Serkan abi ,
1 haftadır siteye bakamadım yeni gördüm yazılarını. Abi, aynı sorundan bende muzdariptim seninde bildiğin gibi. Baştan anlatayım uzun uzun daha net olsun.
Aracımı alalı 6 ay oldu. Yakıt benzin olunca malum arabaya binmeye korkar olmuştum 4 ay şehiriçi benzinde kullandım. Gezmek isteyipte gezememek çok zoruma gitti açıkçası sonra lpg ye karar verdim. Araştırdım soruşturdum. Brc düşünürken kendimi romanoda buldum. Brcyle aynı fiyat 1600 Tl ye taktırdım. Herneyse lpg takıldıktan 1 ay sonra senelik iznime çıktım memlekete Bolu ya gittim ilk uzun yolum buydu Kocaeli - Bolu. Bolu tünelinde arabanın harareti oynamaya basladı ve birden tavan yaptı mecbur tünel çıkışına kadar devam etttim ve tünel bitiminde sağa çekerek soğutmaya çalıştım . Dönüştede 2 kere aynısını yaptı. Mola vere vere geldim. Mola verdiğimiz bi yerde dikkatimi çeken şey Arabanın harareti normal seviyedeyken genleşme kabında suyun fokurdamasıydı ilk aklıma gelen hararet gostergesının doğru gostermediği oldu. Eve geldikten sonra sanayide japon arabalarından sözde anlayan şahıslara gittim . 2 si conta yanık diğeri radyatörün tıkalı dedi. Radyatörü değiştirmeyi düşündüm servsten orjınal fiyatını sordum 970 Tl 3 servisi aradım aynı fiyatı verdiler bana cok geldıği için yan sanayi takmayı düşündüm gttm parcacıya orda da kendını usta zanneden biriyle karşılastım. Gel bi bakalım dedi açtım kaputu çalıştır dedi çalıştırdım radyatör kapağını açtı gaz verdi araba su attı ve conta yanık dedi sonra baska bir ustaya gösterdim kesinlikle conta yanık değil devir daim yapmıyo olabilir dedi herkes farklı farklı konuştuğu için kimseye güvenemedim . Sonra Yetkili Servise gitmeyi düşünürken Radar Honda Şeref ustanın namını duydum. Sağolsun kişilik olarakta mükemmel bi insan daha yüz yüze görüşemedik, hiç bi çıkarı olmadığı halde bana yardım edebildi. Aradım kendisine sıkıntımı söyledim zaman ayırdığı için sağolsun. sorduğum sorulardan biride Radyatör kapağı açıkken gez verildiğinde su atmasıydı normal o dedi
Peki nasıl anlarım contanın yanık olduğunu dedim senin anlıycağın bi kaç yontem var dedi . Serkan sende dene bunu radyatör kapağını aç arabayı çalıştır radyatör suyunu sürekli tamamla taşacak seviyede kalsın hep araç fan açana kadar hafif gaz ver motor sıcaklığı fan açma derecesine geldiğinde gaz vermeyi kes ve su eksikse tekrar tamamla ve gözlemle bakalım hava kabarcığı geliyor mu küçük küçük hava kabarcığı cıkıyosa normaldir ama büyük flop flop die sürekli hava kabarcığı çıkıyorsa üzgünüm conta gidik . Ben denedim küçük küçük çıktı oda su ısındığından kaynaklanan fiziksel bi durum. Contamın yanık olmadığından emin oldum. İlk işim radyatör kapağıydı ve sonuç sevindirici
İyiki varsın şeref usta diyorum. Adam telefonda çözdü bu olayı Usta diye geçinenlerse önündeki araçtan bile bişey anlamadı. Normalde şehiriçi yarım saat sıkıştırsam genleşme kabında su fokurdardı . 3 kez gebzeden istanbula gittim geldim en ufak birşey yok
Ustayım diye geçinen o insanlara aracı bıraksaydım contayı değiştireceklerdi ve yine olmayacaktı sonra radyatör kapağınıda değiştirceklerdi bi kapağı bana nelere maal ediceklerdi siz siz olun uzak durun şimdi tek adam tanıyorum Şeref usta Baana braz uzak gebzede olduğum için ama sıkıntım olursa gideceğim adres belli Radar Honda Sakın reklam olarak algılamayın Şeref ustayı tanımıyorum Yüzünü bile görmedim ama bu işi biliyor Honda doktoru diyorum onun için. Serkan uzun oldu biraz
ama açık ve net oldu benimkide bu şekilde çözüldü.