Gönderen Konu: motor kapağı taşlaması hakkında  (Okunma sayısı 25055 defa)

civicci35

  • İleti: 498
motor kapağı taşlaması hakkında
« : Haziran 09, 2011, 12:24:27 ÖÖ »
selam bundan 1.5yıl önce aracımda hararet sorunu yaşamıştım.
bu hararette gösterge en üstseviyeye geldiğinde aracı hemen sağa çekip soğumasını beklemiştim akabinde ustalara gösterip çözüm aradık en sonunda lpg tesisatının yanlış monte edilmesinden kaynakalndığı söylendi tersisatı yeniden çektirmiştim ve aracım o günden sonra hararet yapmamıştı.
daha sonra ilki 3ay kadar önce ve sonuncusu dün olmak kaydı ile iki kez gösterge olması gereken orta seviyeyi biraz geçti  bu iki durumda rapma çıkarken yaşandı.düz yolda aracı zorladım 6500 devirleri ve 180km.hızı gördü hararet normal.
bugün ustaya götürdüm durumu izah ettim usta fanı radyatörü termostatı inceledi bunlarda sorun yok dedi motor soğukken rölantide çalıştırdı çok az radyatörde kaynama var. conta hasar görmüş dedi.iki seçenek sundu ister kontrollü kullan gözün hararette olsun yükselmeye başalrsa aracı yorma çek sağa sonra devam edersin dedi.ikincisi malum conta değişecek kapak taşlanacak dedi.
1)usta conta tam olarak yansa 1.5 yıl kullanamazsın diyor contada az hasr olduğu kanısında dolayısı ile kapak taşlama ile kurtarırız diyor.ancak nette okuduklarım gözümü korkutuyor taşlama sonrası randıman alamayanlar var.taşlama kesin çözüm olurmu?yada kapağıdamı değiştirmeliyım?

saygılar...



atomhamdi

  • İleti: 164
Ynt: motor kapağı taşlaması hakkında
« Yanıtla #1 : Haziran 09, 2011, 07:13:26 ÖÖ »
Düzgün bir taşlama ile hiç bir sorun olmaz ben daha önce yaptırmıştım bir sorun yaşamadım önemli olan ustanızı iyi seçin yoksa okadar da zor bir şey değil performansı artırmak için bile bir çok insan yaptırailiyor bu tarz işlemleri.

YUNUS MERİÇ

  • İleti: 1494
Ynt: motor kapağı taşlaması hakkında
« Yanıtla #2 : Haziran 09, 2011, 12:15:26 ÖS »
peki performansa ne kadar etkisi var taşlamanın hp olarak kazanç ne oluyor?

AL-BAYRAK

  • İleti: 3323
Ynt: motor kapağı taşlaması hakkında
« Yanıtla #3 : Haziran 09, 2011, 12:50:15 ÖS »
 çok fazla olmaz orana göre de değişir 0,30 / 0,50  gibi oranları var 2/3/4 hp en fazla  çünkü sıkıştırma artıyor

AL-BAYRAK

  • İleti: 3323
Ynt: motor kapağı taşlaması hakkında
« Yanıtla #4 : Haziran 09, 2011, 12:52:39 ÖS »
 benim kapak taşlanmış durumda hiç te sıkıntı yaşamıyorum usta rektefiyeci ile alakalı... iyi yaparlarsa sıkıntı yok

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: motor kapağı taşlaması hakkında
« Yanıtla #5 : Haziran 09, 2011, 06:37:48 ÖS »
arkadasım bu işler ekisi gibi değil özel aletlerler yapılıyor milimetrik bile değil daha küçük birimlerle yapılıyor, zaten o gittiğiniz usta yapmayacak taşlama işlemini onu ayrıca motor atölyeleri yapıyor.. ustan garanti veriyorsa yaptır.. ama benim aklıma yatmadı işlem çünki madem conta hasar görmüş o zaman conta değişmeli bunun taşlama ile ilgisi yok.. hatta tam tersi olur yani conta hafif hasarlı ise o zaman sadece conta değişir ve kapak taşlanmaz çünki kapağa zarar gelmemiş olabilir.. yani siz zarar gelen bozulan parçayı değil bozulmamayan yada bozulduğu net bilinmeyen bişeyi direk işleme niye sokasınızki önce conta değişcek yanmışsa

sasinti

  • İleti: 238
Ynt: motor kapağı taşlaması hakkında
« Yanıtla #6 : Haziran 09, 2011, 07:53:55 ÖS »
1-Bu konuda kesin sebebi anlamak için ustanın üst kapağı açması lazım.
2-Sorun ya üst kapakta yada jontada.
3-Eğer kapağın taşlanması gerekiyorsa jontanında değişmesi gerekecektir.
4-İşallah sadece jonta ile kurtarırsın.

civicci35

  • İleti: 498
Ynt: motor kapağı taşlaması hakkında
« Yanıtla #7 : Haziran 10, 2011, 12:34:45 ÖÖ »
hararet sebebi olarak ilk başıma gelen olayda (lpg kaynaklı)yüksek hararette muhtemelen conta hasar gördü daha sonra rampadaki iki harareti bu hasar tetiklediği yönünde.zaten kapak açılacak dolayısı ile conta değişimi ve taşlama kaçınılmaz oluyormuş.contadaki en ufak erime motor kapağını azda olsa eğilmesine yeter diyorlar.burada önemli olan yüksek hararette aracın ne kadar yol yaptığı.kafamı kurcalayan asıl konu çevremde iki arkadaşımın başına geldi birinde 2006 model reno kangoo diğerinde 2000 model mondeo vardı ikiside taşlamadan sonra dikiş tuturamadı kangosu olan arkadaş 3 kez conta ve taşlama yaptı sonunda aracı sattı diğeri ise ikincisinde kapağı değiştirdi yaklaşık olarak 4bin tl gibi bir rakama mal.bende servisten kapak fiyatı aldım conta dahil 3200tl.fiyat verdiler.bu rakamlar ciddi rakamlar çok canım sıkıldı.ilk seçeneği değerlendireyim diyorum yani kontrolllü kullanmak oda can sıkıcı ayrıca ileride daha büyük hasarlara yol açabilir diye düşünüyorum.kararsızım!!!

musclemurat

  • İleti: 290
Ynt: motor kapağı taşlaması hakkında
« Yanıtla #8 : Haziran 10, 2011, 01:26:34 ÖÖ »
Arkadaşım kontrollü kulanmak diye bişey olmaz, hiçbir zaman kafan rahat olmaz. Ya arabayı sat ya da kapağı taşlattır. Benim alfa 156ım da da aynı sorun vardı. Benden önceki sahibi hararet yaptırmış, arabada çekiş sorunu vardı ve ara ara yükselirdi hararet, gözüm hep sıcaklıktaydı.Bostancı sanayiye gittim kapak taşlanacak dedi maliyet de en az 600 dedi, üstüne bakıcaz dedi. Ben de düşündüm içim zaten rahat değildi hiçbir şey yapmadan sattım aracı.
Demem o ki aracını sevip ben buna binerim diyorsan taşlattır kapağı yok diyorsan da sat.
Ama dikkatli binerim durumunu geç.

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: motor kapağı taşlaması hakkında
« Yanıtla #9 : Haziran 10, 2011, 10:53:47 ÖÖ »
arkadasım neler tavsiye ediyosunuz ya inanamıyorum.. aracını yaptırmadan asla satma arkadasım, bu şekilde satıp günahsız bi insanın ahını alma ve dürüstlüğün ile kendine saygın ve vicdanın rahat olsun.. sorununa gelince yukarıdada yazdım ve bi arkadas yine yazmış ille kapak taşlanacak diye bir kural yok ama yüksek ihtimal taşlanır ama ille o conta değişcek bunun kaçarı göçeri yok.... dikiş tutma meselesine gelince eğer gerçek bir honda ustyası bulursan sorun olmaz.. benim çok güvendiğim ustam ( başka bi ildeydim o zaman ) bana dediki asla kapağı açtırma çünki kapatamazla onun bi usulü var, sonra adam kapatırken gördüm kapağın vidalarını bielirli bir düzene göre ve de tam üc farklı boylarda cırcır anahtarla sıktı en küçük bir sorun yaşamadım. o vidalara uygulanması gereken bir basınç miktarı varmış onlar tutunca sorun olmuyomuş.. kısaca çok dert etme iyi bir usta bul ama hondacı olsun mutlaka

musclemurat

  • İleti: 290
Ynt: motor kapağı taşlaması hakkında
« Yanıtla #10 : Haziran 10, 2011, 12:03:33 ÖS »
Arkadaşım biz de katakulliye getirip birini bul sat demedik ki!  >%Sakin
Satarken der adama olur biter.
Mesajımı dikkatli okursan kendi arabamı örnek vermişim, satarken de dile getirdim  tüm eksiklerini olumsuzluklarını. Alıcı 'abi bunlar sorun değil' diyerek aldı gitti. Yani adamla rolleri değişmiş gibiydik. Ben eksikleri söyledikçe adam önemli değil dedi.
Mal bu sonuçta, kimsenin ahını almadık şükür.
Vicdan, dürüstlük, kendine saygı kavramlarından haberimiz var, okulda bunları öğretmeye çalışıyoruz zaten.
Sorun odaklı olup çözüm üretmeye çalışalım lütfen.
Her malın bir alıcısı vardır, bu haliyle de satarsın, satmayacaksan iyi bir ustaya götürüp baktırırsın.

Saygılar

civicci35

  • İleti: 498
Ynt: motor kapağı taşlaması hakkında
« Yanıtla #11 : Haziran 10, 2011, 12:22:12 ÖS »
aracı satmayı düşünmüyorum.zaten bu şekilde satacak olsam daha çok zarar ederim düşüncesindeyim.illaki aracın durumun alıcıya söyleriz ancak fiyat baya bi ölür.zaten maddi olarak satıp yeni bir araç alamam bu durumda elimdekini satıpta model düşürmek istemiyorum.usta meselesine gelince ustaya güveniyorum izmirde honda performans'ta bayram usta var o ilgilendi önümüzdeki hafta içerisinde aracı bırakmayı düşünüyorum.ona motor yaptıran  bir kaç kişiden olumlu referanslar aldım.600tl conta+taşlama tutar diyor max.bunun üzerine çıkacağını sanmıyorum dedi.bakalım inşallah extrem bir durum olmaz 600tl ile kurtarırız.

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: motor kapağı taşlaması hakkında
« Yanıtla #12 : Haziran 10, 2011, 12:28:28 ÖS »
conta değişimi için bile olsa kapak taşlanmadan yerine takmak mantıklı değil, sebebide şudur ki; motorda yanma piston ile silindir kpagında oluşur bu nedenle bellı bır zamandan ve km den sonra silindir kapagının yüzeyinde mikron seviyesinde atıklıklar oluşur dolayısıyla kapak söküldüğünde taşlanması mantıklı ve şart, gelelim kapagın sıkılmasına kapak taşlanıp revize edildikten sonra iyi bir ustanın montajlaması şart , montajda bıldıgınız anahtarlar ıle değil tork anahtarı ile yapılmalıdır bütün saplamalar çapraz şekilde aynı tork ta sıkılmalıdır buda tamam , kapak işlemi yapıldı montajıda yapıldı usta dıyecektır kı atıyorum 1000km sonra gel tekrar saplamaları kontrol edelım , sorunsuz sıkıntısız kullanılır

civicci35

  • İleti: 498
Ynt: motor kapağı taşlaması hakkında
« Yanıtla #13 : Haziran 10, 2011, 12:39:53 ÖS »
teşekkürler denon senin vtecler konusundaki uzmanlığın ortada bu yorumla biraz rahatladım desem yeridir.
conta değişimi için bile olsa kapak taşlanmadan yerine takmak mantıklı değil, sebebide şudur ki; motorda yanma piston ile silindir kpagında oluşur bu nedenle bellı bır zamandan ve km den sonra silindir kapagının yüzeyinde mikron seviyesinde atıklıklar oluşur dolayısıyla kapak söküldüğünde taşlanması mantıklı ve şart, gelelim kapagın sıkılmasına kapak taşlanıp revize edildikten sonra iyi bir ustanın montajlaması şart , montajda bıldıgınız anahtarlar ıle değil tork anahtarı ile yapılmalıdır bütün saplamalar çapraz şekilde aynı tork ta sıkılmalıdır buda tamam , kapak işlemi yapıldı montajıda yapıldı usta dıyecektır kı atıyorum 1000km sonra gel tekrar saplamaları kontrol edelım , sorunsuz sıkıntısız kullanılır

AL-BAYRAK

  • İleti: 3323
Ynt: motor kapağı taşlaması hakkında
« Yanıtla #14 : Haziran 10, 2011, 12:43:43 ÖS »
 vtec2 = denon  :))  :))

23korg23

  • İleti: 2477
Ynt: motor kapağı taşlaması hakkında
« Yanıtla #15 : Haziran 10, 2011, 01:36:33 ÖS »
denon un bahsettiği tork anahtarı işte benim adını bilmediğim şey... kısacası sorun yaşayanlar ya taşlamadan yada bu montajlama işinden dolayı yaşamışlardır..

DENON

  • İleti: 2020
Ynt: motor kapağı taşlaması hakkında
« Yanıtla #16 : Haziran 10, 2011, 02:51:54 ÖS »
vtec2 = denon  :))  :))
yok abı estagfurullah , daha önce gördüklerimizi ve arkadaşlarımızın başına gelen olumsuz durumlardan aklımda kalanları ihtiyacı olan arkadaşlarla paylaşmak ve sorunlarının çözülmesinde mutlu oluyorum o kadar, sonucta herhangı bır tamırcıye götürsenız aracınızı hemen dedıklerı şu araba conta yakmış kapak sökülcek, kapak sökülünce gömlekler kontrol edılır oooo 0.08mm ovalleşmiş motor yapılcak vs.... dıye gıder , bır bakarsınızkı oraya yürüyerek gitmiş araca neredeyse rektefıye yapılır , benım en kızdıgım sanayıde budur  ;D

aviator35

  • İleti: 617
Ynt: motor kapağı taşlaması hakkında
« Yanıtla #17 : Haziran 13, 2011, 10:34:43 ÖS »
izmirdeyseniz bayram usta bu işi çözer, biz kütahyadan araba götürüyoruz kendisine komple motor yaptık bir problem yok. Günlük kullanılan bir vtec2 çok kolay iş olur onlar için.

civicci35

  • İleti: 498
Ynt: motor kapağı taşlaması hakkında
« Yanıtla #18 : Haziran 14, 2011, 10:55:28 ÖÖ »
evet bayram ustaya aracı bıraktım işinin ehliymiş inşallah sorun olmaz bu arada kırmızı vtı sizinmiydi.:))
izmirdeyseniz bayram usta bu işi çözer, biz kütahyadan araba götürüyoruz kendisine komple motor yaptık bir problem yok. Günlük kullanılan bir vtec2 çok kolay iş olur onlar için.

sercan8137

  • İleti: 111
Ynt: motor kapağı taşlaması hakkında
« Yanıtla #19 : Haziran 17, 2011, 12:57:53 ÖÖ »
arkadasım neler tavsiye ediyosunuz ya inanamıyorum.. aracını yaptırmadan asla satma arkadasım, bu şekilde satıp günahsız bi insanın ahını alma ve dürüstlüğün ile kendine saygın ve vicdanın rahat olsun.. sorununa gelince yukarıdada yazdım ve bi arkadas yine yazmış ille kapak taşlanacak diye bir kural yok ama yüksek ihtimal taşlanır ama ille o conta değişcek bunun kaçarı göçeri yok.... dikiş tutma meselesine gelince eğer gerçek bir honda ustyası bulursan sorun olmaz.. benim çok güvendiğim ustam ( başka bi ildeydim o zaman ) bana dediki asla kapağı açtırma çünki kapatamazla onun bi usulü var, sonra adam kapatırken gördüm kapağın vidalarını bielirli bir düzene göre ve de tam üc farklı boylarda cırcır anahtarla sıktı en küçük bir sorun yaşamadım. o vidalara uygulanması gereken bir basınç miktarı varmış onlar tutunca sorun olmuyomuş.. kısaca çok dert etme iyi bir usta bul ama hondacı olsun mutlaka
Doğru. Belirli bir tork kuvveti ile sıkılıyor. Hatta özel anahtarı var.
« Son Düzenleme: Haziran 17, 2011, 01:02:18 ÖÖ Gönderen: sercan8137 »

aviator35

  • İleti: 617
Ynt: motor kapağı taşlaması hakkında
« Yanıtla #20 : Haziran 20, 2011, 11:53:16 ÖÖ »
evet bayram ustaya aracı bıraktım işinin ehliymiş inşallah sorun olmaz bu arada kırmızı vtı sizinmiydi.:))
izmirdeyseniz bayram usta bu işi çözer, biz kütahyadan araba götürüyoruz kendisine komple motor yaptık bir problem yok. Günlük kullanılan bir vtec2 çok kolay iş olur onlar için.

evet kırmızı vti benim aracım. inşAllah bayram ustadan memnun kalırsınız..