçenek CVT dir. CVT yeni bir teknoloji değil aslında, vitesi otomatik geçen hemen her motosiklette olan bir sistem. Çok basit bir mantık ile, sınırsız sayıda vites arttırıp, azaltabilirsiniz. Mesela DSG 7 vitesli, i shift 6 tam otomatik 4,5 veya 6 visteslidir. Ama CVT sonsuz viteslidir. ayrıca manuel modda da kullanılabilir. Teorik olarak mükemmel bir sistemdir ama pratikte beklenen stabilliğe geçememiştir. Bu konuda yapılan son çalışma, CVT sistemi Tork konvertörüne adapte etmektir ki, söylenene göre CVT nin silkeleme ve vites geçişleri arasında sarsıntı sıkınıtısını çözmüş gibi görünmektedir.

CVT temelde bir kayış ve onun bağlı olduğu 2 konik parçadan ibarettir. alışık olduğumuz dişli sistemi yerine bu konik malzeme vardır. kayış 2  koninin geniş kısmından dar kısmına kadar sonsuz varyasyonda çap kullanabilmektedir...

Kişisel olarak beni teknik açıdan en çok etkileyen vistes sistemi bu yüzden CVT dir.


Aşağıdaki şema, sistemin ne kadar basit ve dahiyane olduğunu anlatmaktadır,

« Son Düzenleme: Şubat 23, 2012, 02:47:38 ÖS Gönderen: Grafink »

cobra34

  • İleti: 1427
Ynt: i-shift-cvt-dsg-tam otomatik arasındakı farklar?
« Yanıtla #3 : Şubat 23, 2012, 04:33:23 ÖS »
tşk ler arkadaşlar yavaş yavaş bilgiler oturuyor kafama,peki i-shift lerib çok çabuk gözden düşmesinin nedeni sarsıntılı vites geçişi ve yığılma mı? bildiğim kadarıyla honda üretimini bıraktı sanırım yeni jazz larda tekrardan cvt ye döndü öyle değil mi?

quiard

  • İleti: 155
Ynt: i-shift-cvt-dsg-tam otomatik arasındakı farklar?
« Yanıtla #4 : Şubat 23, 2012, 07:57:51 ÖS »
öyle denilebilir,
dsg gibi çift kavramalılar çıkınca haliyle i-shift benzeri tek kavramalılar gözden düştü.
i-shift aslında birazda sektörün hondayı zorlamasıydı, insanlar düşük maliyeti ve düşük yakıt tüketimi yüzünden rakiplerin yarı otomatiklerine yönelince cvt ve tam otomatiğin yanında i-shift i çıkardı..
haliyle dünyanın en iyi tam otomatik üreticilerinden birinde i-shift gibi bir şanzuman çok sırıttı..

Honda çift kavramalı şanzuman üretmedi sanırım, rakipler cift kavramalı ya geçince cvt yi jazz/city gibi modellerinde kullanmaya başladı.

cobra34

  • İleti: 1427
Ynt: i-shift-cvt-dsg-tam otomatik arasındakı farklar?
« Yanıtla #5 : Şubat 24, 2012, 08:41:51 ÖÖ »
sanırım bu cvt benzeri bir şanzumanı ben 98 rover de gördüm şanzımanda zincir vardı

mertkaan01

  • İleti: 272
Ynt: i-shift-cvt-dsg-tam otomatik arasındakı farklar?
« Yanıtla #6 : Ocak 17, 2014, 09:35:29 ÖS »
arkadaşlar civic sedan fd6 2011 lerdeki ne tür cvt mi

Ghan

  • İleti: 464
Ynt: i-shift-cvt-dsg-tam otomatik arasındakı farklar?
« Yanıtla #7 : Ocak 17, 2014, 10:10:36 ÖS »
arkadaşlar civic sedan fd6 2011 lerdeki ne tür cvt mi

Tam otomatik.

hondayısev

  • İleti: 40
Ynt: i-shift-cvt-dsg-tam otomatik arasındakı farklar?
« Yanıtla #8 : Ocak 20, 2014, 09:59:20 ÖÖ »
Merhaba,

Guiard adlı kullanıcı detaylı bir şekilde anlatmış aslında herşeyi, yalnız CVT noktasında bir kaç durum var.

CVT ler teoride hem en ekonomik hemde en performanslı şanzımanlardır. Zira CVT de vites değişimi sonsuz olduğundan devir sabit kalarak araç hızlanabilir.

Örneğin devir sabit 1500 de iken arabanın hızı artarsa araç en ekonomik şekilde hızlanmış olur. Yani vitesli araçlardaki vites geçiş sırasındaki devir değişimi olmadığından araç sürekli en ekonomik devirde kalarak hızlanır. Devir sabit 5000 de(yada aracın max güç devri kaç ise) ikende araba en performanslı şekilde hızlanır.

Pratikte ise performans noktasında bazı sıkıntılar vardır. Yapı itibarıyla yüksek torka dayanıklı olmadığı için zorlanma durumlarında arızalar çıkarabiliyor. Bundan dolayı daha çok ufak ve performans gerektirmeyen araçlarda kullanılır, yani günümüzdeki kullanım amacı ekonomi.

CihanKURT

  • İleti: 68
Ynt: i-shift-cvt-dsg-tam otomatik arasındakı farklar?
« Yanıtla #9 : Ocak 20, 2014, 11:32:08 ÖÖ »
arkadaşlar konuyu araştırırken cvt ile ilgili aşağıdaki videoları buldum.
fikir olması açısından gayet faydalı olacaktır.
http://www.youtube.com/watch?v=fNVHD9HbofI
http://www.youtube.com/watch?v=uCEvBGT8twM