bilhassa otomatik araçları "kendiniz yönetemezsiniz", o yüzden elektronik stabilite programları büyük önem arz eder. zaten araç manual bile olsa sağ ve sol tekerleklere ayrı ayrı güç veremezsiniz, o yüzden vsa yada esp nin yaptığı işi siz araç içinden yapamazsınız.
yine de aksi ihtimali düşünürsek, bende 2002 otomatik vtec2 vardı örneğin, onda hiçbir sistem yoktu, ama hiç ihtiyacım da olmadı. araç dengeli olunca sorun yokmuş gibi geliyor insana. fd6 ile bir kere dereye uçma tehlikesi atlattım onda da vsa aracı benden aldı çizgisine koydu ve hayatımı kurtardı. o yüzden "öyle bir an gelir ki keşke olsaydı demek için çok geç kalırsınız" demek istiyorum, zira ihtiyaç hasıl olduğunda iş saniyelere biniyor, sonuç ölmek yada kalmak oluyor. eğer aracınızda o sistem varsa asla kapamayın, bahsedildiği gibi hızınızı engellemez, aksine viraj hakimiyeti sağladığından gereğinden fazla yavaşlamazsınız.
buna ek olarak elektronik programları çok olan araçlar genellikle çıplak halde dengesiz araçlardır, bilhassa alman araçları için konuşuyorum, eğer kaparsanız aracı çizgisinde tutmakta çok zorlanırsınız. yeni tasarım anlayışında aracı sessiz ve konforlu yapabilmek için ağır ve de yüksek yapıyorlar, bu da aracı dengesizleştiriyor, şasi ile oynamak da maliyetli bir iş olduğundan elektroniği dayayıp kurtuluyorlar, o yüzden kaparsanız an gelir araç aklınızı alır, hiç tavsiye etmiyorum! hangi aracı alırsanız alın üzerinde vsa esp vs olsun ve açık konumda olsun.