IŞIKLARDA N konumuna geldiğinde ne işe yarıyor ?
araç dururken frene bassanız da öne gitmeye çalışır, siz onu engellersiniz, motora gereksiz yük biner (çok olmasa da gereksizdir o yükün binmesi)
boşa atınca o yük binmez ondan dolayı, bu işin tam otomatik şanzıman kısmı
yarı otomatiklerde de şöyle bir durum var, kırmızıda dururken araç viteste olursa stop etmemek için sürekli olarak debriyaja basar, haliyle boş yere baskı balatadan yer, onlar da o sebepten boşa atılır.
otomatikte vites değişimi ayarlamak düz gibi değildir, kendisi zaten sakin kullanımda 2-3 bin aralığında her türlü değiştirir vitesi, tetik varsa araçta yokuşlarda bazen elle müdahele etmek daha mantıklı olabiliyor, inerken de çıkarken de hızı muhafaza etmek için biraz fazla bağırır, bazen gereksiz bağırır, gaza baskıyı azaltsanız da büyütmez vitesi, ona dikkat etmek lazım, araç tamamen durmadan d r n p arasında geçiş yapmamak lazım bir de, yarı otomatikler zaten bilgisayar kontrollü olduğu için 120 ile otobanda giderken r ye taksanız tepki vermez geçiş hatalı der devam eder