Gönderen Konu: OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİMİ  (Okunma sayısı 17023 defa)

23korg23

  • İleti: 2477
OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİMİ
« : Eylül 27, 2010, 04:30:11 ÖS »
oksijen sensörünün periyodik bir değişim süresi yada km si varmıdır? aracım 1.6 ies bu ara biraz fazla yaktığını düşünüyodum gittim usta sübap ayarı yağ değişimi buji vs değiştirdi ama oksijen sensörüne bişey yapmadı bilgisyarda çalışıyor görünüyordu çünki.. araç 10 yaşında benden önce değiştimi bilmiyorum ne zaman değiştirmem gerek yada yakıta ne kadar etkisi var? ayrıca söküp temizleyenlerde varmış temizlemek çözümmüdür temizleten arkadalar varsa tecrübelerini paylaşsınlar lütfen



23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #1 : Eylül 28, 2010, 01:52:28 ÖS »
kimsenin bilgisi yokmu:(

06FAT68

  • İleti: 2306
Ynt: OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #2 : Eylül 28, 2010, 05:41:31 ÖS »
O2 sensörü bozulmadan değiştirmene gerek yok bozulursa değiştirisin öyle  rolanti sensörü falan gibi temizlenmezde

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #3 : Eylül 28, 2010, 07:29:40 ÖS »
nette temizleyenler vardı resimli anlatılıyodu. peki üzeri kurum vs bağlamışssa ve algılamada hata yapıyor olamaz mı?

Cecul

  • İleti: 621
Ynt: OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #4 : Eylül 28, 2010, 07:53:19 ÖS »
O2 sensörü bozulmadan değiştirmene gerek yok bozulursa değiştirisin öyle  rolanti sensörü falan gibi temizlenmezde
Aynı fikirdeyim. Arabamı alırken bilgisayara bağlanınca O2 sensoru hatası verdi. Hatta bunun için 500 TL indirim aldım :)) Sonra temizlediler, şu an sorun yok çok şükür.

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #5 : Eylül 29, 2010, 11:00:17 ÖÖ »
O2 sensörü bozulmadan değiştirmene gerek yok bozulursa değiştirisin öyle  rolanti sensörü falan gibi temizlenmezde
Aynı fikirdeyim. Arabamı alırken bilgisayara bağlanınca O2 sensoru hatası verdi. Hatta bunun için 500 TL indirim aldım :)) Sonra temizlediler, şu an sorun yok çok şükür.

temizlediler derken ne kastettiniz açıklarmısınız? beyinden hatayı mı sildiler yoksa sensörü söküpte temizlikmi yapıldı?

Cecul

  • İleti: 621
Ynt: OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #6 : Eylül 29, 2010, 11:30:07 ÖÖ »
O2 sensörü bozulmadan değiştirmene gerek yok bozulursa değiştirisin öyle  rolanti sensörü falan gibi temizlenmezde
Aynı fikirdeyim. Arabamı alırken bilgisayara bağlanınca O2 sensoru hatası verdi. Hatta bunun için 500 TL indirim aldım :)) Sonra temizlediler, şu an sorun yok çok şükür.

temizlediler derken ne kastettiniz açıklarmısınız? beyinden hatayı mı sildiler yoksa sensörü söküpte temizlikmi yapıldı?
Her ikisi de. Önce sensor söküp temizlendi, sonra hata logu silindi. Usta, temizleme işleminin sadece ayaklarda (hatırladığım kadarıyla böyle demişti, muhtemelen soket) oluşan paslanma için yapılabildiğini söylemişti. Sensor bozulduysa yapılamıyormuş.

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #7 : Eylül 29, 2010, 02:45:01 ÖS »
ok tesekkürler cecul. sizinki temassızlık gibi bie sebepten arıza vermiş sanırım. benim öğrenmek istediğim arızalanmasa bile belli bir süre yada km sonra değiştirmek yada temizlemek gerekip gerekmediği idi demekki sadece arıza vermesini beklicez verilen bilgiler için tesekkürler.
ancak aklımda kalmadı değil üzeri kurum vs gibi bir şey ile kaplanmışsa sanıyorum sensörün vereceği alaktrikte değişecektir ve bu da zengin yada fakir karışım yada en ideal olmayan karışım sonucu doğuracaktır diye düşünüyorum eğer yanılıyorsam bilen arkadaslar cevaplasın lütfen

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #8 : Eylül 29, 2010, 03:55:47 ÖS »
konuyla ilgili nette bi belge buldum buraya kopyalayamadım ama gazi üniversitesinde bununla ilgili bir çalışma yapılmış makale nette var. orada deniyor ki    '' egsoz gazı içerisindeki partiküller zamanla sensör üzerindeki yüzeyi kaplamakta ve sensör hassasiyetini azalır ve gerilim üretmesi zayıflar. bu durum devam ettikçe üretilen gerilimin tepe değeri düşer, üretilen gerilimin alt sınırı 350 mv ve üst sınırı 600mv ise ecu arıza durumuna geçer ve bu durumda zenginlik kontrolu yapılırken sensör gerilimi dikkate alınmaz bu çalışma şekli open loop olarak adlandırılmaktadır. normalde closed loop sistemine göre çalışan ecu bu durumda motorun çalışmasını devam ettirebilmek için kartografik bilgiden yararlanır''

demek ki arıza vermeden bişey yapmamak lazım :) arıza verince de belki temizleme yada değişme işlemi yapılabilir. ancak kirlenmeden dolayı sensörün hassasiyeti düşüyomuş

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #9 : Eylül 29, 2010, 04:07:33 ÖS »
konuyla ilgili nette bi belge buldum buraya kopyalayamadım ama gazi üniversitesinde bununla ilgili bir çalışma yapılmış makale nette var. orada deniyor ki    '' egsoz gazı içerisindeki partiküller zamanla sensör üzerindeki yüzeyi kaplar ve sensör hassasiyeti azalır ve gerilim üretmesi zayıflar. bu durum devam ettikçe üretilen gerilimin tepe değeri düşer, üretilen gerilimin alt sınırı 350 mv ve üst sınırı 600mv ise ecu arıza durumuna geçer ve bu durumda zenginlik kontrolu yapılırken sensör gerilimi dikkate alınmaz bu çalışma şekli open loop olarak adlandırılmaktadır. normalde closed loop sistemine göre çalışan ecu bu durumda motorun çalışmasını devam ettirebilmek için kartografik bilgiden yararlanır''

bu bahsettiğim çalışmanın konusu yanlış değer üreten sensörün sürücüye bildirilmesi için bir elektronik devre yapılmasına daynıyormuş makaleyi okuduğum sırada aklıma bişey geldi acaba sensörün yanlış değer üretmesi bizim aracların arıza ışığı yada servis tarafından arıza olarak görünmüyor mu? zira ben gecen hafta aracı bilgisayara bağlattım sensör voltajı 725 mili volt gibi bişeydi ( yanlış hatırlamıyorsam ) şimdi bu makaleye göre sensörün tepe gerilimi olan 600 milivolt aşıldığına göre artık ecu sensörün ürettiği geribildirimi dikkate almamakta yani sensör orada kendi halinde çalışmak ancak ecu bu bilgiyi dikatte almayarak kartografik  (ne demekse) bilgiden yararlanmakta. arıza ışığı  yanmıyor yada sensör arızalı da değil ki bilgisayarda görünsün ama üzeri kaplandığı için hassasiyeti azalmış ve elektrik üretimi değişmiş oluyo ve bunu okuyan ecude artık sensörü dikkate almıyor demek oluyor. zaten çalışmada da bu durumun bir elektronik devre ile sürücüye bildirilmesi ve hem yakıt sarfiyatının azaltılması hemde katalitiğe ve dolayısıyla çevreye olan zararı minimuma indirilmesi amaçlanmış


not: bundan bi önceki mesajımı dikkate almayınız!! yani kirlenince değiştirmek faydalı olabilir ama yinede tam bilene sormak lazım
« Son Düzenleme: Eylül 29, 2010, 04:08:59 ÖS Gönderen: 23korg23 »

Cecul

  • İleti: 621
Ynt: OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #10 : Eylül 30, 2010, 05:56:26 ÖÖ »
Araştırdığınız ve paylaştığınız için teşekkürler. Mantıklı gözüküyor. Ama her markadaki O2 sensoru için aynı şey geçerli olmayabilir. Okuduğunuz makaleye konu olan aracın sistem böyledir belki. Neden derseniz, ECU O2 sensorunun artık işe yaramadığını algılayıp, artık kartografik (anlamını ben de bulamadım ama burdaki anlamı sanki varsayılan gibi geldi) olarak çalışmasına karar verebiliyorsa, değiştirilmesi gerektiği için O2 sensoruyle ilgili olarak arıza lambasını da kolaylıkla yaktırabilir. Muhtemelen bu parçanın ömrü, arabanın ömrü kadar gidecek şekilde tasarlanmış diye düşünüyorum. Ama bir yandan da, arabanın kitapçığında, periyodik bakımlardan herhangi birinde O2 sensoru değişimiyle ilgili bir şey var mı diye merak etmeye başladım. Bu sorunun net cevabını, bu şekilde bulabiliriz.

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #11 : Eylül 30, 2010, 07:50:53 ÖÖ »
dosyayı ekleyemedim ama linki vereyim bi inceleyin cecul. tamamını okumadım ama benim anladığım sensör ecuye motorun sağlıklı çalışması için gerekli voltajı vermediğinde arıza lambası yanmayabiliyo ama mesela sensör hiç iletimde bulunmuyorsa yada sensör soketinde temasızlık kabloda kopma vs gibi durumlarda yakıyo bu arada linkteki çalışma 2003 te yapılmış belki de daha sonra ki sistemler için gecerli olmayabilir.

bu arada ben sensörü temizlettim içinden kurumlar döküldü (bi sıvının içinde bekletip hava vurduk) aracın çalışması değişti gibi ama daha tam denemedim cünki az kullandım azıcık kullanmama rağmen fark var gibi hissettim ilerde psikolojikmi değilmi anlarım tabi yakıtta değişecektir.

ilgili link aşağıda

http://www.obitet.gazi.edu.tr/makale/Makaleler/3.pdf
« Son Düzenleme: Eylül 30, 2010, 07:52:28 ÖÖ Gönderen: 23korg23 »

Cecul

  • İleti: 621
Ynt: OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #12 : Eylül 30, 2010, 12:16:20 ÖS »
Tamam, akşam evde okurum, konuşuruz üzerine yine.

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #13 : Eylül 30, 2010, 01:48:00 ÖS »
ok. tablo 4 te arac km si arttıkça sensörün voltaj aralığının düşmesini göstermişler inceleyin

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #14 : Eylül 30, 2010, 05:26:29 ÖS »
sensör temizliği kesinlikle işe yaramış görünüyor. hatta çok özenerek temizlik yapılmadı 15 dakika kadar mavimsi bi sıvının içinde bekletildi ben ara ara sensörü sıvının içindeyken salladım oynattım vs ve kurumlar parça parça döküldü sonra hava ile kurutulup takıldı. usta söktüğünde sensörün yüzeyi beyazımsı bi renkte idi ve araç iyi yakıyomuş sensör kararmamış falan dedi ama temizlikten sonra aracın gaz hassasiyeti değişti az önce iyice test ettim performansıda düzelmiş eminim yakıtıda etkileyecektir

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #15 : Ekim 01, 2010, 03:18:01 ÖS »
arkadaslar ben bu konu ile ilgilenirken çok farklı bilgilere ulaştım ve o ulaştığım bilgileri sizlerle paylaşmak istiyorum eğer aracınızın eskisinden fazla yaktığını düşünüyorsanız konuyu dikkatle inceleyin asağıdaki linlkeri kontrol edin


http://www.fordclubtr.com/forum/Focus-oksijen-sensoerue-d-t161935.html

http://aa.bosch.de/boaa-tr/Product.jsp?prod_id=35&ccat_id=21&language=tr-TR&publication=1

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #16 : Ekim 01, 2010, 03:37:56 ÖS »
arkadaslar ben bu konu ile ilgilenirken çok farklı bilgilere ulaştım ve o ulaştığım bilgileri sizlerle paylaşmak istiyorum eğer aracınızın eskisinden fazla yaktığını düşünüyorsanız konuyu dikkatle inceleyin asağıdaki linlkeri kontrol edin


http://www.fordclubtr.com/forum/Focus-oksijen-sensoerue-d-t161935.html

http://aa.bosch.de/boaa-tr/Product.jsp?prod_id=35&ccat_id=21&language=tr-TR&publication=1

boschun sitesinde ies araclar için 160 000 km de değiştirilmesi gerektiği yazıyo

pcvirus

  • İleti: 4290
Ynt: OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #17 : Ekim 01, 2010, 03:38:33 ÖS »
bilinçli kullanıcı diye buna denir
tebrikler :D

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #18 : Ekim 01, 2010, 03:41:20 ÖS »
bilinçli kullanıcı diye buna denir
tebrikler :D

bilinçlenmeye ve bilinçlendikçe çevremize faydalı olmaya çalışıyoruz... fazla yakıt ülke ekonomisine ve çevreye zararlı. duyarlı olmak lazım

pcvirus

  • İleti: 4290
Ynt: OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #19 : Ekim 01, 2010, 05:46:02 ÖS »
hahahaha sebebi yakıtmıydı :D

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #20 : Ekim 01, 2010, 05:54:36 ÖS »
değmez
« Son Düzenleme: Ekim 01, 2010, 05:56:18 ÖS Gönderen: 23korg23 »

Cecul

  • İleti: 621
Ynt: OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #21 : Ekim 03, 2010, 04:54:26 ÖS »
Verdiğiniz linklerdeki makaleyi ve yazıları okudum. Gerçekten önemli bir parça O2 sensoru. Özellikle Focus'taki yakıt tüketimini ciddi şekilde değiştirmiş. Servise ilk gidişimde değiştirteceğim. Aracım 157.000 km.de. Muhtemelen miyadı dolmuştur. Zaten arabayı ilk çalıştırdığımda, eksoz gazı kokusu biraz tuhaf. Halbuki eksik yaptırdığım hiç bir şey yok. Büyük ihtimal O2 sensorunden.

Yalnız ilginç olan, makalede motorun devrine göre O2 sensorunun üretmesi gereken gerilimin alt ve üst sınırları belli olmasına ve bu sınırların dışına çıkıldığında ECU open loop moduna geçmesine rağmen, neden arıza lambasını yakmadığı.

Bu arada gerçekten iyi araştırmışsınız. Teşekkür ederim bilgilendirme için.

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #22 : Ekim 03, 2010, 06:29:09 ÖS »
rica ederim. bende değiştirmeyi düşünüyorum ancak bu temizleme işi çok işe yaramış arabanın çekişi ivmelenmesi düzeldi. kalkışlarda titreme yapardı şimdi benzinde neredeyse yapmıyo ve lpgde de %80 gitmiş. acaba değiştirsem daha mı iyi olur diye düşünüyorum ebay de denso var ama parça numarasını bilmek lazım bide bozuk falan cıkarsa napcaz onu düşünüyorum bosch mu alsam diye tereddüt ediyorum. bence sizde bi temizletin!! arıza ışığı sanıyorum komple elektrik kesildiğinde falan oluyodur benimde araba da benzin kokusu lpg kokusu vardı şimdi koku almıyorum. bu sensör çok çok önemliymiş gerçekten
daha önce forumumuzda da konu açılmış

http://www.teamhondaturkey.com/forum/problemler_ve_cozumleri/oksijen_sensoru_kac_paradir-t12778.0.html
« Son Düzenleme: Ekim 03, 2010, 06:30:42 ÖS Gönderen: 23korg23 »

Cecul

  • İleti: 621
Ynt: OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #23 : Ekim 03, 2010, 08:05:47 ÖS »
Arabayı bilgisayara bağlayınca O2 sensorunun voltajını görebiliyorsak, değişip değişmeyeceğine karar verebiliriz. Dediğim gibi, ilk servise gidişimde baktıracağım.

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: OKSİJEN SENSÖRÜ DEĞİŞİMİ
« Yanıtla #24 : Ekim 04, 2010, 06:34:09 ÖÖ »
bilgisayarda görünüyo ancak ben cok uzun kontrol etmedim benimki temizlenmeden önce rolantide 725 mv gibi bi değer vermişti gaz verince değer ne kadar değişiyo bakmadım, ama sonra buji değişti sübap ayarı yapıldı kelebek temizlendi ve en son sensör temizlendi değer ne oldu bilemiyorum zaten değerin sabit kalmaması gerekiyor en önemli şey aradaki bandın geniş olmasıymış yani en düşük 0 volt en yüksek 900 milivolt gibi tabi bu bandı görebilmek için temiz ve sağlıklı bi sensör olması gerekiyor ayrıcada gaz verip verilen gaza göre ne değer aldığını görmek gerekiyor